NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 36 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 705
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Når det gjelder det å skru av tekst, så er det vel slik at 90 % av folket trenger tekst, så sånn må det være.og man må ikke glemme gamle /og eller hørselsvekkede.....men ettersom utrolig mange nye filmer er sonefrie på Blu-ray, så er det jo bare å kjøpe fra USA eller UK, så slipper man tekst.
    Jeg har ingen verdens ting mot at avspillingsutstyr har standard-oppsett med norske undertekster. Det jeg har noe imot er at det spres så mye annenrangs søppelutstyr i markedet som ikke greier rendering av tekst på en skikkelig måte at kanal-distributørene ser seg tjent med å fravike standardene for DVB.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flay
    OSD er bort, noen vet hva jeg kan gjøre for å få den tilbakke ?
    Du har vel fått fikset dette?
    Bruker du scart eller HDMI?
    Trykk MENU - nå skal det stå innstillinger i displayet.
    Trykk 3-7-5-3-3-7, vent i noen sekunder og boksen starter på nytt.
    Opptak blir ikke borte.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er greit å informere om at dette gjenoppretter fabrikkinnstillinger og medfører at man må legge inn alle personlige innstillinger på nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

har egen bygd pvr de siste 10år men tenkte å gå for en løsning når ADB kom.
    Men etter å ha lest og ser at den har blitt litt lobotomert av CD så tror jeg venter.

Kr 3500,- er kanske stiv pris hvor boksen ikke har to opptak samtidig (ja, de "sier" at det skal komme en sw oppdatering Q1 201............)

DLNA er deaktivert av CD....(CD sier at ADB ikke har denne funksjonen men ADB sier at den har http://www.adbglobal.com/medias/imag...eet_5720sx.pdf )

Kun tilbud på 500gb, maskinen kan leveres med 1tb fra ADB

Ikke passthru.

Ellers så har jeg hørt at den funker bra

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no66
    Hei,

har egen bygd pvr de siste 10år men tenkte å gå for en løsning når ADB kom.
    Men etter å ha lest og ser at den har blitt litt lobotomert av CD så tror jeg venter.

Kr 3500,- er kanske stiv pris hvor boksen ikke har to opptak samtidig (ja, de "sier" at det skal komme en sw oppdatering Q1 201............)

DLNA er deaktivert av CD....(CD sier at ADB ikke har denne funksjonen men ADB sier at den har http://www.adbglobal.com/medias/imag...eet_5720sx.pdf )

Kun tilbud på 500gb, maskinen kan leveres med 1tb fra ADB

Ikke passthru.

Ellers så har jeg hørt at den funker bra
    Hva vil du bruke DLNA til????

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regnet med at man kanskje kunne se opptak på laptopen i en annen rom?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regnet med ...
    Man kan ikke regne med å noe ekstra (ny funksjonalitet) uten å betale. Hadde det ikke vært for konkurrerende online-tjenester hadde vi nok sett en rekke nye varianter av abonnent-tjenester basert på ny STB-funksjonalitet. Foreløpig sliter bransjen med å finne en vri som kundene vil akseptere. Derfor må vi ta til takke med lobotomerte bokser inntil videre. Altså; ingen ny funksjonalitet før CD finner ut av hvordan de fakturer for den.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regnet med at man kanskje kunne se opptak på laptopen i en annen rom?
    Jeg tror det er mer sannsynlig at man med PC,nettbrett,telefon,dekoder vil få tilgang til arkiv over programmer online fra tjenester som Viasat Play, Canal Digital Go, Comoyo osv. Tror også at PVR systemene fort kan bli faset ut etterhvert som de interaktive VOD løsningene utvikles.

Trenden er nå at arkiv over gamle programmer osv. blir tilgjengelig på tjenester som Viasat Play, Canal Digital Go, Comoyo osv. Med et slikt arkiv så behøver man ikke å programmere PVR'n , heller ingen støyende disk som kan feile. Man kan da rett å slett velge programmene når man vil se dem. Dvs. enklere og bedre.

Comoyo sidene informerer om at det snart kommer live webTV. Da skulle man kunne se TV på PC,mobil,nettbrett osv. hvor man vil bare man har internet. Altibox har liknende løsning. Den operatøren som ikke tilbyr TV over alt og arkiv i fremtiden kan trolig likegodt legge ned

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Så Walking Tall i dag, den hadde seriøse problemer med sync på bilde og lyd.
    Samme her og det skjer stort sett på alle filmene jeg har leid. Har fiber og 10Mbps opp/ned og tuneren er koblet opp med kabel mot nett.

Har forsket litt på sync problemene, og har funnet ut at dette ordner seg hvis man stopper filmen og begynner avspillingen på nytt / spoler fram til der man stoppet filmen. Irriterende "ekstra arbeid" men mye bedre enn å se en usync film.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en nå med tanke på en kamerat. Har ikke kikket på den. Er denne sånn at man må ha to kabler kun til 1 vest?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poffer
    Samme her og det skjer stort sett på alle filmene jeg har leid. Har fiber og 10Mbps opp/ned og tuneren er koblet opp med kabel mot nett.

Har forsket litt på sync problemene, og har funnet ut at dette ordner seg hvis man stopper filmen og begynner avspillingen på nytt / spoler fram til der man stoppet filmen. Irriterende "ekstra arbeid" men mye bedre enn å se en usync film.
    Har hatt dette problemet på kun 1 film, "Set up" med Bruce Willis. Gadd aldri å se den ferdig.. var som å se en dårlig dubba film...

Har sett blant annet, Bad teacher, Larry Crowne, The green Lantern og Unknown uten noen som helst problemer med lyd og bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poffer

Jeg gidder ikke dette lenger, har prøvd i overkant av 10 filmer, og halvparten har hatt problemer med sync.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Jeg gidder ikke dette lenger, har prøvd i overkant av 10 filmer, og halvparten har hatt problemer med sync.
    Kan de av dere liste opp hvilke som er problem, og hvilke som er OK, når det gjelder sync problemer med lyd og bilde?

kunne vært lurt å finne ut hvor problemet ligger.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hver gang jeg har hatt boksen i standby er det kun den kanalen som har stått på som viser bilde. Når jeg bytter kanal står det at det ikke er signal/vent på oppdatering ikke nytt kanal etc... Hvis jeg går inn på instillinger-signalstyrke og går tilbake virker alle kanalene igjen, eller hvis jeg tar strømmen. Noen flere som her vært borti dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Kan de av dere liste opp hvilke som er problem, og hvilke som er OK, når det gjelder sync problemer med lyd og bilde?

De jeg husker er:

A Serious Man.

Rottenetter.

Walking Tall.

Jeg tror faktisk alle har hatt problemer med unntak av de jeg har sett fra begynnelse til slutt uten stopp. Et par filmer har jeg kommet meg gjennom pga det nevnte "spole trikset."

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gikk inn her nå i håp om å finne løsningen på dette problemet, men ser at jeg er tydeligvis ikke den eneste som har problemer.

Tror dette sunc-greiene ikke er nødvendigvis på spesielle filmer, da jeg så Set Up i går, og jeg hadde ingen problemer med den (som en annen hadde), så derimot på The Code Conspiracy, og den var håpløs.
    Prøvde trikset med å spole frem litt, men det tok kune 5-10 min, så var det tilbake og slik pågikk det, og dermed ga jeg opp.

Syntes også det var rart med Final Destination 5, som jeg tydeligvis ikke fikk se i 24 timer, men forsvant fra listen over kjøp, så fort jeg hadde sett den ferdig. :-(

En annen ting jeg har slitt med er at lyden ikke kommer på hvis jeg har kikket på en film og startet en ny, så må jeg gå ut av Go-menyen og inn igjen for å få lyden. Irriterende selv om det bare tar noen få sek.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phel21
    Man kan ikke regne med å noe ekstra (ny funksjonalitet) uten å betale. Hadde det ikke vært for konkurrerende online-tjenester hadde vi nok sett en rekke nye varianter av abonnent-tjenester basert på ny STB-funksjonalitet. Foreløpig sliter bransjen med å finne en vri som kundene vil akseptere. Derfor må vi ta til takke med lobotomerte bokser inntil videre. Altså; ingen ny funksjonalitet før CD finner ut av hvordan de fakturer for den.
    Har har du grunnlag for å si dette? Det er uansett bare et spørsmål om tid før de tradisjonelle tv-leverandørene får konkurranse. Apple kan være en av dem, men det kan også komme andre streamingalternativer etter hvert som båndbredden går opp og prisen for båndbredde ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elindem
    Må først si at den nye PVR tuneren er ett hav bedre enn den gamle. Men når det gjelder fjernopptak ser jeg ikke helt poengen når tuneren må stå på for at det skal fungere. Det burde da være en slags wake on lan funksjon, hvis man ikke er hjemme og vil programmere ett opptak via internett kommer man jo til kort uansett??
    Ett annet spørsmål, er det andre som sliter med at NRK kanalene står som (old) bak opptak som er gjort selv om jeg velger kanalene på rundt kanalplass 22 eller rundt 140. Dette tuller til opptak en gang i blant da EPG-en ikke ser ut til å fungere helt som den skal.
    Den trenger ikke stå på, må bare i standby :-)

Noen som vet åssen en kan ta opp serie via fjernopptak? Får ikke dette til :-D

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av eltoro65
    Den trenger ikke stå på, må bare i standby :-)

Noen som vet åssen en kan ta opp serie via fjernopptak? Får ikke dette til :-D
    Pålogging

For å bruke tjenesten må du logge deg inn på http://fjernopptak.canaldigital.no Brukernavn og passord er det samme som du bruker på MinSide.Her kan du opprette en MinSide-bruker om du ikke har en fra før. Du trenger ditt kundenummer til å opprette en ny bruker

Ellers så er det vel sånn at serieopptak muligens må gjøres hjemmefra...
    men kommer du inn på ADB boksen så er det jo bare å logge seg inn en gang i uka....hvor lenge er du borte??:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har kun sett en film som ikke hadde sync problemer og det var "biler 2". Tror heller ikke at problemet skriver seg til noen bestemte filmer for The green Lantern og Unknown var helt usync når jeg så disse.

Sync problemene mine har "ordnet" seg ved at jeg har stoppet filmen helt (ikke pause) og startet fra begynnelsen på nytt + spolt fram til der jeg stoppet filmen helt. Men man må for all del ikke finne på å pause filmen under avspilling for da oppstår problemet på nytt..

Side 18 av 36 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •