NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 36 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 705
    Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Opplevd det en gang, tok strømmen og da var lyden tilbake.
    Ja det er sant , takk for det Dennis, glemt dette i farta! Er jo en kjekk bryter klar på strømmledningen.. Da er dette videreformiddlet til kona, i tillfelle.....
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Fjernopptaksfunksjonen er fin, og krever bare at dekoderen står i standby.

Det er en himmelsk fryd å få tv igang på 3 sekunder i motsetning til 40 sekunder før. Og jeg kan velge kanal med en gang den starter opp, ikke etter 30 sekunder.
    Regner med du har den i strømsparemodus standard?

Jeg har satt min til forbedret, da stopper harddisken, men boksen starter fremdeles opp like kjapt. Ser ikke noen vits i å ha disken svivende døgnet rundt hvis det ikke er nødvendig. Kan ikke testa om fjernopptak fungerer i forbedret mode siden jeg har kabelversjonen og vi har ikke fått fjernopptak i nåværende software versjon.

Hvis du setter strømsparing til maks vil det helt sikkert ikke virke siden boksen da går i dyp dvale og starter opp meget seint grunnet den må gå gjennom hele prosessen med initialising osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Regner med du har den i strømsparemodus standard?

Jeg har satt min til forbedret, da stopper harddisken, men boksen starter fremdeles opp like kjapt. Ser ikke noen vits i å ha disken svivende døgnet rundt hvis det ikke er nødvendig. Kan ikke testa om fjernopptak fungerer i forbedret mode siden jeg har kabelversjonen og vi har ikke fått fjernopptak i nåværende software versjon.

Hvis du setter strømsparing til maks vil det helt sikkert ikke virke siden boksen da går i dyp dvale og starter opp meget seint grunnet den må gå gjennom hele prosessen med initialising osv.
    Bare kabel boksen som har det valget, på sat boksen så er det kun Automatisk standby som kan endres i Strømsparing menyen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Vi har nå hatt den nye ADB dekoderen i noen dager. Denne sender vi nå i retur, den holder rett og slett ikke mål. For det første så er det ikke mulig å kjøre pass through, noe som egentlig ene og alene gjør den uinteressant. Den har i tillegg noen mangler som irriterer nok til at ikke den er noe for meg.

1. Det er ikke mulighet for bilde i bilde.

2. Det er ikke mulig å ta opp to kanaler samtidig! (jada, det skal visst komme en software-oppdatering i 2012, men likevel.. )

3. Serieopptak er en vits. Hvis jeg for eksempel vil ta opp Greys Anatomy hver tirsdag kl 21:45 så blir også gamle episoder som går kl 17:00 tatt opp.

4. Oversikten over opptak blir fort uoversiktlig og rotete. Hva med nummererte opptak? Hva med å samle serieopptak for seg selv?

5. La oss si at jeg ser på et program, for eksempel en fotballkamp. Jeg har satt kampen på opptak i tilfelle jeg vil se den igjen en annen gang. Midt i kampen begynner det en nyhetssending på en annen kanal som jeg gjerne vil få med meg, så jeg skifter kanal.
    Etter nyhetene skifter jeg tilbake for å se resten av fotballkampen. Men i alle dager, kampen går jo fortsatt live! Hva har skjedd? Joda, den ubrukelige dekoderen starter ikke engang kampen der den var da jeg skiftet kanal! Jeg må spole tilbake selv! Men hvor mange minutter siden var det da..?...hmmm. Spole spole spole, hvor langt tilbake må jeg spole for å komme til der jeg skiftet kanal...nei dette var tungvint.. herregud for en ubrukelig dekoder!

Et opptak bør selvfølgelig automatisk gå i pause når man skifter kanal, og fortsette på samme sted når man skifter tilbake igjen.

6. Sendinger i 4:3 burde vært optimalisert bedre. Det er kun mulig å strekke bilde sideveis, eller zoome slik at øvre og nedre del av bilde forsvinner utenfor skjermen. Dette er for å slippe sorte striper på sidene. Den siste løsningen gjør at mye av teksten forsvinner helt utenfor skjermen. Andre dekodere (Technisat) har en mellomting hvor bilde zoomes akkurat nok til at teksten er innenfor. Da får man fortsatt sorte striper på sidene, men betydelig mindre enn ved vanlig 4:3 visning.

7. Teksten på de fleste HD kanalene er blasse og gråfarget. Det er nesten bare TVN HD som har tilfredsstillende tekst, den er skarp og fin, og den er hvit!

Så nå venter jeg heller på neste dekoder CD hoster opp, kanskje blir det TiVo? Technisat duger uansett litt til..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Hei!

Vi har nå hatt den nye ADB dekoderen i noen dager. Denne sender vi nå i retur, den holder rett og slett ikke mål. For det første så er det ikke mulig å kjøre pass through, noe som egentlig ene og alene gjør den uinteressant. Den har i tillegg noen mangler som irriterer nok til at ikke den er noe for meg.

1. Det er ikke mulighet for bilde i bilde.

2. Det er ikke mulig å ta opp to kanaler samtidig! (jada, det skal visst komme en software-oppdatering i 2012, men likevel.. )

3. Serieopptak er en vits. Hvis jeg for eksempel vil ta opp Greys Anatomy hver tirsdag kl 21:45 så blir også gamle episoder som går kl 17:00 tatt opp.

4. Oversikten over opptak blir fort uoversiktlig og rotete. Hva med nummererte opptak? Hva med å samle serieopptak for seg selv?

5. La oss si at jeg ser på et program, for eksempel en fotballkamp. Jeg har satt kampen på opptak i tilfelle jeg vil se den igjen en annen gang. Midt i kampen begynner det en nyhetssending på en annen kanal som jeg gjerne vil få med meg, så jeg skifter kanal.
    Etter nyhetene skifter jeg tilbake for å se resten av fotballkampen. Men i alle dager, kampen går jo fortsatt live! Hva har skjedd? Joda, den ubrukelige dekoderen starter ikke engang kampen der den var da jeg skiftet kanal! Jeg må spole tilbake selv! Men hvor mange minutter siden var det da..?...hmmm. Spole spole spole, hvor langt tilbake må jeg spole for å komme til der jeg skiftet kanal...nei dette var tungvint.. herregud for en ubrukelig dekoder!

Et opptak bør selvfølgelig automatisk gå i pause når man skifter kanal, og fortsette på samme sted når man skifter tilbake igjen.

6. Sendinger i 4:3 burde vært optimalisert bedre. Det er kun mulig å strekke bilde sideveis, eller zoome slik at øvre og nedre del av bilde forsvinner utenfor skjermen. Dette er for å slippe sorte striper på sidene. Den siste løsningen gjør at mye av teksten forsvinner helt utenfor skjermen. Andre dekodere (Technisat) har en mellomting hvor bilde zoomes akkurat nok til at teksten er innenfor. Da får man fortsatt sorte striper på sidene, men betydelig mindre enn ved vanlig 4:3 visning.

7. Teksten på de fleste HD kanalene er blasse og gråfarget. Det er nesten bare TVN HD som har tilfredsstillende tekst, den er skarp og fin, og den er hvit!

Så nå venter jeg heller på neste dekoder CD hoster opp, kanskje blir det TiVo? Technisat duger uansett litt til..
    Smaken er som baken, delt ;-)
    3. ikke ADB boksens feil, dette har med signalering av serieopptak å gjøre.

4. enig, men det finnes greie sorteringsmuligheter. På navn f.eks

5. ?? ingen bokser som gjør dette, ikke sikker på hva du mener her heller.
    Hvis du ser på et opptak så spoler du vel over pause shiten og ikke begynner å zappe rundt.

7. HD kanalene bruker noe som heter DVB undertekst og det er programlevrandøren selv som bestemmer hvordan den skal se ut, ikke dekoder. Det finnes noen dekodere som ikke viser den korrekt da, denne viser den korrekt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første så er det ikke mulig å kjøre pass through, noe som egentlig ene og alene gjør den uinteressant.
    Ikke for meg, hvis jeg kjører inn noe annet enn 1080 signal på min Pioneer LX5090 så resulterer det i overscan og redusert bildekvalitet.

Har ikke du også en LX5090?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til Zebulon!

Å påstå at den rett og slett ikke holder mål.....er vel en overdrivelse.
    For vanlige, dødelige mennesker så er denne boksen utmerket.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Smaken er som baken, delt ;-)
    3. ikke ADB boksens feil, dette har med signalering av serieopptak å gjøre.

4. enig, men det finnes greie sorteringsmuligheter. På navn f.eks

5. ?? ingen bokser som gjør dette, ikke sikker på hva du mener her heller.
    Hvis du ser på et opptak så spoler du vel over pause shiten og ikke begynner å zappe rundt.

7. HD kanalene bruker noe som heter DVB undertekst og det er programlevrandøren selv som bestemmer hvordan den skal se ut, ikke dekoder. Det finnes noen dekodere som ikke viser den korrekt da, denne viser den korrekt.
    3. Det spiller ingen rolle hvor feilen ligger, det er en ubrukelig funksjon siden det ikke fungerer skikkelig.

5. Kanskje jeg er dårlig til å forklare... Men tenk deg at du ser en film. Du zapper over til en annen kanal i ti minutter. Når du zapper tilbake til filmen igjen, så vil du at filmen skal fortsette fra samme sted som da du skiftet kanal, ikke sant? Sånn er det ikke med denne boksen, filmen har gått ti minutter fremover, så du må spole tilbake ti minutter for å komme dit filmen var da du zappet. Det må du gjøre hver gang du har vært innom en annen kanal under filmen. Helt ubrukelig, spør du meg.

7. Uansett hvem som bestemmer hvordan underteksten skal se ut, så er det mange kanaler hvor teksten ikke ser bra ut med ADBen. Jeg sammenlikner med Technisat der teksten er mye bedre.

Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Lykke til Zebulon!

Vi har alle våre personlige preferanser, og denne boksen holder ikke mål for meg. Jeg snakker kun for meg selv, de som er fornøyd med den må jo bare kose seg med den så mye de orker for min del. Boksen har bra specs, for all del, men den har noen mangler som gjør at jeg heller beholder Technisat enn så lenge. ADB har et par funksjoner som ikke Technisat har som jeg sikkert kommer til å savne, men det er til å leve med.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Ikke for meg, hvis jeg kjører inn noe annet enn 1080 signal på min Pioneer LX5090 så resulterer det i overscan og redusert bildekvalitet.

Har ikke du også en LX5090?
    Ja jeg har det.
    Mine øyne klarer ikke å se kvalitetsforskjeller på et normalt overscannet bilde og pixel by pixel, så problemstillingen berører meg ikke. Det skal vel i teorien bli bedre med pixel by pixel, men om det er noen som faktisk klarer å se det er en annen sak.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Lykke til Zebulon!

Jeg får helt latterkrampe av noen av innleggene her....
    Hvia man ser på en film, og vil se på en annen kanal noen minutter, så setter jeg jo filmen i pause!!!!!!!!!!!
    Kan vel ikke være så vanskelig det....
    Og hvis teksten ikke er hvit, så er det ikke boksens feil....all tekst på mitt oppsett er hvit...og ekstra klar når det er HD kanaler...noen tekster oppå svart er ikke helt kritthvite, kanskje med et lite blåskjær i seg...men ikke noe problem....ettersom jeg klarer meg like bra uten...men ettersom jeg har drevet med litt oversetting av tv programmer en gang i verden, så like jeg å følge med på feil---:-) Men som jeg har sagt før: den nye boksen er sipelthen helt utmerket :-)
    PS: jeg er sikker på at det en ledig jobb som software programmerer hos Canal Digital :-) God jul!!
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Jeg får helt latterkrampe av noen av innleggene her....
    Hvia man ser på en film, og vil se på en annen kanal noen minutter, så setter jeg jo filmen i pause!!!!!!!!!!!
    Kan vel ikke være så vanskelig det....
    Du kan le så mye du vil for meg, det endrer ikke det faktum at ADBen håndterer pågående opptak på en litt tungvint måte. Jeg pakka boksen ut av esken igjen nå for å teste litt igjen, for jeg blei litt usikker etter at du sier det bare er å sette på pause.

Jeg gjør følgende test:

Starter et opptak på NRK.
    Etter ett minutt setter jeg opptaket på pause, skifter så kanal til TV2.
    Venter ett minutt, skifter så tilbake til NRK1.

Din påstand er at programmet jeg nå tar opp på NRK vil fortsette fra der jeg satt på pause. Feil. Programmet går nå live, og det er ingen mulighet for å spole tilbake. Jeg må faktisk gå inn i opptakslisten (MyTV) å starte opptaket derfra for å kunne se programmet fra det punkt hvor jeg skiftet til TV2.
    Men når jeg nå starter opptaket fra MyTV så starter den helt fra begynnelsen, ikke ett minutt ut i programmet der jeg vil fortsette, jeg må spole selv for å finne riktig sted. Syns du virkelig dette er en tilfredsstillende løsning?

Jeg kan fortelle deg hvordan det fungerer på Technisat. Der kan du bla i kanalene så mye du vil, og hver gang du zapper innom den kanalen du tar opp så fortsetter den der du slapp, enkelt og greit.

Min personlige mening er at ADBen ikke er bra nok på dette, jeg er vant til en mye bedre løsning. Om det er noe å få latterkrampe av vet jeg nå ikke da men...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har det.
    Mine øyne klarer ikke å se kvalitetsforskjeller på et normalt overscannet bilde og pixel by pixel, så problemstillingen berører meg ikke.
    Og det irriterer deg heller ikke at du mister over en tomme bildeinformasjon på hver side

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OSD er bort, noen vet hva jeg kan gjøre for å få den tilbakke ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En mulig grunn til at TVN skiller seg ut er at de leverer video ferdig med tekst. Egentlig skal tekst på DVB skilles ut i egne datastrømmer som muliggjør teksting på flere språk osv og la mottakerne legge teksten på bildet. Dessverre er de så mye dårlige mottakere i markedet at stadig flere kanaler tekster på gamlemåten til fortvilelse for de av oss som betrakter tekst på enkelte språk som støy i bildet og setter pris på muligheten til å slå den av.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

15 gratis filmer

Den første filmen jeg så på Go var prisen satt til kr 0...
    Når jeg nå går inn på Go koster alle filmene kr 39....

Men jeg går ut fra at de 14 neste jeg ser ikke blir fakturert da? tiltross for at de står til kr 39?

Jeg bestilte langt innenfor fristen, og hadde tenkt å benytte meg av dette tilbudet.... men gidder ikke betale 546 kroner (14 x 39 kr) for å se filmer før nyttår.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Du kan le så mye du vil for meg, det endrer ikke det faktum at ADBen håndterer pågående opptak på en litt tungvint måte. Jeg pakka boksen ut av esken igjen nå for å teste litt igjen, for jeg blei litt usikker etter at du sier det bare er å sette på pause.

Jeg gjør følgende test:

Starter et opptak på NRK.
    Etter ett minutt setter jeg opptaket på pause, skifter så kanal til TV2.
    Venter ett minutt, skifter så tilbake til NRK1.

Din påstand er at programmet jeg nå tar opp på NRK vil fortsette fra der jeg satt på pause. Feil. Programmet går nå live, og det er ingen mulighet for å spole tilbake. Jeg må faktisk gå inn i opptakslisten (MyTV) å starte opptaket derfra for å kunne se programmet fra det punkt hvor jeg skiftet til TV2.
    Men når jeg nå starter opptaket fra MyTV så starter den helt fra begynnelsen, ikke ett minutt ut i programmet der jeg vil fortsette, jeg må spole selv for å finne riktig sted. Syns du virkelig dette er en tilfredsstillende løsning?

Jeg kan fortelle deg hvordan det fungerer på Technisat. Der kan du bla i kanalene så mye du vil, og hver gang du zapper innom den kanalen du tar opp så fortsetter den der du slapp, enkelt og greit.

Min personlige mening er at ADBen ikke er bra nok på dette, jeg er vant til en mye bedre løsning. Om det er noe å få latterkrampe av vet jeg nå ikke da men...
    Da har jeg akkurat kommet hjem....etter helgens strabaser..:-)...hvis du vil ta en pause for å hente noe å spise mens du ser på en kanal så funker pause knappen på alle mine tre forskjellige HDpvr....skal du ta en apuse og se på en annen kanal i mellomtiden, så må du sette i ganng en innspilling av det du ser på, og når du vil fortsette å se så går du bare til innspilte programmer og fortsetter derfra....det samme når du kommer hjem ti minutter etter at et program har begynt og du har satt det på opptak...da er det bare å begynne avspilling, og er det mye reklame, så vil du nå igjen live broadcasting i løpet av timen...er det film uten reklame så vil du ikke nå igjen slutten...
    Hvis da Technisat gjør som du ønsker, så bruker du jo den,,,,og ikke noe fra CD eller Viasat..
    Jeg lever bra med å se et program om gangen...:-)
    Hvis du vil unngå å få med det du har sett på, når du starter avspillingen igjen, så er det bare å skifte kanal en gang og tilabke igjen, da tar du opp fra det øyeblikk du er tilbake på kanalen...
    Men ser du på et opptak du har gjort, og så vil ta pause, så vet alle boksene hvor du stoppet....Ellers ser det alltid greit å lese bruksanvisningen...der står det om ADB boksen at du mister opptaket når du bytter kanal...blir kanskej bedre når oppdatering kommer for 2 opptak på nyåret...
    Ha en fin jul, og husk det er bare 24 timer i døgnet :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av phel21
    En mulig grunn til at TVN skiller seg ut er at de leverer video ferdig med tekst. Egentlig skal tekst på DVB skilles ut i egne datastrømmer som muliggjør teksting på flere språk osv og la mottakerne legge teksten på bildet. Dessverre er de så mye dårlige mottakere i markedet at stadig flere kanaler tekster på gamlemåten til fortvilelse for de av oss som betrakter tekst på enkelte språk som støy i bildet og setter pris på muligheten til å slå den av.
    Hos meg har jeg ingenting å klage på tekst med, enten den er kritthvitt eller litt mindre hvit....
    Tekst og bilde sendes alltid separat, slik at "tapen" ikke skal tilsmusses med
    norsk/svensk tekst....Teksten blir lagt inn i et eget dataprogram som kjøres paralellt med bildet, og den som har oversatt legger inn når teksten skal dukke opp og forsvinne. Denne infoen sendes digitalt til de forskjellige tv stasjonene som legger den inn når programmet sendes...og på en del filmkanaler så går det flere teskter paralellt, slik at svenske seere får svensk tekst, og vi får norsk....
    Helt klart at tekst på HD kanaler er mye klarere enn på SD...

Tekster på gammelmåten??

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Tekster på gammelmåten??
    Ja, at teksten er lagt på bildet slik det var vanlig før man hadde hverken DVB eller telst-tv. TVN driver fremdeles med det, selv på HD. Relativt nye filmer i HD kommer av og til uten separat tekst på NRK også. Teksten er ofte et forstyrrende element som det er irriterende å ikke kunne skru av. At det ligger mange gamle opptak ferdig med tekst i arkivene rundt forbi er en sak, men på nyere produksjoner må det bli slutt på uvesenet.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsd121
    Den første filmen jeg så på Go var prisen satt til kr 0...
    Når jeg nå går inn på Go koster alle filmene kr 39....

Men jeg går ut fra at de 14 neste jeg ser ikke blir fakturert da? tiltross for at de står til kr 39?

Jeg bestilte langt innenfor fristen, og hadde tenkt å benytte meg av dette tilbudet.... men gidder ikke betale 546 kroner (14 x 39 kr) for å se filmer før nyttår.
    Men altså, var kvaliteten tilstrekkelig? Når jeg testet var den helt forferdelig. Langt under pari.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av phel21
    Ja, at teksten er lagt på bildet slik det var vanlig før man hadde hverken DVB eller telst-tv. TVN driver fremdeles med det, selv på HD. Relativt nye filmer i HD kommer av og til uten separat tekst på NRK også. Teksten er ofte et forstyrrende element som det er irriterende å ikke kunne skru av. At det ligger mange gamle opptak ferdig med tekst i arkivene rundt forbi er en sak, men på nyere produksjoner må det bli slutt på uvesenet.
    Nå er det nesten 10 år siden jeg drev med teksting og der var det aldri snakk om at noen tv selskaper hadde "taper" med ferdig tekst på...de som eide materialet ville aldri tillate det...så teksten allerede da fantes på egne filer som ble kjørt sammen med med serien/filmen .....når denne maskinen som kjører teksten ikke fungerer, så blir det ingen tekst...og det skjer jo innimellom....
    Når det gjelder film så er det noe helt annet....der ligger teksten semmen med bildet...ihvertfall før i verden...hvordan det er nå vet jeg ikke...
    Men ettersom alt i filmverdenen er i ferd med å bli digitalt, så gjelder nok det samme her...bilde og tekst hver for seg...
    Vet bare at hvis samme film skal vises på Tv eller gis ut på DVD, så må den tekstes på nytt....det er ganske dumt, når jobben en gang er gjort av folk som var og er dyktige...
    Når det gjelder det å skru av tekst, så er det vel slik at 90 % av folket trenger tekst, så sånn må det være.og man må ikke glemme gamle /og eller hørselsvekkede.....men ettersom utrolig mange nye filmer er sonefrie på Blu-ray, så er det jo bare å kjøpe fra USA eller UK, så slipper man tekst.

Side 17 av 36 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •