NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 36 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 705
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Nå som boksen har fått den etterlengtede dual recording oppdateringen, hvordan har dette eventuelt påvirket serieopptakspålitligheten?
    Er det noen som fortsatt mister opptak? Er det noen som har merket noen forbedring eller forverring på dette punktet?
    Ingen av dere som har den nye boksen som har noen kommentar til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Ingen av dere som har den nye boksen som har noen kommentar til dette?
    Vi må nok snart konkludere med at PVR delen fungerer utmerket, siden det eneste som diskuteres er trådløst nettverk og lignende

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SatCR

Har søkt litt rundt om, og fant et innlegg på facebook-sida til canal digital; Når kommer støtte... | Facebook
    Der sier de at software ikke støtter SatCR ennå, men det jobbes visstnok med en løsning...
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Vi må nok snart konkludere med at PVR delen fungerer utmerket, siden det eneste som diskuteres er trådløst nettverk lignende

Jeg opplevde at programmet stoppet opp ca 20 minutter inne i opptaket av "The Voice" på fredag. Prøvde et par ganger, men det kom aldri lenger.

Jeg tolker det som vanlig "datatrøbbel" for det har ellers fungert knirkefritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på en liten ting. Signalstyrken på mottakeren viser 58% på tuner 1 og 88% på tuner 2. Signalkvalitet på 100% på begge. Hvordan kan det ha seg at signalstyrken blir så ulik, da de tross alt deler samme hode?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andbakk
    Lurer på en liten ting. Signalstyrken på mottakeren viser 58% på tuner 1 og 88% på tuner 2. Signalkvalitet på 100% på begge. Hvordan kan det ha seg at signalstyrken blir så ulik, da de tross alt deler samme hode?

Det kan være så enkelt at de to tunerene ikke mottar samme frekvens.
    Hvilken SNR verdi vises ?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Apple App for ADB mottakeren ligger på Itunes

Nå ligger app`n ute på Itunes. Den er for Ipad, Ipod og Iphone.

Den heter: Canal Digital TV Remote Control

:-)

Android versjon kommer senere...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Nå ligger app`n ute på Itunes. Den er for Ipad, Ipod og Iphone.

Den heter: Canal Digital TV Remote Control

:-)

Android versjon kommer senere...
    Appen fungerer utmerket. Pass på at begge enhetene (dekoder og pad/pod/phone) ligger i samme nettverk. God responstid i tillegg.

Oppdatering:

Etter litt forsøk ved bruken av denne igår, så fungerer denne appen akkurat slik som fjernkontrollen gjør. Ingen ekstra funksjoner, men når man har fått laget et program for dette som fungerer, skal man, forhåpentligvis, ikke se bort fra at det kan kommer funksjoner i nye versjoner som gjør denne appen mer funksjonabel.

Jeg hadde ikke noe problem med å finne boksen i applikasjonen, den hoppet rett inn. Responstiden er god, om ikke bedre, så like god som den kontrollen som følger med. Fordelen er at du ikke har IR som kontaktpunkt, dvs at du kan sitte med "kontrollen" bak frem.

Ellers hadde det vært fint å få en mer interaktiv meny, slik at man kan bli kvitt menyene over tvbildet, ved bruk av applikasjonen. Ønskedrøm, men er jo lov å håpe.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Vi må nok snart konkludere med at PVR delen fungerer utmerket, siden det eneste som diskuteres er trådløst nettverk og lignende
    Ja, jeg tror du har rett og har derfor bestilt ADB-boksen. Sagem-boksen kan endelig få pensjonere seg.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Addie
    Appen fungerer utmerket. Pass på at begge enhetene (dekoder og pad/pod/phone) ligger i samme nettverk. God responstid i tillegg.

Oppdatering:

Etter litt forsøk ved bruken av denne igår, så fungerer denne appen akkurat slik som fjernkontrollen gjør. Ingen ekstra funksjoner, men når man har fått laget et program for dette som fungerer, skal man, forhåpentligvis, ikke se bort fra at det kan kommer funksjoner i nye versjoner som gjør denne appen mer funksjonabel.

Jeg hadde ikke noe problem med å finne boksen i applikasjonen, den hoppet rett inn. Responstiden er god, om ikke bedre, så like god som den kontrollen som følger med. Fordelen er at du ikke har IR som kontaktpunkt, dvs at du kan sitte med "kontrollen" bak frem.

Ellers hadde det vært fint å få en mer interaktiv meny, slik at man kan bli kvitt menyene over tvbildet, ved bruk av applikasjonen. Ønskedrøm, men er jo lov å håpe.
    Hvordan fungerer opptaksfunksjonaliteten på den nye app'en? Jeg håper på muligheten for å fjernstyre opptak på ADB-boksen fra bussen og Bybanen, når man ikke har stort annet å gjøre på

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondlk
    Hvordan fungerer opptaksfunksjonaliteten på den nye app'en? Jeg håper på muligheten for å fjernstyre opptak på ADB-boksen fra bussen og Bybanen, når man ikke har stort annet å gjøre på

Appen fungerer nå kun som din fjernkontroll som medfølger boksen. Du må sitte på samme nettverk som enheten for å koble opp mot boksen, og alle menyer vises på tven. Du får kun opp knappene og menyene som er på fjernkontrollen. Dvs at man kan dessverre ikke fjernstyre opptak eller streame fra boks eller lignende.

Oppdatering: kom hjem idag og appen finner ikke lengre boksen. Usikker på hvorfor den er ustabil, noen forslag på løsning fra noen med erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AV transmitter/mottaker tilkobling

Hei,
    På den "gamle" HD PVRen kunne jeg koble til en AV transmitter/mottaker og se TV på soverommet. Med den nye får jeg det ikke til som ønskelig:

1. Etter at jeg slår av TVen som henger på HDMI utgangen går det ca ett minutt og så forsvinner lyden
    2. Fjernkontrollen virker ikke, kan kun velge kanaler opp og ned,lydnivå og av/på knapp, men bare hvis TVen på HDMI utgangen er slått på. Dersom TVen på HDMI utgangen er slått av virker ikke fjernkontrollen i det hele tatt.
    3. Ingen menyer dukker opp på TVen tilkoblet AV transmitter/receiver via scart utgangen på HD/PVRen når jeg bruker fjernkontrollen selv om TVen på HDMI utgangen er slått på.

Noen som har testet en AV transmitter/receiver på den nye PVRen ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Addie
    Oppdatering: kom hjem idag og appen finner ikke lengre boksen. Usikker på hvorfor den er ustabil, noen forslag på løsning fra noen med erfaring?
    Opplevde det samme.
    Satt på av flymodus, da kom den.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Opplevde det samme.
    Satt på av flymodus, da kom den.
    +1

av og på 3G, eller flymodus, så kommer den.. :-)
    men er litt rart, ser bare ut til å gjelde Iphone 4 / 4s

Ipod, eller 3s ser ikke ut til å ha problemer...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondlk
    Det kan du vel allerede gjøre via browseren i telefonen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    +1

av og på 3G, eller flymodus, så kommer den.. :-)
    men er litt rart, ser bare ut til å gjelde Iphone 4 / 4s

Ipod, eller 3s ser ikke ut til å ha problemer...
    Takk Tandberg. Kan tro jeg funderte på hvorfor dette ble slik igår når jeg hadde installert app på iPhone 4S og den fungerte på iPad2 :-)

Synes app er helt topp :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poffer
    Jeg har kun sett en film som ikke hadde sync problemer og det var "biler 2". Tror heller ikke at problemet skriver seg til noen bestemte filmer for The green Lantern og Unknown var helt usync når jeg så disse.

Sync problemene mine har "ordnet" seg ved at jeg har stoppet filmen helt (ikke pause) og startet fra begynnelsen på nytt + spolt fram til der jeg stoppet filmen helt. Men man må for all del ikke finne på å pause filmen under avspilling for da oppstår problemet på nytt..

Det med å pause gjelder ikke bare Canal Digital, akkurat det samme skjer hos meg når jeg bruker Viaplay, jeg mener at det meste er bare møkk foreløpig, altfor dårlig kvalitet og ustabilt...men for all del, tanken er god og det blir nok bra etterhvert:-D

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg med på denne tråden i og med at jeg også får denne boksen snart.

Fikk endelig levert tilbake (kredittert) den gamle Sagem tuneren og får en ADB tuner som erstatning fra CA... jeg gleder meg veldig til å bli kvitt den gamle bråkebøtta, men det skal sies at den er blitt veldig stabil sånn rent softwaremesssig den gamle sliteren:-D

Men nå gleder jeg meg til å få ADB boksen i hus og håper bare at den vil bli venn med meg:-D

Gega

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som fikk med seg mine tidligere problemer, så skyldes det gammelt kort som ikke støttet HDdekodere. Virket da på Sagem dekoderen. Jaja, er ihvertfall i orden nå.

En annen ting, den nye adb dekoderen har samme ir koder som Sagem, så det var ikke nødvendig å omprogrammere fjernkontrollen.

Side 22 av 36 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •