NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 36 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 705
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mangler med ADB tuner

Må si at jeg ble litt skuffet på mange områder med den nye tuneren.

1. Alt for store menyer og felter. (Trenger ikke en meny som dekker halve skjermen på en 50" tv.) Veldig stort når man eks. velger eks. 1 på fjernkontroll.
    2. TV listen kan ikke redigeres ved å flytte mange kanaler samtidig. Må flytte en og en. DÅRLIG! Force 1155 fikk denne funksjonen for snart 10år siden. Da valgte man kanalene og fikk et nummer foran. Når man var ferdig var det bare å trykke flytt så flyttet de seg etter rekkefølgen som ble satt.
    3. Ikke mulig å endre oppløsning på HDMI i menyene. Må bruke RES knappen på tuner
    4. Opptak listen burde kunne settes i listeform, og ikke så stor tekst. 5 opptak tar jo nesten hele skjermen. Hvorfor ikke ha en lang liste med mindre tekst?
    5. TV kanal listen ved å velge OK på fjernkontroll viser for få kanaler. Kunne vært en liste med mindre tekst og flere kanaler. Så kunne man eks. velge kanal 15 ved å trykke 1 + 5.
    6. Preview funksjon i opptakslisten burde kunne deaktiveres. Har ikke funnet en måte å fjerne dette.

Bilde på min Pioneer 507XA ble helt klart best med 720P kvalitet, og ikke 1080i/25.

Om det er noen som kjenner til løsninger på noen av de nevnte sakene jeg ikke likte med ADB, så tar jeg imot tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holtiz
    Må si at jeg ble litt skuffet på mange områder med den nye tuneren.

1. Alt for store menyer og felter. (Trenger ikke en meny som dekker halve skjermen på en 50" tv.) Veldig stort når man eks. velger eks. 1 på fjernkontroll.
    2. TV listen kan ikke redigeres ved å flytte mange kanaler samtidig. Må flytte en og en. DÅRLIG! Force 1155 fikk denne funksjonen for snart 10år siden. Da valgte man kanalene og fikk et nummer foran. Når man var ferdig var det bare å trykke flytt så flyttet de seg etter rekkefølgen som ble satt.
    3. Ikke mulig å endre oppløsning på HDMI i menyene. Må bruke RES knappen på tuner
    4. Opptak listen burde kunne settes i listeform, og ikke så stor tekst. 5 opptak tar jo nesten hele skjermen. Hvorfor ikke ha en lang liste med mindre tekst?
    5. TV kanal listen ved å velge OK på fjernkontroll viser for få kanaler. Kunne vært en liste med mindre tekst og flere kanaler. Så kunne man eks. velge kanal 15 ved å trykke 1 + 5.
    6. Preview funksjon i opptakslisten burde kunne deaktiveres. Har ikke funnet en måte å fjerne dette.

Bilde på min Pioneer 507XA ble helt klart best med 720P kvalitet, og ikke 1080i/25.

Om det er noen som kjenner til løsninger på noen av de nevnte sakene jeg ikke likte med ADB, så tar jeg imot tips.
    Det virker på meg som om det største problemet ditt er størrelsen på bokstavene i menyene, og da er det vel egentlig ikke så mye å klage på....

Enig i at listefunksjonen på opptak er litt håpløs... der var den gamle Sagem'en bedre med fikse mapper.
    Det er også irriterende at bestilte og innspilte opptak blandes.
    Men det største problemet er... og det nevner du ikke.. at vi fortsatt venter på å kunne ta opp to programmer samtidig....

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ehorn
    Ser ut som den skulle være tilgjengelig idag /eh
    https://parabol.canaldigital.no/Kund...Oppdateringer/
    Det står 19 Januar på siden du linker til.
    Her er det fortsatt 18 Januar :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdateringen er kommet. Etter oppdateringen kom det opp en melding om hva som var nytt. Og der sto det at en kunne ta opp på 2 programmer samtidig og se på den tredje. Men når jeg prøver dette, er det kun enkelte programmer som er tilgjengelig som 3. program avhengig av hvilke to som tas opp. Hvordan er sammenhengen mellom hva som kan være 3. program ut i fra hva som tas opp?
    Da det bare er to antenneinnganger, hvordan fungerer det da at en kan i det heletatt se på den 3.? Ja det er mulig, men ikke for alle programmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny funksjonalitet etter oppdatering?

For de av oss som har kabeltv fra Canal Digital og må vente enda en stund på oppdatert programvare, er selvsagt nyskjerrigheten stor på hvilke forandringer det blir for dem med parabol.

Er det mulig å fjernstyre opptak fra f.eks jobben eller bussen over WIFI eller 3G på en iPad med den oppdaterte programvaren og den nye app'en iDevice (eller hva app'en nå heter)?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ein
    Oppdateringen er kommet. Etter oppdateringen kom det opp en melding om hva som var nytt. Og der sto det at en kunne ta opp på 2 programmer samtidig og se på den tredje. Men når jeg prøver dette, er det kun enkelte programmer som er tilgjengelig som 3. program avhengig av hvilke to som tas opp. Hvordan er sammenhengen mellom hva som kan være 3. program ut i fra hva som tas opp?
    Da det bare er to antenneinnganger, hvordan fungerer det da at en kan i det heletatt se på den 3.? Ja det er mulig, men ikke for alle programmer.
    Tror det har med frekvenser å gjøre. Hvis du tar opp to kanaler som ligger på samme frekvens er vel bare en tuner i bruk og da skal du vel kunne se på alle andre kanaler samtidig. Men hvis du tar opp fra to forskjellige frekvenser er du begrenset til og se på andre kanaler som ligger på de samme frekvensene.

Uansett skal det vises tydelig i kanallistene hvilke som er tilgjengelige, som jeg har forstått det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

F.eks. Nrk-kanalene er en frekvens, tv2 sine en annen og tvnorge sine en tredje.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Dette er enkelt, alle kanaler er delt inn i grupper, hvis du tar opp en kanal i gruppen: 10747 V og en i 10872 H så har du følgende kanaler du kan se på:

NRK1
    NRK2
    NRK Super TV
    NRK3
    Barcleys Premier League
    High TV
    TV Norge
    Rikstoto Direkte
    Disney Junior Scandinavia
    National Geographic Channel Norge
    TV 2 Sport 5
    Blue Hustler Europe
    Max

Du kan se gruppe inndelingen som Canal Digital har på Canal Digital on Thor 5/6 at 0.8°W - LyngSat

Håper dette er opplysende?

F_J

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen forklare dette med flere kanaler på en frekvens på en enkel måte?

Folk flest vil tenke at hver kanal har sin frekvens. Har man en viss kapasitet på hver frekvens, og benytter dette? Og hvor mange kanaler kan man ha på en frekvens?

Det fungerte bra da jeg testet i dag. De man kan se på merkes i kanallisten, de andre er skyggelagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broseen: Har du vært inne på lyngsat linken jeg la inn i innlegget over?
    Hvis du ser i venstre kolonne så ser du at for hver "bås" så er det et sett med kanaler. Hvis du tar opp en kanal i en gitt "bås" så kan du også se på en av de andre kanalene i den gitte båsen.

Etter det jeg forstår så kan man ta opp fra to forskjellige transpondere samtidig, og innenfor disse to transponderne så kan man velge å se på en 3. kanal.

Om man kun tar opp fra en transponder så står man fritt til å velge å se på en hvilket som helst kanal på en annen transponder......(mulig jeg bruker feil faguttrykk?)

Sikkert andre som kan forklare bedre enn meg her...

F_J

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Kan noen forklare dette med flere kanaler på en frekvens på en enkel måte?

Folk flest vil tenke at hver kanal har sin frekvens. Har man en viss kapasitet på hver frekvens, og benytter dette? Og hvor mange kanaler kan man ha på en frekvens?
    Velkommen til den digitale verden 8)

"en frekvens = en kanal" gjelder for analoge sendinger og er grunnen til at det var nødvendig å bli kvitt analoge signaler og digitalisere alt. Digitale signaler åpner for multiplexing, dvs sending av mange kanaler på hver frekvens. (Satelittfolket liker å snakke om "transponder" istedet for frekvens).

Jeg tar et eksempel fra kabel-tv som det jeg har og kjenner, digitalt bakkenett og satelitt fungerer i prinsippet på samme måte.
    Den mest brukte standarden i kabelnett idag gir en båndbredde på ca 55 Mbit/s på hver frekvens. Frekvensområdet som brukes til tv er ca. 200-500 Mhz, og det opereres med en kanalseparasjon på 8Mhz (202,210,218Mhz,etc).

HD-kanaler sendes typisk med en bitrate på 12-17 Mbit/s som gir mulighet for 3 eller 4 kanaler på en frekvens. SD signalene har mye lavere bitrate og det kan gjerne sendes et titalls SD-kanaler på en enkelt frekvens.

Det digitale signalet på en enkelt frekvens består altså av datapakker fra mange kanaler som er "tagget" med en programID, og tuneren plukker ut de pakkene den er interessert i. I prinsippet betyr det at en tuner kan ta opp alle kanalene som ligger på en frekvens, men det er åpenbart avhengig av hvordan softwaren er implementert.
    Det forklarer hvorfor det er sånn at med 2 opptak gående er det mulig å se på en kanal live i tillegg, men da begrenset til de frekvensene tunerne tar opp fra.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av trondlk
    For de av oss som har kabeltv fra Canal Digital og må vente enda en stund på oppdatert programvare, er selvsagt nyskjerrigheten stor på hvilke forandringer det blir for dem med parabol.

Er det mulig å fjernstyre opptak fra f.eks jobben eller bussen over WIFI eller 3G på en iPad med den oppdaterte programvaren og den nye app'en iDevice (eller hva app'en nå heter)?
    Fjernopptak fungerer i dag, fra en hvilken som helst PC. har ikke prøvd med min SE Xperia ARC S ennå, men har lagt inn nettsiden i min browser...
    Eller så fungerte oppdateringen helt perfekt, alt var i orden da jeg slo på dekoderen, WIMP er på plass, og mulighet for å ta opp to kanaler og se på en tredje som hører med...det vises ved at de som man kan se på er hvite, de man ikke kan se på er grå. Alt i alt: Stort bedre kan det ikke bli :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Tror det har med frekvenser å gjøre. Hvis du tar opp to kanaler som ligger på samme frekvens er vel bare en tuner i bruk og da skal du vel kunne se på alle andre kanaler samtidig. Men hvis du tar opp fra to forskjellige frekvenser er du begrenset til og se på andre kanaler som ligger på de samme frekvensene.

Uansett skal det vises tydelig i kanallistene hvilke som er tilgjengelige, som jeg har forstått det

Ja, og det funker som en drøm....det vises vedlig tydelig, og prøver du deg på en kanal du ikke kan se på, så kommer det opp et bilde som spør om du vil stoppe en av innspillingene..NICE :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla0998

"en frekvens = en kanal" gjelder for analoge sendinger og er grunnen til at det var nødvendig å bli kvitt analoge signaler og digitalisere alt. Digitale signaler åpner for multiplexing, dvs sending av mange kanaler på hver frekvens. (Satelittfolket liker å snakke om "transponder" istedet for frekvens).

Jeg tar et eksempel fra kabel-tv som det jeg har og kjenner, digitalt bakkenett og satelitt fungerer i prinsippet på samme måte.
    Den mest brukte standarden i kabelnett idag gir en båndbredde på ca 55 Mbit/s på hver frekvens. Frekvensområdet som brukes til tv er ca. 200-500 Mhz, og det opereres med en kanalseparasjon på 8Mhz (202,210,218Mhz,etc).

HD-kanaler sendes typisk med en bitrate på 12-17 Mbit/s som gir mulighet for 3 eller 4 kanaler på en frekvens. SD signalene har mye lavere bitrate og det kan gjerne sendes et titalls SD-kanaler på en enkelt frekvens.

Det digitale signalet på en enkelt frekvens består altså av datapakker fra mange kanaler som er "tagget" med en programID, og tuneren plukker ut de pakkene den er interessert i. I prinsippet betyr det at en tuner kan ta opp alle kanalene som ligger på en frekvens, men det er åpenbart avhengig av hvordan softwaren er implementert.
    Det forklarer hvorfor det er sånn at med 2 opptak gående er det mulig å se på en kanal live i tillegg, men da begrenset til de frekvensene tunerne tar opp fra.
    Takk for et interessant og lærerikt innlegg :grin:

Da bør vel vi som har kabel også få lignende funksjonalitet etter oppdatering av software, eller er det og håpe på for mye?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer også en mobil app for styring av boksen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla0998

Veldig godt forklart! Men båndbredde er ikke linjens kapasitet, men "hvor stort spenn" i frekvenser kabelen kan ta. Såpass har jeg fått med meg :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt denne mottakeren nå, men lurer på hva jeg må kjøpe for å kunne kjøre nettdelen trådløst?

Takker for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Programmet til iPhone/iPad vil etter det jeg skjønner bare virke fra det nettet hvor PVRen henger (dvs. innen huset).

For å legge inn opptak fra andre steder må en bruke CDs side for fjernopptak. Jeg har bare delvis fått denne til å virke, den viser opptak jeg har lagt inn og jeg kan slette blant disse, men jeg får feilmelding når jeg prøver å legge inn nye opptak. Jeg har kun en leding fra LNB og splitter og vet ikke om det betyr noe. Har heller ikke gjort noe i bredbåndsruter for å åpne ekstra porter.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andbakk
    Har bestillt denne mottakeren nå, men lurer på hva jeg må kjøpe for å kunne kjøre nettdelen trådløst?

Takker for svar.
    Komplett.no - Devolo dLAN 200 AVmini Powerline Starter
    Bra og super enkel å sette opp.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    +1

Har brukt denne en stund, og kan varmt annbefales. God hastighet, og ikke minst stabil, noe trådløse adaptere som oftest ikke er. I tillegg så får en mer en god nok hastighet til denne bruken.

:-)

Side 20 av 36 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •