NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 36 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 705
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Nei det får man ikke.
    Sett heller på undertekst for hørselhemmede i språk menyen og bruk NRK 1 HD, da får du denne teksten automatisk.
    Det fungerer på TV2 også :-D

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt ja.
    Prøv epg res knapp flere ganger, det kan være litt vanskelig å få den i riktig modus.
    Ofte jeg må gjøre flere forsøk.
    Prøvde mange ganger, men ga opp. Lot den stå på kanal 1 over natten, og i mårrest virket fjernkontrollen. 8)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det får man ikke.
    Sett heller på undertekst for hørselhemmede i språk menyen og bruk NRK 1 HD, da får du denne teksten automatisk.
    Dette har jeg testet og det er ingen forskjell fra "live" titting og avspilling. Hvis du har tatt opp uten å ha aktivert undertekst for hørselshemmede så kan du aktivere dette når du spiller av opptaket og det vil vises undertekst for hørselshemmede.

NB ! Dette gjelder for NRKs HD kanaler og TV2 HD.

NRKs SD kanaler har teksting for hørselshemmet via teletext som du kan velge manuelt fra sidene du oppgir. Da bruker du den innebygde teletext funksjonen i ADB dekoderne ved avspilling. Evt. andre kanaler som har teksting for hørselshemmede i teletext vil garantert fungere ved å trykke på teletext knappen på fjernkontrollen og taste inn den aktuelle teletext siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Dette har jeg testet og det er ingen forskjell fra "live" titting og avspilling. Hvis du har tatt opp uten å ha aktivert undertekst for hørselshemmede så kan du aktivere dette når du spiller av opptaket og det vil vises undertekst for hørselshemmede.

NB ! Dette gjelder for NRKs HD kanaler og TV2 HD.

NRKs SD kanaler har teksting for hørselshemmet via teletext som du kan velge manuelt fra sidene du oppgir. Da bruker du den innebygde teletext funksjonen i ADB dekoderne ved avspilling. Evt. andre kanaler som har teksting for hørselshemmede i teletext vil garantert fungere ved å trykke på teletext knappen på fjernkontrollen og taste inn den aktuelle teletext siden.
    Ok, takker for info Bobben1.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Prøvde mange ganger, men ga opp. Lot den stå på kanal 1 over natten, og i mårrest virket fjernkontrollen. 8)
    Nå virker den ikke mer, når kommer 0% opp i displayet? Hos meg kommer b1---testing---initialising--- Spør siden dette tar lang tid og har mistet tålmodigheten min:P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå virker den ikke mer, når kommer 0% opp i displayet? Hos meg kommer b1---testing---initialising--- Spør siden dette tar lang tid og har mistet tålmodigheten min:P
    Ta strømmen først så hold res og epg inne samtidig, sett på strømmen mens du holder begge inne. Nå skal alle de 4 indikator lampene på høyre side blinke først en kjapp gang så en gang til så skal 0% komme opp.
    Kommer b1 frem så har det feilet.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta strømmen først så hold res og epg inne samtidig, sett på strømmen mens du holder begge inne. Nå skal alle de 4 indikator lampene på høyre side blinke først en kjapp gang så en gang til så skal 0% komme opp.
    Kommer b1 frem så har det feilet.
    Akkurat samme prosedyre som jeg har gjort x antall g anger nå. Men nå vet jeg i allefall hvor lenge jeg trenger å vente. CD ville sende meg ny fjernkontroll i dag også, men takket pent nei... Mange takk for svaret!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat denne feilen har jeg sett rapportert tidligere. Jeg tror løsningen var ny boks.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Akkurat denne feilen har jeg sett rapportert tidligere. Jeg tror løsningen var ny boks.
    Ja, det er det jeg å mener. Men de på teknisk hos CD sier det er fjernkontrollen. Jeg har altså 3 fjernkontroller som har sluttet å sende korrekte ir-signaler samtidig....for så å fungere igjen neste dag, og så slutte å fungere igjen rett etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mistet EPG infoen på alle NRK HD, bare blank programinfo. Noen som har vært borti det samme?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Addie
    Mistet EPG infoen på alle NRK HD, bare blank programinfo. Noen som har vært borti det samme?
    Akkurat samme her, mistet EPG for NRK HD kanalene i går kveld. Dermed funker ikke serieopptak for disse kanalene på ADB boksen. Siden den ikke lagrer noe som helst info fra EPG er den avhengig av at EPG virker 100% hele tiden, og det gjør den jo sjelden

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Akkurat samme her, mistet EPG for NRK HD kanalene i går kveld. Dermed funker ikke serieopptak for disse kanalene på ADB boksen. Siden den ikke lagrer noe som helst info fra EPG er den avhengig av at EPG virker 100% hele tiden, og det gjør den jo sjelden
    Har du forsøkt å sette boksen i standby og online igjen
    med fjernkontrollen ?

NRKs HD kanaler bytter nemlig transponder i disse dager.
    Kilde: 1° West info board - TelenorSBC

Kanallisten i CD's HD bokser oppdateres hver gang boksen har vært i standby. Egentlig trodde jeg ADB PVR'n selv gikk i standby men det er mulig jeg tar feil. Hvis kanallista er oppdatert så skal frekvensen for NRKs HD kanaler være 10.747V når man sjekker signalmåleren.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Har du forsøkt å sette boksen i standby og online igjen
    med fjernkontrollen ?

NRKs HD kanaler bytter nemlig transponder i disse dager.
    Kilde: 1° West info board - TelenorSBC

Kanallisten i CD's HD bokser oppdateres hver gang boksen har vært i standby. Egentlig trodde jeg ADB PVR'n selv gikk i standby men det er mulig jeg tar feil. Hvis kanallista er oppdatert så skal frekvensen for NRKs HD kanaler være 10.747V når man sjekker signalmåleren.
    Du kan bestemme i menyen om den skal slå seg selv av etter f. eks 4 timer...når ingenting skjer....
    Ellers så er det sikkert like viktig på denne som på den gamle...å ha et bra signal inn: dvs å ha en korrekt innstilt parabol....som jeg alltid overlater til de proffe...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne boksen i går, og jeg ble meget skuffet da det ser ut som at det ikke går an å kjøre native oppløsning til TVen, alt blir skalert av dekoderen. Kan velge mellom 576i, 720p, 1080i eller 1080p, men ikke native, ikke som jeg har funnet ihvertfall. Er det ikke mulig å kjøre native oppløsning gjennom denne boksen, eller ligger innstillingen godt gjemt et sted? Bildekvaliteten blir mye bedre når TVen tar jobben med skaleringen.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er velkjent Zebulon. Søk etter ABD og "pass through".

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Addie
    Det er som Bobben sier men hvis du har disse kanalene i en favorittkanalliste så tror jeg du må slette de så legge de inn igjen på nytt, de i hovedlista fungerer?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Fikk denne boksen i går, og jeg ble meget skuffet da det ser ut som at det ikke går an å kjøre native oppløsning til TVen, alt blir skalert av dekoderen. Kan velge mellom 576i, 720p, 1080i eller 1080p, men ikke native, ikke som jeg har funnet ihvertfall. Er det ikke mulig å kjøre native oppløsning gjennom denne boksen, eller ligger innstillingen godt gjemt et sted? Bildekvaliteten blir mye bedre når TVen tar jobben med skaleringen.
    Får du opp 1080P?

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde dette gjaldt stort sett alle HD mottakere?
    Skulle gjerne hatt en passthrough løsning!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt skuffet ja

Litt skuffelse her også, ser desverre ut som ADB'en er noe dårligere på HD-bilder enn Sagem PVR'n var. Ett steg frem og to tilbake? Tips om en evt gjemt innstilling mottas med stor takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har min liggende, har ikke hatt tid til å pakke den ut enda. Hadde gledet meg til å pakke ut og prøve den, men nå etter å ha lest her, vet jeg ikke helt.

Side 12 av 36 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •