NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 36 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 705
    Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sånn i farta har Komplett.no 45% rabatt på NetGear sin Powerline starter kit. Fikk 5'r i terninkast. Komplett.no - NETGEAR Powerline AV500 Starter Kit

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pålitlighet etter oppdatering av FW?

Nå som boksen har fått den etterlengtede dual recording oppdateringen, hvordan har dette eventuelt påvirket serieopptakspålitligheten?
    Er det noen som fortsatt mister opptak? Er det noen som har merket noen forbedring eller forverring på dette punktet?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Sånn i farta har Komplett.no 45% rabatt på NetGear sin Powerline starter kit. Fikk 5'r i terninkast. Komplett.no - NETGEAR Powerline AV500 Starter Kit
    +1 ... Jeg har brukt denne + en switch for å få nett på blu-ray, x-box og receiver i et par måneder nå, og har ikke ofret opplegget en tanke siden det ble koblet sammen. MEN, en kompis fikk låne den en helg, i et hus med gammelt el-anlegg, og det gikk ikke spesielt bra.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MÅ man ha 2 antennekabler i denne boksen, eller finnes det en splitter som vil fungere til sat1 og sat2?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    MÅ man ha 2 antennekabler i denne boksen, eller finnes det en splitter som vil fungere til sat1 og sat2?
    Splitter sammen med en SatCr LNB (Singel cable LNB) virker på denne boksen.
    SatCR / Universal LNB - Langhals

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

koble til en cambridge dac magic

skal jeg bruke usbutgangen eller tosolinken på dekoderen til å koble til dacen min?tenkte det hjelper på lyden inne på wimp

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var det da denne Remote appen som skulle komme denne uken

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle installere denne fantastiske dekoderen, problemet er at jeg hverken får lyd eller bilde. Det vil si at jeg får opp menyen,tekst tv og undertekstene på tekstede programmer, men tv bilde får jeg ikke...
    Har prøvd med scart kabel, hdmi etc. Prøvde å sette tilbake til fabrikkinstillinger, men fortsatt det samme.

Hadde satt stor pris på litt hjelp her hvis noen andre har vært borti noe lignende.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernopptak fungerer heller dårlig for tiden, får ikke logget inn. Noen som vet hvorfor? Har vært sånn flere ganger på rad nå, tror det begynte forrige uke.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Skulle installere denne fantastiske dekoderen, problemet er at jeg hverken får lyd eller bilde. Det vil si at jeg får opp menyen,tekst tv og undertekstene på tekstede programmer, men tv bilde får jeg ikke...
    Har prøvd med scart kabel, hdmi etc. Prøvde å sette tilbake til fabrikkinstillinger, men fortsatt det samme.

Hadde satt stor pris på litt hjelp her hvis noen andre har vært borti noe lignende.
    Bump, ja jeg vet det er litt tidlig, men prøver desperat å få tv bilde her i huset :S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump, ja jeg vet det er litt tidlig, men prøver desperat å få tv bilde her i huset :S
    Har du prøvd kundeservicechatten på canaldigital.no?

Kan ikke huske at jeg hadde slike problemer....

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsd121
    Har du prøvd kundeservicechatten på canaldigital.no?

Kan ikke huske at jeg hadde slike problemer....
    Chatten er stengt på Søndager og i går kveld når jeg prøvde...
    Helt merkelig, ikke bilde eller lyd, men meny og undertekster kommer opp. Tror jeg har prøvd alt nå.

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Razortec: Husk at du må la dekoderen stå på samme kanal i ca 2 timer for at kortet må "oppdatere" seg til den nye dekoderen.
    Vi brukte Tvnorge HD. Det tok ca en time og 3 kvarter før det kom bilde, undertekst var på plass med svart skjerm og ingen lyd hos oss også.
    Ettersom jeg skjønner så kan dette ta alt fra 5 minutt til 2 timer.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chatten er stengt på Søndager og i går kveld når jeg prøvde...
    Helt merkelig, ikke bilde eller lyd, men meny og undertekster kommer opp. Tror jeg har prøvd alt nå.
    Hvis du ikke får opp feilmeldinger så vil jeg tro dekoderen har en defekt. Hvis kortet ikke er åpnet skulle du se en feilmelding. Hvis boksen ikke er parret korrekt til kortet som følger med så skulle du også få melding om det. Det samme med dårlig signal.

Hvis du har facebook så kan du forsøke å poste der. Selv om kundeservice er stengt på søndager så får du kanskje svar om noen andre der har hatt samme problem. https://www.facebook.com/canaldigitalnorge

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyclops
    Razortec: Husk at du må la dekoderen stå på samme kanal i ca 2 timer for at kortet må "oppdatere" seg til den nye dekoderen.
    Vi brukte Tvnorge HD. Det tok ca en time og 3 kvarter før det kom bilde, undertekst var på plass med svart skjerm og ingen lyd hos oss også.
    Ettersom jeg skjønner så kan dette ta alt fra 5 minutt til 2 timer.
    Den sto vel påslått et par timer, men jeg får prøve på nytt senere i dag..

Tusen takk for alle svar. Kommer med tilbakemelding ikveld.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Den sto vel påslått et par timer, men jeg får prøve på nytt senere i dag..

Tusen takk for alle svar. Kommer med tilbakemelding ikveld.

Hvis du får opp menyene, så ser du vel om det er noe signal inn på boksen...og hva slags kort bruker du? Det skal stå med chipen ned....
    Min funket på første forsøk,i November men kortet mitt var for gammelt til filmleie....fikk nytt kort i går, ringte til en utmerket kundeservice, fikk overført alle mine kanaler til det nye kortet, skrudde av bokse, satt inn nytt kort, og på 5 min kom alle kanaler....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Hvis du får opp menyene, så ser du vel om det er noe signal inn på boksen...og hva slags kort bruker du? Det skal stå med chipen ned....
    Min funket på første forsøk,i November men kortet mitt var for gammelt til filmleie....fikk nytt kort i går, ringte til en utmerket kundeservice, fikk overført alle mine kanaler til det nye kortet, skrudde av bokse, satt inn nytt kort, og på 5 min kom alle kanaler....:-)
    Den har signaler fra antenna. 100% på både kvalitet og styrke. Den sier også ifra om kortet står feil vei. Så alt det skal være i orden. Har family abonnement.

Oppdatering: Da har dekoderen stått på i 3 timer på samme kanal og fortsatt det samme. Men radiofunksjonen virker, ikke dårlig bare det :P

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Den har signaler fra antenna. 100% på både kvalitet og styrke. Den sier også ifra om kortet står feil vei. Så alt det skal være i orden. Har family abonnement.

Oppdatering: Da har dekoderen stått på i 3 timer på samme kanal og fortsatt det samme. Men radiofunksjonen virker, ikke dårlig bare det :P
    da skal det jo stå noe om abb ditt også i menyen.....conditional access....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt satelitt for dummies hjelp her ops:

Prøver å sette opp ADB-boksen med Satcr. Har en kabel inn fra parabolen, splittet ved dekoderen, slik at jeg får en kabel til begge lnb-innganger.

Velger deretter følgende på dekoderen:

To antennekabler
    ---->
    LNB-Type : Single Cable
    Spor Nummer : 1 (standard verdi)
    Bånd (MHz) : 1076 (standard verdi)
    ---->
    LNB-Type: Single Cable
    Spor nummer: 5 (standard verdi)
    Bånd (MHz) : 1484 (standard verdi)

På hodet mitt står følgende info:
    Frequency range : 10.7-12.75 GHz
    L O : 9.75/10.6 GHz
    N.F.: 0.1

Hva må jeg putte inn i stedet for standard verdiene for å få dette til å fungere ? :?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wrongjuan
    Trenger litt satelitt for dummies hjelp her ops:

Prøver å sette opp ADB-boksen med Satcr. Har en kabel inn fra parabolen, splittet ved dekoderen, slik at jeg får en kabel til begge lnb-innganger.

Velger deretter følgende på dekoderen:

To antennekabler
    ---->
    LNB-Type : Single Cable
    Spor Nummer : 1 (standard verdi)
    Bånd (MHz) : 1076 (standard verdi)
    ---->
    LNB-Type: Single Cable
    Spor nummer: 5 (standard verdi)
    Bånd (MHz) : 1484 (standard verdi)

På hodet mitt står følgende info:
    Frequency range : 10.7-12.75 GHz
    L O : 9.75/10.6 GHz
    N.F.: 0.1

Hva må jeg putte inn i stedet for standard verdiene for å få dette til å fungere ? :?
    Sikker på at hodet ditt er en SatCr LNB? Infoen på ditt LNB er akkurat det som står på vanlige universal LNB, jeg vet dog ikke hva det pleier å stå på SatCr LNB. På esken/info skriv til SatCr LNB så står det hvilken bånd den bruker.

Side 21 av 36 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •