NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 36 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 705
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kanskje du skulle prøve å få lånt en annen receiver for eliminere eller verifisere at det er denne som er problemet?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Kanskje du skulle prøve å få lånt en annen receiver for eliminere eller verifisere at det er denne som er problemet?

Virker som om noen kominasjoner av utstyr ikke snakker sammen....
    Jeg ville tatt med ADB boksen med noen opptak på til Hi Fi klubben og testet der....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Virker som om noen kominasjoner av utstyr ikke snakker sammen....
    Jeg ville tatt med ADB boksen med noen opptak på til Hi Fi klubben og testet der....:-)

Nærmeste HI FI klubben er Tromsø å det blir et stykke å dra

Men du har nok rett i at det er noe av utstyret som ikke snakker sammen, men hvilken?

Det som jeg stusser over er at jeg kan koble dekoderen til receiveren med HDMI inn UTEN at HDMI ut er tilkoblet tv`n og alt virker helt fint, men så snart jeg kobler HDMI ut fra receiveren til HDMI inn på tv`n så henger dekoderen seg...stort sett hver gang da, men bilde får jeg ikke, det vil si at jeg har fått bilde et par ganger men om jeg da har skiftet source eller slått receiveren av/på så har det ikke virket lengre:roll:

Gega

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Men du har nok rett i at det er noe av utstyret som ikke snakker sammen, men hvilken?
    Dette finner du kun ut av ved å kryssbytte komponenter. Såkalt elimineringsmetode, slik jeg allerede har vært inne på. Hvis du har en annen tv i huset er det kanskje enklere å forsøke denne sammen med ADB-boksen og receiveren først.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette finner du kun ut av ved å kryssbytte komponenter. Såkalt elimineringsmetode, slik jeg allerede har vært inne på. Hvis du har en annen tv i huset er det kanskje enklere å forsøke denne sammen med ADB-boksen og receiveren først.

Da har jeg testet med en annen tv som du nevner og da virker alt som det skal, så da er det altså på Samsung PS64D8005 problemet ligger, men hva i alle dager kan være galt der da?

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

merkelige ting skjer..

I flere dager har hdcp blinket under oppstart av boksen .. Men alt har fungert fint .. I går skrudde jeg av alt som vanlig via Logitech harmony 1100 n.. Når jeg en time senere skrudde alt på igjen mangler jeg lyd..
    Reciever er en onkyo tx nr5009 med siste firmware, tv Samsung ue46d 8005 , men samme problem i kino mode på projector ..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet med en annen tv som du nevner og da virker alt som det skal, så da er det altså på Samsung PS64D8005 problemet ligger, men hva i alle dager kan være galt der da?

Gega
    Vi kan fortsatt ikke helt utelukke at det er receiveren som er problemet. Men at det først kommer fram i kombinasjon med Samsung TV'n. Har du siste versjon FW på både receiver og TV? Jeg ville forsøkt å få lånt en annen receiver av et annet merke sammen med utstyret ditt også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gega
    Nå ble jeg missunelig, 64 tommer 8-)
    Kontakt Samsung support, kanskje de har en ny sw til deg.
    Prøv alle HDMI inngangene.
    Kan Anynet+ være problemet, slå den av.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PowerHungry
    I flere dager har hdcp blinket under oppstart av boksen .. Men alt har fungert fint .. I går skrudde jeg av alt som vanlig via Logitech harmony 1100 n.. Når jeg en time senere skrudde alt på igjen mangler jeg lyd..
    Reciever er en onkyo tx nr5009 med siste firmware, tv Samsung ue46d 8005 , men samme problem i kino mode på projector ..
    Manglende lyd kan forekomme en sjelden gang, slå av strømmen (bryter på ledningen) så bør den komme tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Nå ble jeg missunelig, 64 tommer 8-)
    Kontakt Samsung support, kanskje de har en ny sw til deg.
    Prøv alle HDMI inngangene.
    Kan Anynet+ være problemet, slå den av.

64 tommer ja, det er bare helt rått å ha den hengende på veggen med de originale slimfestene, tv`n bygger 4,5-5 cm totalt fra vegg til utterkanten av skjermen:-D

Jeg har ikke oppdatert firmware på receiveren, er usikker på om det lar seg gjøre heller..mener jeg har snakket med hi-fi klubben tidligere om dette.

Alle HDMI innganger er prøvd, ingenting hjalp.
    Anynet+ er også slått av, det hjalp heller ikke.

Skal ringe hi-fi klubben angående firmware til Denon AVR-2809

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Vi kan fortsatt ikke helt utelukke at det er receiveren som er problemet. Men at det først kommer fram i kombinasjon med Samsung TV'n. Har du siste versjon FW på både receiver og TV? Jeg ville forsøkt å få lånt en annen receiver av et annet merke sammen med utstyret ditt også.

Jeg har ikke oppdatert firmware på receiveren, er usikker på om det lar seg gjøre heller..mener jeg har snakket med hi-fi klubben tidligere om dette og de sa at den ikke kunne få ny firmware sånn helt uten videre uten å sendes inn.

Kan også se om jeg får lånt meg en annen receiver i helga for å teste:-D

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke oppdatert firmware på receiveren, er usikker på om det lar seg gjøre heller..mener jeg har snakket med hi-fi klubben tidligere om dette og de sa at den ikke kunne få ny firmware sånn helt uten videre uten å sendes inn.

Du kan kanskje finne nyere firmware til Denon AVR-2809 her : Denon Firmware/Changelog Download

Ny firmware til Samsung tv'n finner du her Støtte for PS64D8005FU
    (men TV'n kan du sikkert oppdatere når den er tilkoblet internett)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    (men TV'n kan du sikkert oppdatere når den er tilkoblet internett)
    Jeg opplevd flere ganger at det tar lang tid før den kommer tilgjengelig på nett løsningen, også at det tar tid før de legger den på web.
    Finner man ingen ny sw kontakt Samsung support, det kan hende de har en ny de kan sende på mail.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tekst-tv ADB

Hvordan er kvaliteten på tekst-tv modulen i denne? Tenker på hurtighet, sideminne, undersider spesielt men også grafikkvalitet. Har vært bortskjemt med Force/Technisat.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tech2
    Hvordan er kvaliteten på tekst-tv modulen i denne? Tenker på hurtighet, sideminne, undersider spesielt men også grafikkvalitet. Har vært bortskjemt med Force/Technisat.
    Helt topp, meget kjapp med stor buffer, undersider kommer opp med en gang du bruker høyre/venstre knapp :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undrenes tid er tydeligvis ikke forbi, om 6 dager får vi på kabel oppdatering til 2 samtidige opptak. Som ikke det var nok så får vi også WIMP rett inn i boksen.

Julenissen kommer tidlig i år

En ting jeg lurer på, fikk dere på parabol WIMP med siste oppdatering, hvis ja, fungerer det greit?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Driter i hele Denon receiveren og bestiller meg en Yamaha RX-V771 istedet for

Hvor mye kan jeg få for Denon AVR-2809 som er kjøpt senhøsten 2009

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Undrenes tid er tydeligvis ikke forbi, om 6 dager får vi på kabel oppdatering til 2 samtidige opptak. Som ikke det var nok så får vi også WIMP rett inn i boksen.

Julenissen kommer tidlig i år

En ting jeg lurer på, fikk dere på parabol WIMP med siste oppdatering, hvis ja, fungerer det greit?
    Ja, det fikk vi. Fungerer helt fint. Litt knote å skrive med fjernkontrollen om en vil søke etter ny musikk, men det går jo. Liker best å bare spille av eksisterende spillelister.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Ja, det fikk vi. Fungerer helt fint. Litt knote å skrive med fjernkontrollen om en vil søke etter ny musikk, men det går jo. Liker best å bare spille av eksisterende spillelister.
    Høres fint ut, ser frem til torsdag

Søking med fjerkontrollen (EPG) har jeg blitt vant med så det går nok greit

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SatCR

Hei, er det noen som har fått satcr til å fungere mot denne boksen?

I dag hadde jeg en canal digital montør her og han fikk det heller ikke til, han ringte til slutt canal digital, som sa at det kom støtte for dette i løpet av våren.

Fikk ikke dette helt til å stemme, da det høres ut som om enkelt har fått dette til å fungere her i tråden?

bruker nå universal utgangen på satcr hodet, og har splitter liggende, om det kun er en software update fra CD som skal til, så må vi begynne å mase

Side 24 av 36 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •