NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 36 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 705
    Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg klarer ikke å få denne boksen på nett trådløst, er det sikret nettverk i routeren som er bremseklossen?
    Noen som vet hvordan jeg får til dette?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rlhomb
    Hva trengs av utstyr for å kople min nye ADB fra Canal Digital trådløst til min router? Synes det er litt stress å kople kabel når jeg skal leie film fra Go. Spesielt når denne må gå igjennom halve huset.
    Jeg har en Dlink wireless bridge. Kostet ikke veldig mange hundrelappene. Husker dessverre ikke modellnummer. I værste fall så kan trådløse sendere forstyrre signalene fra parabolen så det kan være smart å ikke plassere en slik boks i nærheten av mottageren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg koblet opp min Må si jeg ble, ved første blikk på skjermen, veldig skuffet. Bilde var mye bedre på min gamle sagem. Helt til det gikk opp for meg at HD kanalene var plasser litt lengre ute i kanallisten:-? Nå som jeg har fått laget meg en favoritt kanalliste, og funnet frem HD kanalene må jeg si meg veldig fornøyd. Kom nettopp over denne kjekke funksjonen: http://fjernopptak.canaldigital.no
    Får bare håpe den kan være litt mere stabil en sagem boksen. Tiden vil vise.

Newcomer ehorn sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rlhomb
    Hva trengs av utstyr for å kople min nye ADB fra Canal Digital trådløst til min router? Synes det er litt stress å kople kabel når jeg skal leie film fra Go. Spesielt når denne må gå igjennom halve huset.
    Se på den her. jeg bruker den og det funker:-D /eh

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla0998
    Mulig jeg er treg, men er det noen som kan konkretisere på hvilken måte en gitt dekoder har vesentlig bedre eller dårligere bildekvalitet med samme signal inn, og ut på samme TV?
    Jeg klarer ikke å konkretisere forskjellene. Som jeg skrev i innlegget du siterte, er det ikke snakk om store forskjeller. Men min subjektive oppfatning er at det helt klart er bittelitt bedre bildekvalitet på Pace 855 vs Sagem HD PVR. Det sagt så synes jeg billedkvaliteten på Sagemboksen er veldig god og har absolutt ingenting å klage over. Jeg opplever bare at Pace 855-boksen er enda et lite hakk bedre slik at jeg foretrekker denne som hovedtuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sortering

Noen som vet hvordan man kan få "my tv"-oversikten til å vise serieopptakene jeg har gjort som undermenyer slik det var på Sagem? Nå er det fryktelig rotete med over 40 opptak i en lang liste istedenfor at alle episoder av samme serie sto listet som én serie i oversikten.

Dimacruz: HDCP vises når enkelte TVer skrus av. HDCP er et sikkerhetssystem for å hindre piratkopiering. Det gjør ikke så mye at det står HDCP? i displayet så lenge du ikke ser på TV... Det blir borte når du skrur av dekoderen. For meg er det derimot et problem siden jeg da ikke kan se bildet på min TV med scart uten å trekke ut HDMI-kontakten først...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-urge
    Noen som vet hvordan man kan få "my tv"-oversikten til å vise serieopptakene jeg har gjort som undermenyer slik det var på Sagem? Nå er det fryktelig rotete med over 40 opptak i en lang liste istedenfor at alle episoder av samme serie sto listet som én serie i oversikten.
    Enig at det er rotete men synes å sortere på navn fungerer bra, trykk blå knapp.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette er en av tingene som faktisk har blitt bra med Sagem HD PVR. Opptakslista har blitt veldig ryddig og oversiktlig med serieopptakene samlet i sub-foldere.

Jeg har enda ikke bestemt meg for om jeg skal gå for ADB-boksen eller om jeg skal avvente TiVO og se hvordan det tar i vei. Men jeg vil uansett håpe at ADB-boksen får tilsvarende mappestruktur som Sagem-boksen via en framtidig oppdatering.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt i overkant å forvente gull og grønne skoger fra dag nr1 her. Skal hente min nye ADB 5720SX mottaker på posten senere i dag og er veldig spent på hvordan denne vil oppleves.

Det jeg håper og forventer er at den skal innfri på maskinvare siden og at programvaren ikke skal ha noen store kritiske feil, også tar jeg det derfra.

Programvare kan jo hvertfall forbedres og oppdateres underveis, dårlig maskinvare som gir dårlig ytelse, treg boks, høyt støynivå osv som er endel av problemene mine med Sagem HD PVR-en er jo ting som er nærmest umulig å fikse med noen firmware oppdatering. Eneste som eventuelt kan bli gjort er å skrive en så dummet ned firmware som knapt belaster boksen så den føles mindre treg, henger seg sjeldnere og som kanskje gjør at vifta ikke går på full pupp hele tiden, men det vil jo begrense mottakeren såpass at knapt noen av oss ville hatt interesse av å bruke den.

Hovedgrunnen til at jeg valgte å gi ADB 5720SX en sjanse er at maskinvaren ser veldig lovende ut, en dobbelkjerne Broadcom BCM7405 på 400MHz (1100DMIPS), 512MB RAM, 512MB Flash og 4MB ROM.

Sammenligner vi med Sagem HD PVR 101-ST så har vell den, om jeg ikke tar helt feil til sammenligning en ST7101 på 266MHz (450MIPS), 160MB RAM, 16MB Flash, ingen dedikert ROM, emuleres i flash.

Så ser vi på maskinvaren så blåser ADB 5720SX, Sagem HD PVR 101-ST (DTR 95250?) ut av vannet. Hvem som har produsert ST7101 prosessoren i Sagem mottakeren vet jeg ikke, men godt over en dobling i prosesseringskraft, nesten tre ganger så mye og ikke minst raskere ram, større flash og dedikert rom gjør jo at ADB 5720SX har maskinvare som er fult på høyde og faktisk på papiret bedre enn flere av de populære tredjeparts mottakerne fra Vantage, Vu+, Dreambox osv..

Og som de fleste ser ut til å mene så er denne stillegående, den bruker ikke flere minutter på å starte opp og gjøre seg klart før du faktisk kan bruke den sånn som det er med Sagem mottakeren per dags dato. Og da er jeg på mange måter kjempefornøyd bare der.

Nå er ikke god maskinvare noe som helst uten god programvare / firmware, men fantastisk programvare / firmware kommer heller ingen vei om maskinvaren er for dårlig som den er med Sagem mottakeren.

Så selv om firmware neppe er perfekt fra starten av her, så leverer jeg hvertfall med et lite håp om at når maskinvaren og utgangspunktet er såpass bra med denne mottakeren, så vil også programvaren skinne etterhvert som den får tid til å modnes. Her kan jeg hvertfall leve med håpet en stund, Sagem mottakeren er det jo bare å innse at aldri kan bli noe særlig bra med maskinvaren og kjøleløsningen som den har, ingen firmware oppdatering kan noen gang fikse på det problemet.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førsteinntrykket mitt av ADB 5720SX mottakeren er positivt, i første omgang så syntes jeg litt høyere oppløsning på menyene gjør seg godt, med Sagem HD PVR har du følelsen at menyene er skrevet for SD (576i) oppløsning og det gjør at menyene ser utrolig grøtete og uskarpe ut. Dette er vesentlig bedre med ADB mottakeren, og det øker det visuelle inntrykket flere hakk, men fremdeles virker det som menyene er skrevet for 720P istedenfor 1080i / 1080P for noe grøtete er de enda, men er stort steg i riktig retning.

Videre så har du faktisk informasjon på TV-skjermen under oppdateringer osv.. Ikke at det er så voldsomt nødvendig, men en fin liten detalj da du faktisk kan skjønne og se hva som foregår og kalkulere ut hvor lenge det er igjen før oppdateringen blir ferdig osv..

Den nye mottakeren lar deg også fikle langt mer med innstillingene enn Sagem gjorde, du kan ny stille inn hvor lenge menyer skal være synlig ved kanalskifte, du kan endelig deaktivere standby fullstendig om du ønsker det, du har fått innebygget screensaver som du kan velge om du vil ha aktivert, hvor lang tid det skal ta før den blir aktiv osv.. I det hele tatt så kan du stille inn ting i langt større og mer detaljert grad enn med Sagem HD PVR og også dette er et stort skritt i riktig retning.

Av en eller annen merkelig grunn så har jeg også bedre signalkvalitet og signalstyrke med ADB kontra Sagem? Om dette er fordi den nye mottakeren bare er litt mer "optimistisk" med tallene og viser 100% for samme styrke som Sagem ville normalt vist 75% aner jeg ikke, men har hvertfall gått fra en sånn 70-80% på både signalkvalitet og styrke til konstant 100%.

Sist men ikke minst så virker den lynrask, den responderer sekundet jeg trykker på fjernkontrollen, den er lydløs og den starter opp på få sekunder sammenlignet med Sagem som tok minutter. Så alt i alt er førsteinntrykket mitt veldig godt, og selv om det sikkert er noen firmware og programvare begrensinger nå i starten så virker dette veldig lovende hvertfall.

Er verdt å legge til at kvaliteten på oppskalering av SD-kanaler virker en smule bedre også, det er hvertfall inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha sett på et par SD-kanaler.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Sist men ikke minst så virker den lynrask, den responderer sekundet jeg trykker på fjernkontrollen, den er lydløs og den starter opp på få sekunder sammenlignet med Sagem som tok minutter. Så alt i alt er førsteinntrykket mitt veldig godt, og selv om det sikkert er noen firmware og programvare begrensinger nå i starten så virker dette veldig lovende hvertfall.
    Hvis du av og til bruker texttv vil du også bli positivt overrasket :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne prisforskjellen på kabel og parabol kunder er jo bare latterlig, og hvorvidt det er samme selskap eller ikke kunne vell ikke brydd oss som forbrukere mindre? De operer under samme navn, har til og med samme nettside...

Og nå går det alle slags rykter om diverse problemer med denne dekoderen også? Gjør at jeg ikke gidder å skaffe meg den med det aller første, etter Canal Digital sin kundebehandling og grusomme opplevelser med Sagem HD PVR så betaler jeg ikke 2500kr for noe jeg ikke vet om jeg kan stole på, da venter jeg heller 2-3mnd og betaler litt ekstra når jeg vet at det er noe tess.

Men når vi er inne på alternative "uoffisielle" dekodere, hvor vanskelig er disse å forholde seg til med tanke på å faktisk få inn kanalene du betale for, hvor vanskelig er disse å sette opp og hva er de eventuelle hakene og ulempene sammenlignet med å kjøre en offisiell Canal Digital dekoder?

For er ikke ulempene for mange så tror jeg jaggu at en god investering i noe som faktisk vil fungere hadde vært noe, betaler gladelig flere tusen for noe som faktisk leverer det det skal, og gjerne en tusenlapp ekstra bare fordi pengene ikke går til Canal Digital.....
    Hei,

Vet ikke om du har fått noen forslag på dekoder men jeg ble lei av CD sin gamle (etter å ha byttet flere) og sjekket litt rundt andre muligheter.
    Endte med at jeg kjøpte en VU+duo HD tuner. Kostet rundt Kr 4.500,-. Levert med 1TB hard disk. Fullt oppsatt med kanallister. Plugget den bare rett i og satte inn CD kortet. Fungerte og fungerer fortsatt perfekt.

Det er selvsagt noe annerledes menyer og slikt men det venner en seg jo til.
    Selv om EPG ikke skulle være oppdatert så kan du ta opp program bare du vet når det begynner. Har sett at den nye boksen til CD har problemer med dette.
    En annen ting er at om du for eksempel tar opp på 2 kanaler så kan en faktiskt se på en tredje kanal. Du får dog ikke tilgang til alle kanaler. F.eks tar jeg opp på Viasat 4 så kan jeg se på TV3 i tillegg til at jeg tar opp på f.eks TV2.

Jeg er ikke typen som liker å programmere slike bokser. Selv om det er fullt mulig. Derfor ba jeg om å få boksen ferdig oppsatt.

Et annet pluss er at boksen skal også kunne ta Viasat kort med bruk av CAM.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen merkelig grunn så har jeg også bedre signalkvalitet og signalstyrke med ADB kontra Sagem? Om dette er fordi den nye mottakeren bare er litt mer "optimistisk" med tallene og viser 100% for samme styrke som Sagem ville normalt vist 75% aner jeg ikke, men har hvertfall gått fra en sånn 70-80% på både signalkvalitet og styrke til konstant 100%.
    Min viser også 100% signalkvalitet nå, mot +/-70% på Sagem. Likevel har jeg mistet et par opptak pga "problemer med signalet". Den ene gangen var det kraftig vind, så det kan ha en logisk forklaring der, men andre gang var det totalt vindstille... Uheldig at den avbryter opptaket så fort - den burde i hvertfall fortsette å ta opp resten av programmet når signalet er i orden igjen. Flere som har opplevd dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdcp ?

Jeg fikk HDMI-splitter i posten i går
    Komplett.no - König 2-ports HDMI-splitter

Nå er problemet med "HDCP ?" helt borte, og det går supert å ha bilde på projektor og TV med HDMI samtidig eller hver for seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-urge
    Jeg fikk HDMI-splitter i posten i går
    Komplett.no - König 2-ports HDMI-splitter

Nå er problemet med "HDCP ?" helt borte, og det går supert å ha bilde på projektor og TV med HDMI samtidig eller hver for seg.
    Ser den støtter hdcp. Er det hdcp på utgangen?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får også opp "HDCP ?" på displayet hver eneste gang jeg bytter kanal på min Yamaha RX-V3900, så hvis jeg skal fyre opp Mac Mini mediasentret, se en film eller spille på PlayStation3 eller Xbox360 eller noe liggende så går boksen rett i "HDCP ?".

Påvirker dette opptaksmulighetene? Den fungerer med engang jeg bytter tilbake til kanalen for ADB 5720SX på receiver så har egentlig ingen problemer med den så lenge det ikke roter til eventuelle opptak.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hdcp? irriterer meg også. det er vel det eneste jeg har å klage på. Det er ofte jeg bare slår på dekoderen for så og trykke pause uten å slå på tv fordi jeg likevel vil se på forsinket sending for å spole over reklamen. dette går ikke nå fordi boksen ikke reagerer når hdcp? står i displayet.

Da må jeg slå på tv bare for å trykke pause på boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Go - ikke i HD?

Fikk boksen i dag og prøver Go-tjenesten til å leie en av de 15 gratis filmene som fulgte med innkjøpet.

Prøvde å leie Harry Potter, men får den ikke opp i HD? Får HD på TVNorge og har prøvd å trykke på RES-knappen foran, men ingen HD p åGo-leie. Det er vel ikke noe særlig? Andre som har fått til dette?

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kensol
    Fikk boksen i dag og prøver Go-tjenesten til å leie en av de 15 gratis filmene som fulgte med innkjøpet.

Prøvde å leie Harry Potter, men får den ikke opp i HD? Får HD på TVNorge og har prøvd å trykke på RES-knappen foran, men ingen HD p åGo-leie. Det er vel ikke noe særlig? Andre som har fått til dette?
    Så vidt jeg hvet er det føreløpig ikke HD på GO. Men sies at det skal komme.
    At du trykker på RES knappen har ikke noe å si når det gjelder oppløsningen på filmene. (regner med du har den fast på 1080I?)
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er det det. Når jeg spilte filmen så jeg at teksten er HD, så da er det i alle fall ikke innstillinger på boksen som er problemet.

Kundeservice sa at det var HD på Go, men ikke alle filmene... Har ikke sett noen ennå som ser ut som det er HD, så du har nok rett. Virket som om denne boksen var ny for kundeservice også...

Side 15 av 36 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •