NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 36 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 705
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Ja, få CD til "fikse" den tre ganger. Hver format og reset bør telle som en gang. Deretter ringer du og hever kjøpet og bruker pengene på ADB.
    He he, det er en måte og gjøre det på, mange har prøvd, noen har vunnet frem. Men det tar tid, og imens sitter du og ergrer deg.

Selv gidder jeg ikke, kjøpte en ADB, problems over. Nå koser jeg meg med en HD-PVR som fungerer :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da er fjernopptak oppe og går igjen, i det miste for dagen.

Noe flere som opplever meldingen "deler av opptaket mangler grunnet brudd i sendingen" eller noe liknende? Opptakene mangler ikke, men er endel forstyrrelser i deler av sendingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernopptak fungerer bare av og til hos meg. Akkurat nå fungerte det IKKE.

Jeg får også melding om at deler av opptaket mangler. Det ser ut som det kommer hvis det har vært forstyrrelse i signalet når en tar opp. Men to ganger når dekoderen var hel ny i Desember fikk jeg følgende melding "Programmet ble avbrutt, på grunn av signaltap", da var hele opptaket kanselert. Men har ikke fått det siden da. Muligens rettet i ny programvareversjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også opplevd et par opptak som ikke kom med, men det er også en god stund siden.

Er enig i at det ser ut som "feil" i sendingen, men når jeg ser live så skjer det aldri, kun på opptak.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på tråden da jeg endelig har skaffet meg denne boksen, pris på den nå er 2390,-ved å ringe og dette kan man få på avbetaling, 100,- i måneden uten renter, så da var ikke den lei nei =)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får se da, om du også får at deler av opptaket mangler grunnet brudd i sendingen. Dette skjer ikke live, men på samtlige av mine opptak nå. Er ikke brudd, men et par sekunder med kraftige forstyrrelser i hvert opptak.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også opplevd mosaikk på noen opptak uten at jeg får melding om at deler av opptaket mangler.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Får kanskje prøve format/reset på denne også og se om det hjelper.

Noen som vet den hemmelige koden for dette på ADB? Kanskje samme som for Sagem...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen kode men kan gjøres på menyen.
    Det gjør du inne på Meny - Innstillinger - Installasjon - Fabrikkinnstillinger.
    Her velger du Ja på Fabrikkinnstillinger og Nei på Slett alle opptak slik at du ikke mister de. Eller Du kan velge å slette alle opptak og da antar jeg at den formaterer harddisken også.

Men dette hjelper ikke på feilen med beskjeden om at deler av opptaket mangler. Heller ikke på feilen med fjernopptak.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garantert? Det skulle jo løse alle problemer på Sagem.. :P

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat bestilt denne boksen fra Canal Digital. Fra før hadde jeg den enkle CD5050-boksen og jeg håper denne blir en real oppgradering uten for mye bugs...

Et problem ser jeg imidlertid allerede nå. Jeg har en såkalt Europa-parabol (tar inn signaler fra 4 satelitter bl.a. en god del bra gratis kanaler fra Tyskland). pVr-en har ikke noen mulighet for dette og i tilegg krever denne dekoderen etter dert jeg har forstått to kabler inn for at man skal kunne dra full nytte av den.

Betyr det i praksis for meg at jeg må trekke 3 kanaler inn i stua (2 til pvr-en og en til den gamle dekoderen ) for å beholde de tyske kanalene 0g at jeg beholder den gamle boksen til de tyske kanalene og kjører disse inn på en egen inngang på tv-en? Hadde håpet å kvitte meg med den gamle boksen, men det går åpenbart ikke...
    Er det noen muliget for å videresende signalet fra CD5050 til den nye dekoderen via loop through eller noe slik sånn at den om ikke annet kan plasseres ute av syne og slik at jeg kan greie meg med å trekke inn to kabler?
    Hvordan kobler jeg i så fall opp dette rent praktisk?

Kan lite /ingenting om dette og ville satt stor pris på hjelp fra mer kyndige forummedlemmer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da er fjernopptak oppe og går igjen, i det miste for dagen.

Noe flere som opplever meldingen "deler av opptaket mangler grunnet brudd i sendingen" eller noe liknende? Opptakene mangler ikke, men er endel forstyrrelser i deler av sendingene.
    Fikk beskjed av CD at denne feilmeldingen er en software feil som vil bli rettet i neste oppdatering.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Betyr det i praksis for meg at jeg må trekke 3 kanaler inn i stua (2 til pvr-en og en til den gamle dekoderen ) for å beholde de tyske kanalene 0g at jeg beholder den gamle boksen til de tyske kanalene og kjører disse inn på en egen inngang på tv-en? Hadde håpet å kvitte meg med den gamle boksen, men det går åpenbart ikke...
    Er det noen muliget for å videresende signalet fra CD5050 til den nye dekoderen via loop through eller noe slik sånn at den om ikke annet kan plasseres ute av syne og slik at jeg kan greie meg med å trekke inn to kabler?
    Du bør strekke 3 kabler.
    Alt annet blir komplisert og en stor mulighet for at du vil miste planalgte opptak.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Fryktet" det ville være slik... Takk for hjelpen; det hindret meg vel antakelig fra noen timer med frustrasjon og mislykkede forsøk

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer egentlig filmleie (VOD) på denne dekoderen? Er kvaliteten grei?
    Ser at det står at 50 filmer pr. mnd er inkludert i mitt abonnement. Er det valgfrie filmer eller er det filmer Canal Digital har valgt ut på forhånd ( dvs. gammelt "ræl")
    Har en 16 mbit bredbåndslinje og det har vel betydning for kvaliteteten vil jeg tro, men er det mye HD-filmer eller er det mest SD? Og hvilke lydformater brukes?

Et annet spm. fra en nybegynner: HD-kanalene sendes i hvilken oppløsning? 720p eller 1080i? Og hvilke lydformat brukes der?
    Ser at Discovery har en HD-kanal. Sender den og andre HD-kanaler de samme programmene som SD-kanalene?

Ble mange spm., men nysgjerrigheten er stor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VOD har ikek fungert knirkefritt for min del. Jeg vil anslå at halvparten av filmene har problemer med synkronisering av lyd og bilde.

Det finnes noen HD filmer. De 50 gratis er stort sett gammelt ræl.

25 Mbit fungerer for min del.

Angående lyd/bilde specs, så får andre svare.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Et annet spm. fra en nybegynner: HD-kanalene sendes i hvilken oppløsning? 720p eller 1080i? Og hvilke lydformat brukes der?
    Ser at Discovery har en HD-kanal. Sender den og andre HD-kanaler de samme programmene som SD-kanalene?
    NRK1 HD, NRK2 HD og NRK3 HD sender 720p og stereo

TV2 HD og TvNorge HD sender 1080i og stereo

Alle andre HD kanaler sender 1080i og Dolby Digital :-D

Discovery SD og Discovery HD har forskjellige programmer, altså ikke samme sendingsskjema, det samme gjelder for National Geographics, Animal Planet og History.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hvorfor de sender i stereo? Det burde jo være mulig med DD for filmer ol?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hvorfor de sender i stereo? Det burde jo være mulig med DD for filmer ol?
    Fordi NRK har ikke har hatt mulighet for å sende ut korrekt kodet Dolby Digital stereo. Det ble alltid sendt 5.1 hvor det kun var lyd i frontkanalene.
    Men i en annen tråd her opplyses det om at NRK kommer til å fikse dette så vi igjen får motta Dolby Digital lyden

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppplysningene!
    Iom. at jeg har en 1080p tv så må altså signalet oppskaleres etter erller annnet sted. Noen som vet hvor det er best å gjøre dette: I Canal Digital-boksen, recieveren (Denon AVR3311) eller Tv-en (Philips 6606)? Vil kanskje anta at den beste billedbehandlingsbrikken sitter i Denonen, men er helt fersk på hele dette HD-greiene så jeg har egentlig ikke snøring....

Side 27 av 36 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •