NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 36 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 705
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Etter ommøblering av stua så var plutselig ikke 25meter antennekabelen fra Canal Digital lang nok, så jeg måtte skjøte på en ekstra 5 meter og da droppet signalstyrken rapportert fra ADB 5720SX fra 100% ned til 70-75% og HD-kanaler kan faktisk få litt pikslering osv til tider noe jeg aldri slet med før.

Det å bytte ut hele kabelen er en nødløsning, men finnes det noen skjøter med innebygget forsterker som kanskje kunne gjort susen i tilfeller som dette?
    Det kan neste virke som du har laget en dårlig skjøt eller skjøtet på en dårlig kabelbit. Det man skal gjøre er å sette på vanlige F-connectorer og benytte et F-connector skjøtestykke.

Dvs. F-connector i "alle ender":

F-connector skjøt:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD ADB-5720SX varsel om opptakskapasitet + koder?

Hei alle, syns boksen funker ok. Bedre enn Sagem, selv om jeg savner noen av EGP'ens muligheter, samt listing av serier...

Anyway,

Her om dagen, med ca. 86% ledig plass på disken, kom det opp en rød boks med noe sånt som: "Opptakskapasiteten overskrider 80%" eller noe slikt.

Boksen forsvant og alt ok. Er det noen som har sett dette?

En annen ting, har noen en oversikt over "tekniker-kommandoer" for denne boksen. Tastaturkombinasjoner som kan åpne funksjoner og settinger som ikke normalt er tilgjengelige?

På forhånd takk,

Mvh Morten Steen

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter ommøblering av stua så var plutselig ikke 25meter antennekabelen fra Canal Digital lang nok, så jeg måtte skjøte på en ekstra 5 meter og da droppet signalstyrken rapportert fra ADB 5720SX fra 100% ned til 70-75% og HD-kanaler kan faktisk få litt pikslering osv til tider noe jeg aldri slet med før.

Det å bytte ut hele kabelen er en nødløsning, men finnes det noen skjøter med innebygget forsterker som kanskje kunne gjort susen i tilfeller som dette?
    75% skal ikke påvirke kanalene,det er ett veldig godt signal,er det signalkvalitet du mener som (skal) være 100%.Bruker du en F connector skjøt så skal den ikke svekke signalet så det er merkbart på måleren,jeg måtte skjøte 2 steder men har samme signal som ved hel kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Varsel som jeg ikke blir kvitt

Når jeg setter boksen i standby, kommer det opp en liten rød klokkeskive øverst til høyre i displayet. Den er ikke der når jeg ser på TV, kun i standby.

Jeg har enda en slik liten rød klokkeskive nedenfor når jeg tar opptak eller har bestilt opptak.

Jeg synes det er et problem at jeg aldri blir kvitt førstnevnte varsel. Jeg har imidlertid en mistanke om at problemet oppsto for et par måneder siden da jeg fylte opp harddisken nesten til 95 %. Da kom det en melding som jeg ikke husker helt, men som dreide seg om at disken var for full og at et opptak måtte slettes. Da jeg akkurat da tok et opptak som jeg ikke ville miste, gikk jeg ut av varselet og fikk opptaket gjort OK. Noe etter dette oppdaget jeg den røde varselklokken.

Ikke lenge etter nevnte problem oppsto, slettet jeg så mye at jeg etter dette aldri har vært over 80 % brukt harddisk.

Hvordan blir jeg kvitt varslet ?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehm... Rødt standby-ikon og rødt opptaksikon du stusser på? De skal være der. Standby-ikonet er grønt når pvr-en er på og rødt når den står i standby. Den røde ringen skal også være der når det kjøres opptak.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Ehm... Rødt standby-ikon og rødt opptaksikon du stusser på? De skal være der. Standby-ikonet er grønt når pvr-en er på og rødt når den står i standby. Den røde ringen skal også være der når det kjøres opptak.
    Hmm. Det er definitivt ikke noe grønt icon når pvr-en er på.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjører ADB 5720SX med komponentkabel istedenfor HDMI? Hørt rykter at hvis du kjører komponent istedenfor HDMI til AV-receiver / TV så får du rent signal, altså ingen oppskalering fra dekoderen sin side. Med andre ord alle kanaler kjører i den oppløsningen de faktisk er så AV-receiver / TV tar seg av oppskalering.

Noen som vet om dette faktisk er tilfellet? Om så er så bytter jeg straks til komponent, eller er det noen negative sider ved å kjøre komponent kontra det å kjøre HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjører ADB 5720SX med komponentkabel istedenfor HDMI? Hørt rykter at hvis du kjører komponent istedenfor HDMI til AV-receiver / TV så får du rent signal, altså ingen oppskalering fra dekoderen sin side. Med andre ord alle kanaler kjører i den oppløsningen de faktisk er så AV-receiver / TV tar seg av oppskalering.

Noen som vet om dette faktisk er tilfellet? Om så er så bytter jeg straks til komponent, eller er det noen negative sider ved å kjøre komponent kontra det å kjøre HDMI.
    Den har ikke componet ut, kabel versjon har med den sender ut kun 576i.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har min boks stått på i 3 måneder uten en eneste feil,ser ut som canal digital valgte rett denne gangen,fungerer også perfekt med satcr lnb.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk for denne i tillegg til en eldre hd-tuner. Den eldre tuneren er tenkt brukt i hjemmekinoen. Jeg lurer litt på hvor lang tid denne pairingen tar...? Bruker den 2 timer hver gang, eller tar det langt kortere tid fra gang nr 2? Gikk for et kort ekstra med få kanaler, og da må det planlegges godt for å få sett fotballkamper i kjelleren om dette skal ta så lang tid.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Gikk for denne i tillegg til en eldre hd-tuner. Den eldre tuneren er tenkt brukt i hjemmekinoen. Jeg lurer litt på hvor lang tid denne pairingen tar...? Bruker den 2 timer hver gang, eller tar det langt kortere tid fra gang nr 2? Gikk for et kort ekstra med få kanaler, og da må det planlegges godt for å få sett fotballkamper i kjelleren om dette skal ta så lang tid.
    Pairingen skal gjøres bare en gang, så hvis du har fått bilde så skal dette ikke være nødvendig mer.
    Men du burde velge https://parabol.canaldigital.no/Vare...-julikampanje/
    denne boksen, det har blitt skrevet at denne skal oppgraderes slik at den kobles sammen med 5720 slik at alt innholdet kan sees på begge boksene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia er at jeg må flytte korta mellom tunere alt etter om det er kamp eller ikke. Spørsmålet er da om tunerene bruker lang tid hver gang jeg bytter kort..?

Du skriver "alt innholdet kan sees på begge boksene". Mener du da eventuelle opptak, eller alle kanaler..?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia er at jeg må flytte korta mellom tunere alt etter om det er kamp eller ikke. Spørsmålet er da om tunerene bruker lang tid hver gang jeg bytter kort..?

Du skriver "alt innholdet kan sees på begge boksene". Mener du da eventuelle opptak, eller alle kanaler..?
    Det skal ikke ta tid i det hele tatt å flytte kort så lenge de allerede er parret.
    Det andre må vi nok vente å se når CD kommer med løsningen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info Dennis.

Et siste (?) spm. Finnes det mulighet for å få trådløst på denne boksen? En dongle eller noe sånt?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info Dennis.

Et siste (?) spm. Finnes det mulighet for å få trådløst på denne boksen? En dongle eller noe sånt?
    Bruk denne!
    https://parabol.canaldigital.no/Kund...-Line-Adapter/

Er mer stabilt en en wifi løsning, i tillegg så får du større hastighet. 8-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chatta med de nå, og pr i dag selger de ikke dette løst. Ser at elkjøp har en D-link versjon. Er denne grei? Eventuelt andre som er gode/bedre?

D-Link Powerline startpakke DHP-307AV (hvit) - Elkjøp

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chatta med de nå, og pr i dag selger de ikke dette løst. Ser at elkjøp har en D-link versjon. Er denne grei? Eventuelt andre som er gode/bedre?

D-Link Powerline startpakke DHP-307AV (hvit) - Elkjøp
    Mener den er grei ja, men kjøp den og prøv, Elkjøp gir jo 30 dagers åpen retur, hvis du ikke er fornøyd....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må visst fortsette å plage folk her siden chaten til CD ikke tar for seg tekniske spm....

Vi kommer ikke til å koble til to antennekabler med det første, og vi får en feilmelding om at det ikke er signal til ANT2. Det vet vi jo, men hvordan får vi bort denne feilmeldingen. Den dukker opp som en rød boks hvert 5-10min.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må visst fortsette å plage folk her siden chaten til CD ikke tar for seg tekniske spm....

Vi kommer ikke til å koble til to antennekabler med det første, og vi får en feilmelding om at det ikke er signal til ANT2. Det vet vi jo, men hvordan får vi bort denne feilmeldingen. Den dukker opp som en rød boks hvert 5-10min.
    Det skal være et valg i menyen hvor du kan velge om du har koblet opp med en eller to antennekabler. Tror det ligger under installasjon.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh... Takk!

Side 31 av 36 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •