NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 36 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 705
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

irriterer meg meget ..

en ting som irriterer meg skikkelig med den nye boksen er dette ..

1 den lager ikke lenger mapper til serier du tar opp slik den forrige gjorde .
    2 den tar opp reprise sendinger også når du ber den ta opp serier ( slik at når man tar opp serier fra discovery eller history channel må man slette nesten 10 repriser annenhver dag )

canaldigital mener dette er pga kanalene men jeg mener at da den forrige klarte dette fint burde det vel kun være tunerens skyld ??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PowerHungry

2 den tar opp reprise sendinger også når du ber den ta opp serier ( slik at når man tar opp serier fra discovery eller history channel må man slette nesten 10 repriser annenhver dag )

canaldigital mener dette er pga kanalene men jeg mener at da den forrige klarte dette fint burde det vel kun være tunerens skyld ??
    Helt veldig superenig!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å gi slike tilbakemeldinger til de som utvikler software? Chat`n sier jo det, men jeg lurer nå på om det kommer frem.

Mapper og fungerende serieopptak burde de være klar over. Jeg er igrunn bare overlykkelig over å ha fått en PVR som fungerer. Sagem kan brenne...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PowerHungry

Jeg er helt enig i punktene dine. Mappestrukturen Sagem HD PVR har over sine serieopptak er veldig ryddig og oversiktlig.
    Men også Sagem-boksen tar opp mer enn man ønsker.
    Vi har serieopptak av Frustrerte Fruer på TV2 HD. Det fungerer forsåvidt. Men TV2 sender også gamle sesonger av FF som går hver dag(?). Alle disse blir tatt opp også og man må inn og slette jevnlig for at ikke disken skal fylle seg veldig fort...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går skjedde det for andre gang. Opptaket stoppet (fryser bilde/lyd) litt over midt i opptaket, og er umulig å få igang igjen.

Noen andre som opplever det samme?

Newcomer ehorn sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har skjedd hos meg også, 2 ganger. /eh

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke bilde når jeg kjører signalene gjennom receiveren

Hei.

Fikk min ADB dekoder idag men har et problem med å få bilde når jeg kjører alt igjennom receiveren, om jeg kjører HDMI kabelen direkte fra dekoderen til tv så fungerer det som det skal, men altså ikke om jeg bruker HDMI fra dekoderen til receiveren og derifra til tv`n..dette fungerte helt fint med Sagem dekoderen, hva kan dette skyldes?

Receiveren er en Denon AVR-2809
    Tv`n er en samsung PS64D8005

Er det noen spesielle innstillinger som må gjøres?

Gega

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Hei.

Fikk min ADB dekoder idag men har et problem med å få bilde når jeg kjører alt igjennom receiveren, om jeg kjører HDMI kabelen direkte fra dekoderen til tv så fungerer det som det skal, men altså ikke om jeg bruker HDMI fra dekoderen til receiveren og derifra til tv`n..dette fungerte helt fint med Sagem dekoderen, hva kan dette skyldes?

Tv`n er en samsung PS64D8005

Er det noen spesielle innstillinger som må gjøres?

Gega
    Jeg har også nylig fått min ADB-boks. Jeg har en Onkyo TX-SR 876 receiver og en Sony 60NX720 TV. Dette fungerer som en drøm. Jeg har ikke endret noen instillinger. Den eneste lille forskjellen jeg merker fra Sagem-boksen er at det kommer fram en HDCP beskjed et lite sekund når jeg skifter kilde på receiveren til ADB-boksen. Men denne beskjeden forsvinner så raskt at man rekker nesten ikke se den.

Kan det være at Denon receiveren har problemer med HDCP?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykk på RES knappen på dekoderen og prøv en annen oppløsning, eller ny software til din Denon Denon Firmware/Changelog Download

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Trykk på RES knappen på dekoderen og prøv en annen oppløsning, eller ny software til din Denon Denon Firmware/Changelog Download

Takk.

Res knappen har jeg testet men det virker heller ikke.

Får ikke bilde i det hele tatt ved å koble dekoderen til tv via receiveren`s HDMI inn/utgang.

Om jeg kobler HDMI kabel direkte fra dekoderen til tv`n så er det ingen problem i det hele tatt.

Det rare er jo også at om jeg kobler dekoderen til receiveren`s HDMI inngang uten å koble videre fra receiveren HDMI utgang till tv`n så virker det også..men så snart jeg kobler HDMI kabelen fra receiveren`s HDMI utgang til tv`n så fryser alt og dekoderen går i "heng"

Noen mener at receiveren kan ha problemer HDCP...hva nå enn dette kan komme av

Snakket også med Hifi-Klubben idag og de mente at de hadde vært borti dette tidligere med de nye boksene fra Canal Digital og Altibox og Denon receivere og anbefalte meg å koble dekoeren direkte til en HDMI inngang på tv`n og med en optisk lydkabel lfra tv til receiver..greit nok at det lar seg gjøre men det er overhodete ikke sånn jeg vil ha det, jeg vil ha det som jeg har hatt det før med at tv`n står hele tiden på HDMI2 og endrer kilder på receiveren.

Er det andre som har dette problemet med Denon forsterkere eller andre forsterkere?

Gega

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det andre som har dette problemet med Denon forsterkere eller andre forsterkere?

Gega
    Jeg har Denon AVR-4308 og den har ingen problemer med ADB boksen.
    Forsøk å trykke på RES knappen når ADB er koblet direkte til TV'n. Trykk på RES knappen helt til formatet ut enten er 720p eller 1080i. Forsøk deretter å koble HDMI gjennom AVreceiveren.

Din Denon inneholder intern videoprosessor/scaler som kan deinterlace osv. Hvis denne er aktivert så kan det muligens oppstå trøbbel men det er bare en tanke. Jeg har deaktivert videoprosessering i min AVR-4308.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Takk.

Res knappen har jeg testet men det virker heller ikke.

Får ikke bilde i det hele tatt ved å koble dekoderen til tv via receiveren`s HDMI inn/utgang.

Om jeg kobler HDMI kabel direkte fra dekoderen til tv`n så er det ingen problem i det hele tatt.

Det rare er jo også at om jeg kobler dekoderen til receiveren`s HDMI inngang uten å koble videre fra receiveren HDMI utgang till tv`n så virker det også..men så snart jeg kobler HDMI kabelen fra receiveren`s HDMI utgang til tv`n så fryser alt og dekoderen går i "heng"

Noen mener at receiveren kan ha problemer HDCP...hva nå enn dette kan komme av

Snakket også med Hifi-Klubben idag og de mente at de hadde vært borti dette tidligere med de nye boksene fra Canal Digital og Altibox og Denon receivere og anbefalte meg å koble dekoeren direkte til en HDMI inngang på tv`n og med en optisk lydkabel lfra tv til receiver..greit nok at det lar seg gjøre men det er overhodete ikke sånn jeg vil ha det, jeg vil ha det som jeg har hatt det før med at tv`n står hele tiden på HDMI2 og endrer kilder på receiveren.

Gega

Jeg har flere satelittbokser, og når begge står på, og jeg svitsjer til VIASAT så kommer HDCP fram i ADB boksen,,,,men så fort jeg bytter tilbake til den så har jeg bilde...og lyd....må nok være noe med Denon receiveren din, eller kombinasjonen receiver/TV....har du prøvd en annen inngang på TV/og eller receiver?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.
    Fantes det ny software til din Denon? får ikke sjekket selv uten serienummer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Fantes det ny software til din Denon? får ikke sjekket selv uten serienummer.

Skal skjekke det når jeg kommer hjem i ettermiddag og får lest av serienummeret:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Jeg har Denon AVR-4308 og den har ingen problemer med ADB boksen.
    Forsøk å trykke på RES knappen når ADB er koblet direkte til TV'n. Trykk på RES knappen helt til formatet ut enten er 720p eller 1080i. Forsøk deretter å koble HDMI gjennom AVreceiveren.

Din Denon inneholder intern videoprosessor/scaler som kan deinterlace osv. Hvis denne er aktivert så kan det muligens oppstå trøbbel men det er bare en tanke. Jeg har deaktivert videoprosessering i min AVR-4308.

Hmmm, hvor deaktiverer jeg dette?
    Om du får din 4308 til å virke så burde jeg også få min 2809 til å virke:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Jeg har flere satelittbokser, og når begge står på, og jeg svitsjer til VIASAT så kommer HDCP fram i ADB boksen,,,,men så fort jeg bytter tilbake til den så har jeg bilde...og lyd....må nok være noe med Denon receiveren din, eller kombinasjonen receiver/TV....har du prøvd en annen inngang på TV/og eller receiver?

Ja, jeg har prøvd andre innganger på både receiveren og tv`n..

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, hvor deaktiverer jeg dette?
    Om du får din 4308 til å virke så burde jeg også få min 2809 til å virke:-D
    Edit: Har nå testet og verifisert at videoprossesering i AVR-4308 fungerer fint med ADB boksen.
    Dersom jeg har satt feil monitorutgang i AVR-4308 så forsvinner selvfølgelig bildet
    men dette har du sikkert fått korrekt dersom du ser menyene fra AVreceiver på TV'n.
    Jeg har forresten valgt en fast monitor utgang og ikke auto(dual).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ja, jeg har prøvd andre innganger på både receiveren og tv`n..
    Det er mulig at du allerede har prøvd å skifte HDMIkabel? Det har hendt at det hjelper?Det har jeg vært borti ved flere anledninger.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Edit: Har nå testet og verifisert at videoprossesering i AVR-4308 fungerer fint med ADB boksen.
    Dersom jeg har satt feil monitorutgang i AVR-4308 så forsvinner selvfølgelig bildet
    men dette har du sikkert fått korrekt dersom du ser menyene fra AVreceiver på TV'n.
    Jeg har forresten valgt en fast monitor utgang og ikke auto(dual).

Monitorutgangen er nok riktig, alt virket jo fint før ADB dekoderen ble koblet til og PC, PS3 og WII fungerer fremdeles så det er nok ikke det heller:-D

Vet ikke helt hvor jeg kan finne den muligheten på min receiver for å slå av "auto" på monitorutgangen, hvor går du inn for å gjøre dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det er mulig at du allerede har prøvd å skifte HDMIkabel? Det har hendt at det hjelper?Det har jeg vært borti ved flere anledninger.
    Stølen

HDMI kabel er prøvd byttet, både HDMI 1,3 og 1,4 er prøvd:-D

Side 23 av 36 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •