NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 36 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 705
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ved nærmere undersøkleser, finner jeg at problemet gjelder SD kanalene til C+. På HD kanalene er det transparent bakgrunn. Og mindre størrelse på tekststripene. Prolemet på C+ SD er at tekten er i letterbokshøyde på filmer som sendes i 16:9..

Oppsett? Er ikke det likt opp av esken på alle boksene? Mener jeg ikke har tulket med dette...

Kalart man helst ser på HD. I helgene har ikke C+ råd til å sende HD på Hits..
    Det går selvsakt å slå av teksten, men så lenge den ikke forstyrrer er den fin å ha om en blir distrahert og som referanse når dialogen går fort og det er mye action..

Ps: Ser at både xlarge og jeg bruker Philps 7 serie tv..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med teknisk hos CD. Dette er et kjent problem og vil bli forsøkt løst. Desverre er det ikke satt standard for utseende og plassering av tekt i DVB standarden..

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enjarl
    Ved nærmere undersøkleser, finner jeg at problemet gjelder SD kanalene til C+. På HD kanalene er det transparent bakgrunn. Og mindre størrelse på tekststripene. Prolemet på C+ SD er at tekten er i letterbokshøyde på filmer som sendes i 16:9..

Oppsett? Er ikke det likt opp av esken på alle boksene? Mener jeg ikke har tulket med dette...

Kalart man helst ser på HD. I helgene har ikke C+ råd til å sende HD på Hits..
    Det går selvsakt å slå av teksten, men så lenge den ikke forstyrrer er den fin å ha om en blir distrahert og som referanse når dialogen går fort og det er mye action..

Ps: Ser at både xlarge og jeg bruker Philps 7 serie tv..
    Har samme forstyrrende problemet selv og jeg har en Philips 6 serie tv. Diger tekst med svartbakgrunn som til tider legger seg langt opp på skjermen...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger det med LNB og antennekabel når man bestiller denne boksen?

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loce
    Jeg fikk min levert med kabel. Tror ikke de leverer med LNB med mindre du har problemer med den du har og har avtalt levering av ny LNB med CD.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Jeg fikk min levert med kabel. Tror ikke de leverer med LNB med mindre du har problemer med den du har og har avtalt levering av ny LNB med CD.
    Ok, så i et svensk forum at de fikk tilsendt ny LNB selv om de ikke hadde bestillt.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så i et svensk forum at de fikk tilsendt ny LNB selv om de ikke hadde bestillt.
    Dersom du har behov for en ny LNB så er det bare å kontakte CD så sender de deg en ny (forhåpentligvis) kostnadsfritt.

Dette gjorde jeg selv når jeg handlet den forrige Sagem PVR, n.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte si fra om at jeg trengte en LNB med flere utganger da jeg bestilte min , men da fikk jeg den med gratis (måte dog dekke frakten på 99kr iom. at den ble sendt i en separat forpakning)). Fulgte med 2 eller 3 antennekabler på (minst) 25 meter i boksen til selve PVR-en

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger med 1 antennekabel, men du kan få med ekstra om du behøver 2. QuadLNB sender de kostnadsfritt, OctoLNB koster 990,- Frakt vil være 99,- med mindre du skal ha en ny tallerken også, da er det 199,-

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptak starter for sent

Jeg har et generelt problem med at opptak programmmert et fra EPG-en ofte starter noen minutter for sent slik at jeg går glipp av de første minutttene av et program/film etc. Gjelder særlig på reklamerfrie kanaler da programmene der ofte starter presis.

Er de noen andre som opplever det samme og finnes det noen løsning på dette?
    Det finnes jo ingen mulighet for å korrigere det ved å stilleklokka på boksen...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også lagt merke til at opptakene gjerne starter et minutt inn i programmet, men har trodd at det er tilfeldig.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Jeg har et generelt problem med at opptak programmmert et fra EPG-en ofte starter noen minutter for sent slik at jeg går glipp av de første minutttene av et program/film etc. Gjelder særlig på reklamerfrie kanaler da programmene der ofte starter presis.

Er de noen andre som opplever det samme og finnes det noen løsning på dette?
    Det finnes jo ingen mulighet for å korrigere det ved å stilleklokka på boksen...
    Når du er i EPG, velg "record by time" istedenfor "record by program", da kan du enkelt sette starttiden f.eks. 5 minutter tidlig

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Når du er i EPG, velg "record by time" istedenfor "record by program", da kan du enkelt sette starttiden f.eks. 5 minutter tidlig
    Det er en mulighet jeg ikke har sett... Skal knote litt med fjernkontrollen for å se om jeg finner den.

Tusen, tusen takk for tipset

Edit: Jeg finner ikke det alternativet når jeg skal stille inn opptak jeg... Det er enten å ta opp eller stille inn manuelt opptak (er det det som menes med "record by time"?)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så også det, men vil ikke det rote det til for folk som ønsker å ta opp to programmer samtidig?

Altså hvis man tar opp to programmer fra 19 til 20, og ønsker å ta opp et fra 20 til 21. Da vil jo det siste programmet starte 19.55 = tre opptak samtidig?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Jeg så også det, men vil ikke det rote det til for folk som ønsker å ta opp to programmer samtidig?

Altså hvis man tar opp to programmer fra 19 til 20, og ønsker å ta opp et fra 20 til 21. Da vil jo det siste programmet starte 19.55 = tre opptak samtidig?
    Jo, da vil det bli konflikt, men heldigvis får du da advarsel og kan ikke lagre med tidlig start. Men nå dreier jo seg problemet med 1-2 minutter sein start i stort sett seg om de få reklamefrie kanalene, resten sender jo reklame i flere minutter så der er det som regel ikke behov for tidlig start.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Edit: Jeg finner ikke det alternativet når jeg skal stille inn opptak jeg... Det er enten å ta opp eller stille inn manuelt opptak (er det det som menes med "record by time"?)
    Jepp, manuelt opptak er "Record by time".

Det er meg som konsekvent kjører engelsk på alle teknodingser :-D

Kommer vel av at jeg har jobbet i amerikanske selskap i over 30 år og dermed er mest fortrolig med teknisk engelsk

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LIker egentlig best å kjøre med engelsk GUI selv også, men har av en eller annen grunn ikke valgt det på denne boksen. Må si den engelske benevnelsen var mye mer forklarende en den norske oversettelsen i dette tilfellet...
    Da forstår jeg hvor valget er hen, og får lære meg å bruke den funksjonen
    Tusen takk for hjelpa nok en gang!!

Edit: Og det var da forbausende enkelt å finne ut av... Kjempegreier; problem løst
    Kjekt med et forum med så hjelpsomme og kunnskapsrike folk!
    Jepp, manuelt opptak er "Record by time".

Det er meg som konsekvent kjører engelsk på alle teknodingser :-D

Kommer vel av at jeg har jobbet i amerikanske selskap i over 30 år og dermed er mest fortrolig med teknisk engelsk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

funker det for serieopptak også?
    opplever litt for ofte at den starter opptak 2 minutter for sent på serieopptakene....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Jeg har ikke oppdatert firmware på receiveren, er usikker på om det lar seg gjøre heller..mener jeg har snakket med hi-fi klubben tidligere om dette og de sa at den ikke kunne få ny firmware sånn helt uten videre uten å sendes inn.

Kan også se om jeg får lånt meg en annen receiver i helga for å teste:-D
    Bare for å følge opp problemet her, siden jeg sliter med det samme.
    Har akkurat fått HD PVRen, og gledet meg til å sette den opp med anlegget, men den fryser seg når jeg kobler den via min Denon AVR2309 som igjen er koblet til en Samsung UE40D6750.

Har oppgradert firmwaren på tven til T-GASDEUC-1019.4 (fra 1010.1), og forsøkt med og uten Anynet+ uten at det har gjort noen forskjell.
    (Firmwaren virker ikke å være tilgjengelig fra norske sider, men den kan lastes ned her, og ja oppdatering er på engelsk)

Oppsettet fungerer fint med HDMI direkte til TV, eller inn i AVR2309 uten at tv-en er koblet til (dvs hører lyden helt fint), men PVRen fryser med en gang TVen kobles til og AVR skrues på.

Byttet over til Emotiva UMC-1, og da fungerer alt fint.

Har testet mange forskjellige HDMI-kabler uten at dette har utgjort noen forskjell.

Har funnet en firmware oppdatering til AVR2309, men ut ifra changelogen ser det ikke ut til at dette vil gjøre noe med dette problemet:
    changelog of AVR2309
    26.04.2010
    00.90
    "Crackling noise on surround back speakers during playback of DTS-HD-MSTR 6.1 disc (BD ""The Descent"")
    "
    "There is the case that a sound does not out from subwoofer when turn on the power of the unit in the state that Multi EQ is Enable.
    "

18.11.2008
    V0070
    When A/V amplifier is connected with ""ASD-11R"", ""iPhone 3G"" cannot output Video signal by "Remote mode".
    When "Audyssey MultEQ" is operated at the (AAC) signal decipherment of Dolby Digital and DTS, the output characteristic of sub-woofer is not correct.
    The noise like the metronome occurs from a central channel when ""DTS EXPRESS Band Limitted 3/2/.1"" stream signal is reproduced."
    Om noen har noen tanker om hvordan dette kan løses hadde jeg satt pris på det.

EDIT:
    Ser nå at topic er for satelittutgaven (fant tråden vi google), mens jeg har kabel-tv utgaven. Men virker som samme problem på begge enhetene.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Er det noen som kan fortelle meg hva jeg må ha for å få denne dekoderen på trådløst nett, altså forslag til en trådløs mottaker? (mtp. Wimp og Go). Har ikke så lyst til å strekke en kabel gjennom hele huset... Fungerer dette godt?

Side 29 av 36 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •