NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 36 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 705
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fungerer fjernopptak for dere nå? CD sier det er ordnet. Jeg har nå gjenopprettet fabrikkinnstillinger, prøvd Explorer, Firefox og Chrome. Ingenting... Samme som før, det henger at man får logget inn en sjelden gang.

I innstillingene på ADB står det fremdeles å blinker mellom tilkoblet/ikke tilkoblet.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått montert boksen og det meste er opp og går, men når jeg skrur av tv-en kommer det opp HDCP? i displayet på boksen. Ikke særlig "fint" og indikerer det at det er noe feil eller er det bare slik den er?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slå av tuneren

Hei.
    Det at det står Hdcp? Betyr i praksis at du har slått av TV uten å slå av tuneren. Slått du av tuneren, eller setter den i stand-by, vil den viser dagens dato i stedet.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skrur av tuneren når jeg skrur av tven vil den allikevel fortsette pågående opptak og slå seg på til kommende opptak?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Standby

Ja, tuneren kjører opptak om den står i standby ja.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med et par problemer med denne boksen så langt....

1. Jeg får av en eller annen grunn ikke inn følgdende tv-kanaler selv om signalstyrken og kvaliteten er utmerket: MAX, Canal+ Hits HD og TV2 Bliss (heldigvis . Har prøvd å slå den av og på uten at det hjelper.

2. Det er et eller annet veldig merkelig med lyden på opptakene jeg gjør fra HD-kanalene til Canal Digital. I Dolby Digital blir det kun lyd i centercanalen omtrent og ved et tilfelle forsvant talen helt. Hvis jeg setter lyden fra boksen til stereo blir det bedre (og talen kom tilbake på opptaket hvor den var borte), Det blir også mer surroundlyd på det viset hvis jeg legger inn at surroundrecieveren min skal lage surroundlyd( dvs. lar den lage simulert surround fra et steresignal) enn om jeg sender surroundsignal ut fra PVR-en. Har foreløpig bare merket det på HD-kanalene, men det kan være at det er slik på andre kanaler for dette var noen av de første opptakene jeg gjorde.
    Var forresten slik da jeg prøvde Go-tjenesten også. Lyden kom nesten utelukkende fra senterhøytt.....
    Ble en veldig rotete forklaring dette.. Håper det er noenlunde forståelig...

3.Fjernopptak fungerer ikke...

Kan noe av dette ha med at det står "HDCP?" i displayet når tv-en og/eller recieveren er innstilt på en annen inngangen enn PVR-en er tilkoblet?

Noen som har vært borti noe lignende og/eller har noe forslag til løsning?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDCP er handshake-protokoll mellom boks og TV/tilkoblet utstyr. Det er ingenting å bry seg om.

At du ikke får inn enkelte kanaler høres ut som antenneinnstillingsproblemer.. Men en kan selvfølgelig ikke utelukke at det kan være noe annet. Forsøk kryssbytting for å utelukke komponenter. Ta med tuneren til noen som har et oppsett du vet fungerer, evt til butikk. Fungerer boksen der, vet du at det ikke er den det er noe problem med. Prøv med en annen LNB for å evt eliminere den som feilkilde. Ellers så kan det være lurt å la en proff med måleutstyr gjøre en skikkelig innstilling av antenna.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. kanalene du mangler, så er det de samme jeg ikke fikk inn til å begynne med. Ta en prat med CD, så oppdaterer de kortet ditt. Det var løsningen for meg...
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Etter 2 dager med ADB-boksen på hytta er jeg veldig fornøyd. Lavt støynivå og det meste funker mer enn tilfredsstillende. Men jeg har noen spørsmål :

1. Lyd. Jeg har en Philips TV og har funnet mitt lydnivå (ca 30 på Philips og fra halv til full på volumkontrollen til ADB-en, men når jeg via tvguide velger "se på tv" så blir lyden dobbelt så sterk. Faktisk må jeg ned mot null lyd på volumkontrollen til ADB-en for at lyden skal bli levelig. (ADB via hdmi til TV). Forslag ?

2. Undertekster. De ligger litt for høyt i bildet. Er det noen mulighet til å regulere størrelsen på bokstaver - og få teksten litt lavere i bildet ?

3. USB og nettverk. Hva kan USB brukes til ? Er det noen mulighet til å gjøre som en kan på VU+duo, at en kan bruke ftp mellom pc og boksen (flytte opptak) og/eller se TV på pc-en ? Mao. hva er passord til boksen ?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rådene; får ta meg en prat med Canal Digitals kundeservice.

Merker nå at jeg har lip-sync problemer i mer eller mindre grad på de fleste HD-kanalene. Er det mest sannsynlig at det skyldes noe med boksen eller antenneinnstillinga?
    Det er vel verdt å nevne at antenna er montert av en fagmann, men at jeg skiftet LNB-en selv i forbindelse med at jeg fikk denne boksen. Signalmeteret i boksen påstår at kvaliteten ligger på 100 for signalstyrke og 97 på kvalitet eller motsatt; husker ikke helt nå.

I tillegg er tydeligvis stereolyden bedre enn dolby digital-lyden på HD-kanalene til Canal+ merkelig nok...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viser seg nå i grunn at det er lip-sync-problemer på mange kanaler, men at det varierer fra program til program på den enkelte kanalen. F.eks er det tidvis problemer på Discovery og History (SD). Prøvde justere lypsync-innstillingen på boksen, men den gjør etter hva jeg kan se ikke et kvekk... Stilte den på 250ms (max)-fosinkelse uten at jeg merket noen forskjell. Det spørs om det ligger en "forsinkelse" på hele systemet, men at den generelt sett er rett under grensen for hvor det som er merkbart og at så enkeltprogrammer "tipper" over til det problematiske...
    Vanskelig å få justert dette skikkelig iom. at det varierer fra kanal til kanal og program til program, og det ikke akkurat er mulig å kjøre en testdisk eller noe slikt...

Noen som har noen gode råd for hvordan jeg kan få justert dette best mulig? Irriterende problem....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge

1. Lyd. Jeg har en Philips TV og har funnet mitt lydnivå (ca 30 på Philips og fra halv til full på volumkontrollen til ADB-en, men når jeg via tvguide velger "se på tv" så blir lyden dobbelt så sterk. Faktisk må jeg ned mot null lyd på volumkontrollen til ADB-en for at lyden skal bli levelig. (ADB via hdmi til TV). Forslag ?

2. Undertekster. De ligger litt for høyt i bildet. Er det noen mulighet til å regulere størrelsen på bokstaver - og få teksten litt lavere i bildet ?

3. USB og nettverk. Hva kan USB brukes til ? Er det noen mulighet til å gjøre som en kan på VU+duo, at en kan bruke ftp mellom pc og boksen (flytte opptak) og/eller se TV på pc-en ? Mao. hva er passord til boksen ?
    1. Har ikke dette problemet. Skjer det på alle kanaler? Hva står i Lydinnstillinger menyen? Stereo eller Dolby D.?
    2. Får ikke gjort noe med det. Kanskje det er innstilling på din TV som kan senke hele bilde.
    3. USB er kun for tilkobling av DTT tuner, men den er ikke tilgjengelig i Norge. Sverige har den. Ikke mulig å flytte innhold.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med CD kundeservice i dag og behandleren der sa at grunnen til at jeg ikke fikk inn Max; Fox Crime m.m. var at jeg var inne i en prøveperiode på det nye kortet og at det ville ordne seg når denne gikk ut. Prøvde sette i det gamle kortet mitt og da fikk jeg inn de kanalene jeg har strevet med så det stemmer nok.

Likeledes visste det seg at grunnen til at fjernopptak streiket var at det var det gamlekortet mitt som står som aktivt på mitt abb. Når jeg setter inn det gamle kortet fungerer fjernopptak innimellom om ikke annet.

Da gjenstår lip-sync problemene.... Mulig jeg får prøve endre oppløsning fra 1080i til 720p og se om det hjelper. Vil dette evt. forringe billedkvaliteten mye eller vil den holde seg relativt lik?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Takk for rådene; får ta meg en prat med Canal Digitals kundeservice.

Merker nå at jeg har lip-sync problemer i mer eller mindre grad på de fleste HD-kanalene. Er det mest sannsynlig at det skyldes noe med boksen eller antenneinnstillinga?
    Det er vel verdt å nevne at antenna er montert av en fagmann, men at jeg skiftet LNB-en selv i forbindelse med at jeg fikk denne boksen. Signalmeteret i boksen påstår at kvaliteten ligger på 100 for signalstyrke og 97 på kvalitet eller motsatt; husker ikke helt nå.

I tillegg er tydeligvis stereolyden bedre enn dolby digital-lyden på HD-kanalene til Canal+ merkelig nok...
    Lyden på ADB boksen bør ikke brukes som volumkontroll...den bør alltid stå på fullt....og det er helt vanlig at DD 5.1 lyden er "svakere" enn Stereo lyden...sånn er det når man spiller DVD/Blu Ray....må høyere opp på volumet da...sånn er det bare...mer dynamikk i 5.1 lyden....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Lyden på ADB boksen bør ikke brukes som volumkontroll...den bør alltid stå på fullt....og det er helt vanlig at DD 5.1 lyden er "svakere" enn Stereo lyden...sånn er det når man spiller DVD/Blu Ray....må høyere opp på volumet da...sånn er det bare...mer dynamikk i 5.1 lyden....
    Bruker ikke boksens volumkontroll, men tv-en eller forsterkerns kontroll.
    Problemet er ikke at lyden er svakere på Dolby Digital (kjenner til det med at volumet da må høyere opp etter å hatt dvdspiller siden tidlig i år 2000 ), men at lyden da utelukkende holder seg i senterkanalen på visse kanaler mens å sette boksen til stereo paradoksalt nok gir bedre surroundeffekter. Mao. et eller annet veldig rart med signalet som blir sendt i Dolby Digital for visse kanaler og On Demand-tjenesten...
    Lyden virker dessuten å være litt nærmere synk i stereo enn ved Dolby Digtal på de kanalene/programmene det er et problem.
    Snodig
    Takk for råd i jakten på en "løsning"!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Bruker ikke boksens volumkontroll, men tv-en eller forsterkerns kontroll.
    Problemet er ikke at lyden er svakere på Dolby Digital (kjenner til det med at volumet da må høyere opp etter å hatt dvdspiller siden tidlig i år 2000 ), men at lyden da utelukkende holder seg i senterkanalen på visse kanaler mens å sette boksen til stereo paradoksalt nok gir bedre surroundeffekter. Mao. et eller annet veldig rart med signalet som blir sendt i Dolby Digital for visse kanaler og On Demand-tjenesten...
    Lyden virker dessuten å være litt nærmere synk i stereo enn ved Dolby Digtal på de kanalene/programmene det er et problem.
    Snodig
    Takk for råd i jakten på en "løsning"!
    Da vet ikke jeg hva problemet er...står ikke hva slags receiver du har...som du ser så har jeg fire HD PVR...og alle funker perfekt med hensyn til lip sync...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    1. Har ikke dette problemet. Skjer det på alle kanaler? Hva står i Lydinnstillinger menyen? Stereo eller Dolby D.?
    2. Får ikke gjort noe med det. Kanskje det er innstilling på din TV som kan senke hele bilde.
    3. USB er kun for tilkobling av DTT tuner, men den er ikke tilgjengelig i Norge. Sverige har den. Ikke mulig å flytte innhold.
    Tusen takk for svar.
    Ad 1, jeg har stort sett latt lyden stå på Dolby D fordi jeg får dårligere lyd på Philips tv-en i stereo (egentlig litt merkelig). Jeg har sett et par andre innlegg idag om lyd og fikk vel svar der på en måte.
    Ad 3. Jeg finner ADB i nettverkerket, men klarer ikke å koble meg til - selvfølgelig pga manglende bruker/passord. Synd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    For meg kommer problemet med teksten når jeg ser på Canal+ film. På de ordinære Norske kanalene er det delvis gjennomsiktig tekstbakgrunn og den er halvparten i størrelse og liggen en tekststripe opp fra bunnen. På Canal+ ligger den 1/4 opp på skjermen og fyller neste hele bredden og til alt overmål med sort bakgrunn. Dette er så sjenerende at det faktisk blir verdiløst å se på disse kanalen med tekst. Har ikke det samme problemet på en CDC9000 boks og en Samsung ID tv med paraboltuner. På disse er teksten vesentlig mindre, riktig plassert og helt transparent bak bokstavene. Dermed må dette ligge i ADB boksen..

Noen som vet?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av enjarl
    For meg kommer problemet med teksten når jeg ser på Canal+ film. På de ordinære Norske kanalene er det delvis gjennomsiktig tekstbakgrunn og den er halvparten i størrelse og liggen en tekststripe opp fra bunnen. På Canal+ ligger den 1/4 opp på skjermen og fyller neste hele bredden og til alt overmål med sort bakgrunn. Dette er så sjenerende at det faktisk blir verdiløst å se på disse kanalen med tekst. Har ikke det samme problemet på en CDC9000 boks og en Samsung ID tv med paraboltuner. På disse er teksten vesentlig mindre, riktig plassert og helt transparent bak bokstavene. Dermed må dette ligge i ADB boksen..

Noen som vet?
    Ettersom dette problemet ikke har vært nevnt i noen tråder jeg har sett, hverken her eller andre steder i løpet av de ca to årene jeg har vært aktiv på AV forum, så betyr det at det er ette eller annet i ditt oppsett som gjør at tekstene havner lengre opp hos deg....På vanlige tv sendinger er de der de skal være, på filmkanaler avhengig av om det er letterboxvisning eller ikke...samme på Blu-Ray...kjenner ikke Philips tv'en din, legg inn noen bilder...på Canal + nå, med svarte striper, på HD varianten av samme, fullt bilde med gjennonsiktige tekster....LANGT ned...filmen heter Love and other drugs....og man ser vel bare på HD varianten vel???

Side 28 av 36 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •