NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 36 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 705
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så Walking Tall i dag, den hadde seriøse problemer med sync på bilde og lyd.

Ellers er det fint å endelig ha en tuner som reagerer innen rimelig tid ved oppstart, spoling og trykking på fjernkontrollen. Så langt fungerer ADB svært godt, er bare små detaljer jeg savner fra Sagem....og de drukner i et hel##### med problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om HDMI-splitteren har HDCP på utgangene aner jeg ikke. Det står ikke noe mer i pakken enn det står på nettet. Uansett har det fjernet HDCP?-problemet helt for meg, og vil nok fungere som en løsning for andre som sliter med HDCP-problemer, uansett om de har en eller to TV-er el.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Ser den støtter hdcp. Er det hdcp på utgangen?
    Det har den helt sikkert ;-)

Ellers hadde den jo sendt ut et ubeskyttet HDMI signal. Den eneste dings som klarer det er vel HDFury4 og da snakker vi om en helt annen pris.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet adb pvr'en på nett via en netgear trådløsadapter. Konfigurering av nettilkobling ser ut til å gå som det skal, den får ip-adresse og menyvalget for automatisk konfig av nett returnerer med en grønn boks som spør om jeg vil lagre endringene. Velger ja, når jeg så prøver å gå inn på Go, får jeg meldingen "Tilkoblingsfeil. Feil ved tilkobling til GO-tjenesten". Har ikke mulighet til å sende kablet nettsignal helt fra ruteren. Noen som har en ide om hva som er problemet? Prøvde kundeservice, men de var ikke interessert i å hjelpe så lenge boksen var koblet på nett via en trådløs adapter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beck
    Har koblet adb pvr'en på nett via en netgear trådløsadapter. Konfigurering av nettilkobling ser ut til å gå som det skal, den får ip-adresse og menyvalget for automatisk konfig av nett returnerer med en grønn boks som spør om jeg vil lagre endringene. Velger ja, når jeg så prøver å gå inn på Go, får jeg meldingen "Tilkoblingsfeil. Feil ved tilkobling til GO-tjenesten". Har ikke mulighet til å sende kablet nettsignal helt fra ruteren. Noen som har en ide om hva som er problemet? Prøvde kundeservice, men de var ikke interessert i å hjelpe så lenge boksen var koblet på nett via en trådløs adapter.
    Og du har gåt innpå Internett (med PC e.l) og aktivisert GO-tjenesten p åCanal Digitals nettsider? Det må gjøres uavhengig av oppsettet på boksen.

Kundeservice er IKKE oppe og går på denne boksen ennå, det er helt sikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

GO-tjenesten

Har gjort meg et par oppfatninger om Go-tjenesten til Canal Digital og min vurdering er at det eneste som er brukbart er menyen.

Filmene er ikke i HD, og i tillegg er biraten så lav at filmene er håpløse å se på. Farger er elendige (Harry Potter veksler på å være grå og oranse i ansiktet, kontrasten er dårlig, omtrent alt fra lyst grått til nesten sort er mørkt grått) og lyden har en slags "hakking" i bakgrunnen, som minner med om mp3 med veldig lav bitrate her også.

Kvaliteten er milevis fra normale tv-sendinger i SD, og filmene har kvalitet som minner om 10 år gamle divx-screenere, fra dobbel ISDN-tiden. (Som jeg selvfølgelig aldri lastet ned selv, men kun har sett eksempler på).

Jeg har 8Mbit opp og ned, og streamer nesten hele filmen umiddelbart.

Dette systemet MÅ få differensiert kvalitet både med tanke på oppløsning og bitrate avhengig av den enkelte abonnents linjekapasitet.

Det er helt uinteressant å bruke denne tjenesten slik den er i dag.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kensol
    Har gjort meg et par oppfatninger om Go-tjenesten til Canal Digital og min vurdering er at det eneste som er brukbart er menyen.
    Enig, GO er helt uinteressant for meg. Koblet meg på og så 5 minutt av en film og det var det. CD sier at man må ha 3 Mb linje men det som sendes er sannsynligvis lavere enn det. Jeg gidder uansett ikke se på SD materiale lenger, det være seg TV eller film.

Hvis der en gang i fremtiden kommer filmer i så kalt HD kvalitet så vil helt sikkert prisen være høyere og dermed kan jeg like godt fortsette å kjøpe dem i Blu-ray fra play.com da får jeg bildekvalitet og lyd jeg aldri vil oppleve med streaming :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kensol
    Og du har gåt innpå Internett (med PC e.l) og aktivisert GO-tjenesten p åCanal Digitals nettsider? Det må gjøres uavhengig av oppsettet på boksen.

Kundeservice er IKKE oppe og går på denne boksen ennå, det er helt sikkert.
    På min side er i hvert fall GO listet opp under tjenester og jeg får logget inn på GO via PC. Har ikke aktivert dette nå etter at jeg fikk adb-tuneren, men mener jeg gjorde det tidligere (uten å ha brukt tjenesten). Får låne meg en lang nettverkskabel og prøve å koble meg på da.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte e-post til Canal Digital tekniskkundeservice og forklarte problemene mine rundt "HDCP ?" på ADB 5720SX mottakeren og hvordan dette kort og greit gjør hele PVR-funksjonaliteten ubrukelig for meg.

Han sa at opptak og alt normalt skal gå sin gang selv om mottakeren viser status "HDCP ?" i displayet, men han skulle bringe det videre.

Kjører Canal Digital den vanlige "dette skal egentlig ikke skje" unnskyldningen, eller klarer andre her og få PVR til å fungere selv når mottakeren står fast i "HDCP ?" modus?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med bakkenettet på den nye HD-PVR ?
    Leveres den med USB DVB-T mottaker ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Sendte e-post til Canal Digital tekniskkundeservice og forklarte problemene mine rundt "HDCP ?" på ADB 5720SX mottakeren og hvordan dette kort og greit gjør hele PVR-funksjonaliteten ubrukelig for meg.

Han sa at opptak og alt normalt skal gå sin gang selv om mottakeren viser status "HDCP ?" i displayet, men han skulle bringe det videre.

Kjører Canal Digital den vanlige "dette skal egentlig ikke skje" unnskyldningen, eller klarer andre her og få PVR til å fungere selv når mottakeren står fast i "HDCP ?" modus?
    Jeg har testet det et par ganger og da har den gjennomført opptakene som var planlagt. Jeg har riktignok kabelversjonen, men det burde vel ikke ha noe og si, regner med at softwaren er lik hva gjelder opptaksfunksjonen.

Min går bare i HDCP? hvis jeg slår av receiveren helt (Pioneer LX52) ikke når jeg skifter input, så her slipper jeg uansett den problematikken :-D

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min første "bug"

Når jeg slo på tuner i dag kom det bare bilde, ikke noe lyd. Onkyo`n viser signal O.K
    Prøver da PC og PS3 virker som det skal. Mistenker da ADB tuneren. Etter en fabrikk reset på denne er lyden tilbake.. Er det andre som har opplevd det samme?
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg har testet det et par ganger og da har den gjennomført opptakene som var planlagt. Jeg har riktignok kabelversjonen, men det burde vel ikke ha noe og si, regner med at softwaren er lik hva gjelder opptaksfunksjonen.
    Kabel og satelitt er ikke bare to forskjellige selskaper, det er to helt forskjellige software versjoner også ifølge CD representant med munndiarè.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Kabel og satelitt er ikke bare to forskjellige selskaper, det er to helt forskjellige software versjoner også ifølge CD representant med munndiarè.
    Det er selvfølgelig forskjellige versjoner software, men GUI og funksjonene er da de samme.

Men det er jo bare å legge inn noen opptak, slå av TV eller receiver, så boksen blir stående med HDCP? i displayet, så finner dere jo ut om det virker, verre er det ikke :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Når jeg slo på tuner i dag kom det bare bilde, ikke noe lyd. Onkyo`n viser signal O.K
    Prøver da PC og PS3 virker som det skal. Mistenker da ADB tuneren. Etter en fabrikk reset på denne er lyden tilbake.. Er det andre som har opplevd det samme?
    Opplevd det en gang, tok strømmen og da var lyden tilbake.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte ta strømmen en gang pga "HDCP?". Den nektet rett og slett å gjennomføre handshake uansett hva jeg gjorde. Fruen holdt på å klikke i vinkel. Etter et kort strømbrudd og boot virket den som den skulle.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernopptak

Må først si at den nye PVR tuneren er ett hav bedre enn den gamle. Men når det gjelder fjernopptak ser jeg ikke helt poengen når tuneren må stå på for at det skal fungere. Det burde da være en slags wake on lan funksjon, hvis man ikke er hjemme og vil programmere ett opptak via internett kommer man jo til kort uansett??
    Ett annet spørsmål, er det andre som sliter med at NRK kanalene står som (old) bak opptak som er gjort selv om jeg velger kanalene på rundt kanalplass 22 eller rundt 140. Dette tuller til opptak en gang i blant da EPG-en ikke ser ut til å fungere helt som den skal.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK bytter transponder, derfor. Det er en annen tråd om temaet.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av elindem
    Må først si at den nye PVR tuneren er ett hav bedre enn den gamle. Men når det gjelder fjernopptak ser jeg ikke helt poengen når tuneren må stå på for at det skal fungere. Det burde da være en slags wake on lan funksjon, hvis man ikke er hjemme og vil programmere ett opptak via internett kommer man jo til kort uansett??
    Ett annet spørsmål, er det andre som sliter med at NRK kanalene står som (old) bak opptak som er gjort selv om jeg velger kanalene på rundt kanalplass 22 eller rundt 140. Dette tuller til opptak en gang i blant da EPG-en ikke ser ut til å fungere helt som den skal.
    Den behøver ikke stå på, men den må stå i standby....prøvde det i forrige uke, og det funket :-)
    Og HDCP problematikken er ikke noe problem for meg...ser jeg på Viasat så kommer den opp, ser jeg på TV gjennom TV'en så står den på den kanalen jeg har satt den på...og forløpig så er den helt super til det meste....
    Bortsett fra serie lagringen...men det kan man leve med....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernopptaksfunksjonen er fin, og krever bare at dekoderen står i standby.

Det er en himmelsk fryd å få tv igang på 3 sekunder i motsetning til 40 sekunder før. Og jeg kan velge kanal med en gang den starter opp, ikke etter 30 sekunder.

Side 16 av 36 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •