NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 36 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 705
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trådløst nett til pvr

Netgear har en slik dings som en kan sette opp mot pvr. Bruker det på demoboks i butikken jeg jobber, og det funker helt fint...

Expert.no - / Data/Nettverk/NETGEAR UNIVERSAL WIRL. ETHERNET ADAPTER

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Hei!
    Er det noen som kan fortelle meg hva jeg må ha for å få denne dekoderen på trådløst nett, altså forslag til en trådløs mottaker? (mtp. Wimp og Go). Har ikke så lyst til å strekke en kabel gjennom hele huset... Fungerer dette godt?

Netgear har en trådløs sender/mottaker. Bruker den selv i butikken jeg jobber. Funker bra den

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle74
    Netgear har en trådløs sender/mottaker. Bruker den selv i butikken jeg jobber. Funker bra den

Takk for den!
    Da blir det en slik på meg i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig godt fornøyd med min nye pvr, men synes faktisk bildet var bedre på min gamle pvr fra cd. Da spesielt på hd-sendinger. Noen som har samme erfaring? Har koblet som tidligere via yamahaen med 1080i. Har lastet siste oppdatering.

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceman
    Jeg er veldig godt fornøyd med min nye pvr, men synes faktisk bildet var bedre på min gamle pvr fra cd. Da spesielt på hd-sendinger. Noen som har samme erfaring? Har koblet som tidligere via yamahaen med 1080i. Har lastet siste oppdatering.
    Har kabel-versjonen og satt med samme inntrykk mht bilde når jeg byttet. Husker at den gamle kunne gi mer "gnistrende" skarpe bilder. Har likevel ikke byttet tilbake.

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig synes jeg den nye er bedre på mht på å omforme signalene fra 720p til 1080i (gjelder NRK HD). Min er stillt inn på 1080i. Siden dette er så bra er det sjelden jeg gidder å bruke RES-knappen når jeg ser 720p kanaler.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceman
    Skru av bildebehandling / oppskalering på forsterkeren, sett mottakeren på 1080i, og la tv`n ta seg av bildebehandlingen ev. opp eller nedskalering.

:wink:

Etter min erfaring så er dette det aller beste.

8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strøm fra USB port?

Har prøvd å koble til en wifi bridge på ethernetkontakten og USB. Får den ikke til å funke, leverer boksen strøm på USB-porten?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som fremdeles sliter med fjernopptak? CD påstår at det fungerer. Ikke her i huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ikke ut til at boksen har strøm på USB-kontakten nei, koblet wifibridgen til en iphonelader og da funket det.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av vegardo07
    ser ikke ut til at boksen har strøm på USB-kontakten nei, koblet wifibridgen til en iphonelader og da funket det.
    Det er strøm på USB kontakten bak, men det er beregnet på denne...

Den leveres ikke i Norge, men i Sverige. Har nettopp fått den av broren min, men den gir deg bare de tre NRK kanalene fra bakkenettet.

Men ok å ha som backup :-)

Vedlegg 93030[
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen andre med 5720-sx boksa som har vært borti problem med å koble den på internett? den kobler seg ikke opp og får ip etc...prøvd både automatisk og manuelt...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av hrezus
    er det noen andre med 5720-sx boksa som har vært borti problem med å koble den på internett? den kobler seg ikke opp og får ip etc...prøvd både automatisk og manuelt...

Kabel fra mitt Telenor modem=Speedtouch....til Viasat/Panasonic Blu-ray og ADB boksen....aldri noe problem, alt funket på 1-2-3 og gjør det fremdeles..:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    begynner å mistenke at problemet kan ligge hos min ISP. Min far hadde vist samme problem etter det jeg skjønner og det løste seg etter en henvendelse til ISP. Får høre med dem i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Det er strøm på USB kontakten bak, men det er beregnet på denne...

Den leveres ikke i Norge, men i Sverige. Har nettopp fått den av broren min, men den gir deg bare de tre NRK kanalene fra bakkenettet.

Men ok å ha som backup :-)

Vedlegg 93030[
    Om det er strøm på kontakten er det merkelig at ingenting lyser på wifibridgen som jeg kobler til. Kobler jeg den til en usb-lader så fungerer den

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av vegardo07
    Om det er strøm på kontakten er det merkelig at ingenting lyser på wifibridgen som jeg kobler til. Kobler jeg den til en usb-lader så fungerer den
    Den USB pinnen jeg dyttet inn lyste opp med en gang :-)
    Og dukket også opp på menyen :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hrezus
    Jeg har hatt problemer med Wimp ett par dager.
    Aktiverte Go bare for å teste, men samme feilmelding der.
    (Rød firkantet boks midt i med "Problemer med tilkoblingen. Trykk TV for å gå tilbake")

Ringte kundeservice idag og fikk bekreftet at Go tjenesten var nede.
    De testet på 2 forskjellige tuner der og fikk ikke koblet til på noen av de.

De regnet da med at Wimp tjenesten hadde samme problem.

Må bare vente... :-(
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres sånn ut. Jeg var i kontakt med de i går og da nevnte de ingenting om driftsproblem på tjenesten. Prøvde første gang å koble til lørdag kveld.

Nå har jeg fått åpnet porten denne boksa har bruk for i brannmuren (44672), så forholda burde være til rette for at det bør gå...

Takk for tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels
    Har kabel-versjonen og satt med samme inntrykk mht bilde når jeg byttet. Husker at den gamle kunne gi mer "gnistrende" skarpe bilder. Har likevel ikke byttet tilbake.
    Har ikke byttet jeg heller. Det skal forøvrig mye til da Da får det lille tapet i skarpheten bare være. Synes likevel det er underlig at et nyere produkt leverer "dårligere" bildekvalitet.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter ommøblering av stua så var plutselig ikke 25meter antennekabelen fra Canal Digital lang nok, så jeg måtte skjøte på en ekstra 5 meter og da droppet signalstyrken rapportert fra ADB 5720SX fra 100% ned til 70-75% og HD-kanaler kan faktisk få litt pikslering osv til tider noe jeg aldri slet med før.

Det å bytte ut hele kabelen er en nødløsning, men finnes det noen skjøter med innebygget forsterker som kanskje kunne gjort susen i tilfeller som dette?

Side 30 av 36 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •