NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 36 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 705
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av drøvel
    Litt skuffelse her også, ser desverre ut som ADB'en er noe dårligere på HD-bilder enn Sagem PVR'n var. Ett steg frem og to tilbake?
    Dårligere på HD-bilder?

Jeg ser absolutt ingen forskjell i bildekvalitet. Har både ADB og Sagem koblet opp så jeg kan skifte frem og tilbake. Setter de på samme kanal og pauser på eksakt samme plassen (noe som er enkelt siden de jo bruker samme fjernkontroll og kommandoer) men kan som forventet ikke se noen som helst forskjell :-D

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Dårligere på HD-bilder?

Jeg ser absolutt ingen forskjell i bildekvalitet. Har både ADB og Sagem koblet opp så jeg kan skifte frem og tilbake. Setter de på samme kanal og pauser på eksakt samme plassen (noe som er enkelt siden de jo bruker samme fjernkontroll og kommandoer) men kan som forventet ikke se noen som helst forskjell :-D
    Jeg synes det er litt skuffende at ADB boksen ikke er bedre enn Sagemboksen på billedkvalitet. Jeg har i tillegg til Sagem HD PVR også Pace 855 HD PVR fra Viasat. Uten at det er snakk om store forskjeller, er Viasat boksen noen små hakk bedre på rein billedkvalitet enn Sagemboksen. Jeg hadde derfor forventet at en spill ny boks fra CD også skulle gi et bedre bilde enn den gamle..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Får du opp 1080P?
    Ja, det må aktiveres i menyen først

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mange år som Canal Digital-kunde og etter å ha sittet litt på gjerdet i påvente av ADB som skulle komme, så har jeg bestemt meg for at jeg ikke gidder mer, og lar CD seile sin egen sjø. Jeg har sagt opp og blir fra over nyttår Altibox-bruker også på TV.

Selv om det sikkert ikke er helt feilfritt på Altibox heller, så virker det som deres PVR-løsning ligger vinter og vår foran hva CD makter å diske opp med...

Det at CD "reklamerer" for at de vil komme med en softwareoppdatering over nyttår, som bl.a skal gjøre den i stand til å ta opp to kanaler samtidig, er noe jeg tar med en stooor klype CD-salt . Mitt tips er at nye problemer vil følge. Man kan begynne å spørre seg hvordan det ligger an med kompetansen der inne, men det er det vel mange som har spurt seg om mange ganger allerede...

Til info ifht innkjøp av ADB. Jeg ble etterhvert tilbydd 5 måneder gratis familepakke (begynte med 3) dersom jeg kjøpte ADB og fortsatte som kunde. Dette tilsvarer (348x5) 1.740,- og i praksis da halv pris på ADB'en. Jeg har ikke hatt Sagem (hadde tenkt til å kjøpe den, men er glad jeg fulgte med litt her inne og holdt meg langt unna), så dette var heller ikke snakk om noen innbytteavtale eller slikt for mine evt. problemer med denne. Tenkte jeg skulle nevne dette. Kanskje det kan være til noe hjelp for noen her, dersom dere vil prøve å prute litt med dem. De har helt klart litt å gå på. Mulig jeg kunne presset de enda mer på pris også, men jeg prøvde egentlig ikke. Jeg hadde bestemt meg for å si opp okkesom.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo helt talentløst hvis det ikke er kvalitetsforskjell mellom Sagem og ADB. Jeg har Sagem og Viasat Pace 855, der er 855 fra Viasat en del bedre enn Sagem.

Betyr dette at CD bare sier de sender HD og egentlig sender mye dårligere, eller er det boksene som er dårlige? Er det noen som har sjekket CD sine signaler på tredjepartsboks og sammenlignet med for eksempel Viasat?

Dårligere på HD-bilder?

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Ja du kan aktivere den muligheten, men tror ikke du får den til å sende ut dette desverre...
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg synes det er litt skuffende at ADB boksen ikke er bedre enn Sagemboksen på billedkvalitet. Jeg har i tillegg til Sagem HD PVR også Pace 855 HD PVR fra Viasat. Uten at det er snakk om store forskjeller, er Viasat boksen noen små hakk bedre på rein billedkvalitet enn Sagemboksen. Jeg hadde derfor forventet at en spill ny boks fra CD også skulle gi et bedre bilde enn den gamle..
    Mulig jeg er treg, men er det noen som kan konkretisere på hvilken måte en gitt dekoder har vesentlig bedre eller dårligere bildekvalitet med samme signal inn, og ut på samme TV?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Addie
    Mistet EPG infoen på alle NRK HD, bare blank programinfo. Noen som har vært borti det samme?
    Dette gjelder NRK kanalene du har i favorittlista. De gamle sender ikke epg lenger.

Skru av og på mottaker, da har du fått de nye NRK kanalene i hovedlista.

Slett NRK kanalene du har i favorittlista, og legg de inn på nytt, da fungerer det som det skal etterpå.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har desverre en tuner som ikke liker fjernkontrollen sin....så lite roting inne på menyen. Den virket hele 5 minutter da jeg kom hjem fra jobb...så fikk ikke trykket så mye.

Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Ja du kan aktivere den muligheten, men tror ikke du får den til å sende ut dette desverre...
    ^^, Får sjekke dette ut, tvn viser i allefall om den sender ut 1080p

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårligere på HD-bilder?

Det er i så fall godt å høre. Jeg har ikke sammenlignet side om side, det slo meg bare med samme jeg såg bildet i fra den nye boksen. Synes imidlertid ADB'n er bedre på SD-sendinger enn Sagem (litt skryt må den vel kunne få). :???:

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To forskjellige opptak går ennå ikke an, men går det an å ta opp fra en kanal mens man samtidig ser på en annen? Ser at alle som har testet denne boxen er veldig godt fornøyde, terningkast 5 går igjen hos alle sammen, så lurer på om det er verdt investeringen på 2500,-? Sagem tuneren min fungerer, men henger seg med jevne mellomrom, og det er irriterende som ****. Men skulle det ikke komme en TIVO tuner også?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å stille inn ADB'en til å ta opp et par minutter før programmet begynner? Det gikk an på Sagem'en, men på ADB'en finner jeg bare muligheten til å ta opp noen minutter etter programmet....

Dette irriterer litt ettersom jeg registrerer at jeg har mistet starten på programmene på så og si alle opptakene jeg har gjort siste tre dagene....

Klokka er riktig... og jeg finner heller ikke noe sted å stille den heller. alt er automatisk....

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke aktiver 1080p. Det fungerer ikke bra med tv kanaler pga. den lave frameraten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, den skalerer opp til 1080p, men det betyr ikke at bildekvaliteten blir bedre av den grunn.

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Ikke aktiver 1080p. Det fungerer ikke bra med tv kanaler pga. den lave frameraten.
    Den blir selvfølgelig ikke brukt, jeg bare nevnte de oppløsningene man kan velge mellom.
    Har testet litt frem og tilbake her nå, det er kanskje innbilling, men det ser ut for meg som at bildekvaliteten blir en smule bedre på 720p enn 1080i. Men alle er uansett for dårlig i forhold til å kjøre passthrough. Jeg sender boksen i retur på grunn av det, bildekvaliteten er rett og slett for dårlig. Har en Technisat som gir fantastisk bilde, men den mangler noen av funksjonene som ADB boksen har, men det får ikke hjelpe. Det er sørgelig å se hvor dårlig bildekvaliteten blir etter en runde gjennom bildeskaleringprosessoren i ADB'en. Med passthrough så hadde denne dekoderen vært helt perfekt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, det tok bare to dager før dekoderen hang seg opp! Bladde i epg, trykket så på OK for å se på valgt kanal, der frøs alt sammen. Venta en stund for å se om den kom seg igjen, prøvde å trykke på både fjernkontroll og knappene på boksen, men måtte til slutt ut med strømkabelen. Jaja... det er godt den skal i retur... Lykke til med denne herligheten folkens

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, den skalerer opp til 1080p, men det betyr ikke at bildekvaliteten blir bedre av den grunn.

Den blir selvfølgelig ikke brukt, jeg bare nevnte de oppløsningene man kan velge mellom.
    Har testet litt frem og tilbake her nå, det er kanskje innbilling, men det ser ut for meg som at bildekvaliteten blir en smule bedre på 720p enn 1080i. Men alle er uansett for dårlig i forhold til å kjøre passthrough. Jeg sender boksen i retur på grunn av det, bildekvaliteten er rett og slett for dårlig. Har en Technisat som gir fantastisk bilde, men den mangler noen av funksjonene som ADB boksen har, men det får ikke hjelpe. Det er sørgelig å se hvor dårlig bildekvaliteten blir etter en runde gjennom bildeskaleringprosessoren i ADB'en. Med passthrough så hadde denne dekoderen vært helt perfekt...
    Når jeg prøvde å aktivere 1080P, og trykte RES knappen for å gå opp til denne oppløsningen, fikk jeg en feilmelding, og tuner restartet seg selv... Spurte CD om dette og fikk til svar at software ikke tillater denne oppløsningen inntill videre... Men om det er feilinformasjon veit ikke jeg:???:
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Har du forsøkt å sette boksen i standby og online igjen
    med fjernkontrollen ?

NRKs HD kanaler bytter nemlig transponder i disse dager.
    Kilde: 1° West info board - TelenorSBC

Kanallisten i CD's HD bokser oppdateres hver gang boksen har vært i standby. Egentlig trodde jeg ADB PVR'n selv gikk i standby men det er mulig jeg tar feil. Hvis kanallista er oppdatert så skal frekvensen for NRKs HD kanaler være 10.747V når man sjekker signalmåleren.
    Du har selvfølgelig helt rett som vanlig"Bobben1" :-D

Problemet er at jeg er på kabel, vi har et lokalt nett der vi tar ned signalet fra satellitt så går det gjennom en server som konverterer til DVB-C. Skal kontakte det lokale driftsselskapet i morgen, så får de gå inn på serveren og oppdatere frekvensene så løser det seg nok.

Hva syns du forresten om de innleggene som hevder at kvaliteten på HD kanaler er dårligere på ADB enn på Sagem?

Jeg skulle nå tro at så lenge 1080i tas inn og sendes ut i 1080i så vil der ikke være noe forskjell mellom dekodere, det er i hvert fall min erfaring når jeg sammenligner.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig. Det jeg mener er at jeg har allerede et perfekt bilde på HD kanalene fra Sagem boksen. Jeg har en kalibrert Pioneer LX 5090 og en TW5500 projektor som tar seg av deinterlacing og opplever et bilde på HD kanalene som er så og si perfekt. Skal det bli bedre må det Blu-ray bitrater til, og det vil vi nok aldri oppleve på TV sendinger ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg prøvde å aktivere 1080P, og trykte RES knappen for å gå opp til denne oppløsningen, fikk jeg en feilmelding, og tuner restartet seg selv... Spurte CD om dette og fikk til svar at software ikke tillater denne oppløsningen inntill videre... Men om det er feilinformasjon veit ikke jeg:???:
    Det går fint på min dekoder, ingen feilmelding, og det står 1080P på skjermen. Det eneste problemet er at ikke bildet flyter helt glatt ser jeg, så det er ubrukelig å se på.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint på min dekoder, ingen feilmelding, og det står 1080P på skjermen. Det eneste problemet er at ikke bildet flyter helt glatt ser jeg, så det er ubrukelig å se på.
    Det er på grunn at den sender ut 1080p25, ikke 1080p50 ;-)

Bedre og sende ut 1080i50 og la TV / Projektor ta seg av deinterlacing.

Side 13 av 36 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •