NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 36 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 705
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har fått box'n i drift men får ikke tilgang til kanalen MAX og BLISS - kanalplass nr 12 og 8. Noen andre som erfarer det samme og evnt har funnet ut hvordan man går fram for å få disse inn? (har fulgt anvisningen i infomeldingen - la stå på i 2 timer, men ingenting skjer).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at det ikke går å ta opp på feks. nrk og på samme tiden se på tv2? Dette går jo til og med på sagem tuneren. Håper jeg tar feil.

Edit:

Fant dette:

Canal digital: Test: Canal Digitals HD-PVR 5720-SX fra ADB - DinSide Bolig

Hva med flere opptak? Per dags dato er det ikke mulig å ta opp fra to TV-kanaler samtidig, noe som er litt rart. Heldigvis har vi nå fått bekreftet at dette skal bli ordnet via en kommende softwareoppdatering.

Du kan uansett se på en annen livesending og pause denne samtidig, eller du kan se på dine eksisterende opptak samtidig som du tar opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0achim
    Ser det nevnes i en av de første svarene at denne har kompositt ut muligheter, går utifra at det er en kompositt ut via scart? Og uvisst om denne leverer HD.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har lyst å kjøpe meg en Slingbox PRO HD, som bare kan ta inn HD via composite pga HDMI since HDCP begrensninger. Men jeg leser at flere sier at det er bare filmleie som pleier å være "blokkert" materiale.. eventuelt en HDMI -> Composite om ikke all kommunikasjon er HDCP aktivert i boksen?
    Bare RGB fra scart, ingen analog HD fra denne boksen.
    Det finnes løsninger HD Fury III funker, koster litt da.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0achim
    Ser det nevnes i en av de første svarene at denne har kompositt ut muligheter, går utifra at det er en kompositt ut via scart? Og uvisst om denne leverer HD.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har lyst å kjøpe meg en Slingbox PRO HD, som bare kan ta inn HD via composite pga HDMI since HDCP begrensninger. Men jeg leser at flere sier at det er bare filmleie som pleier å være "blokkert" materiale.. eventuelt en HDMI -> Composite om ikke all kommunikasjon er HDCP aktivert i boksen?
    Jeg regner med du egentlig snakker om komponent-video. Komponent-video og kompositt-video er to svært forskjellige ting. Kompositt betyr sammensatt (sammensatt av komponenter). Og i videosammenheng betyr det hele videosignalet satt sammen i ett signal via en gul RCA/Phono-plugg eller en av pinnene i en scart-kontakt. Kompositt-video støtter definitivt ikke HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Synes noen av de senere kommentarene ikke hører innunder denne tråden. (mer i et symøte) Jeg har ivertfall mer interesse av å holde denne tråden på et "teknisk" nivå... Har også motatt denne dekoderen nå, og foreløpig er jeg veldig fornøyd, kjapp,stille,bedre tekst tv,spoling. Likte også veldig godt at en kunne se flere programmer enn nå,og neste under info. (slippe å gå under EPG)

Prøvde å stille den til 1080P, men da tok den en reset, selv om hadde stillt inn dette i innstillingerpå dekoderen. Har fått svar fra CD at 1080I er det beste nå, så da er det greit på en måte.. Når det gjelder lyd. Har kobblet den opp mot ONKYO TX-SR606 med HDMI, er det noen som hvet om det funker med Dolby lyd på denne måten, eller må en da i tillegg kobble opp med Spidf?
    Dolby lyd kommer automatisk via HDMI når det er i sendingen.
    Et problem synes jeg det er at du under GO-menyen kun kan leie filmer,
    ikke se canalplusfilmer , serier eller fotball. Dette har de jo fåttt til på Sagemboxen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Heldigvis har vi nå fått bekreftet at dette skal bli ordnet via en kommende softwareoppdatering.
    Det er noe med softwareoppdatering og Canal Digital som klinger dårlig i mine ører :shock: ....

Mottoet må derfor være: Ikke selg skinnet før bjørnen er skutt når det gjelder fremtidige softwareoppdateringer fra den gjengen der.....:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det finnes en mulighet til å "flytte" plasseringen for visning av tekst? Irriterende å skulle ha denne plassert høyt opp i bilde - med borimot 10cm bilde under tekst...

Har ennå ikke fått inn MAX/Bliss og nå er canal+ family og borte. Lurer på om disse boxene er testet mye før de ble lagt ut for salg...

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har vært borti at fjernkontrollen ikke fungerer? Har prøvd "alt"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min ADB i dag. Bliss og MAX kommer inn, og fjernkontrollen fungerer. Regner med at du har prøvd å ta ut batteriene og satt dem i igjen?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Jeg fikk min ADB i dag. Bliss og MAX kommer inn, og fjernkontrollen fungerer. Regner med at du har prøvd å ta ut batteriene og satt dem i igjen?
    Hehe, joda. Har i tillegg prøvd min logitech, og den gamle pvr kontrollen. Sjekket at det kommer signal fra fjernkontroll, slått av, tatt strømmen etc. Den fungerte helt fint inntil signalsøket og oppdatering. Etter det, ville den ikke fungere. Snakket med diverse kundebehandlere; Tok kaka da det første jeg sier er at jeg har sjekket ir-signal fra fjernkontroll(ene), med mobilkamera osv. Hun ber meg vente....det går 2min, så instruerer hun meg å bruke mobilkameraet for å sjekke, sier jeg har gjort det...må vente litt til.....går 2 nye minutt, samme leksa 4 ganger! Så kommer hun fram til konklusjonen: "Da sender jeg deg en ny fjernkontroll!"!!! "Nei." sier jeg, "jeg vil ikke ha en ny, fjernkontrollen fungerer." "Ok, sender en ny i posten da.":roll: Jeg sier at det ikke er fjernkontrollen etc...hun blir stille.... Jeg sier høflig at jeg prøver å finne ut av det selv.

Fikk snakket med en annen akkurat, han skulle oppdatere dekoderen min på nytt. Så vi får se hva som skjer. Rart at en oppdatering skal ha innvirkning på fjernkontrollen?? Krysser fingrene!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det kan vel tenkes...? Ikke at jeg har peil, men en ting vet jeg....aldri en tur innom CD kundeservice uten oppdatering av software, gjerne kombinert med formatering.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er bare at reset av dekoder ikke fungerer...ennå ingen bedring. har liten tro på at det blir deti løpet av kvelden heller.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Problemet er bare at reset av dekoder ikke fungerer...ennå ingen bedring. har liten tro på at det blir deti løpet av kvelden heller.
    Nei det virker jo som du må ha ny boks hvis det ikke er et eller annet som får boksen til å gå i lås. Det er et skudd i mørket men kanskje du kan forsøke med scart så det hvertfall er helt sikkert at årsaken ikke er at trøbbel med HDMI kommunikasjon får boksen til å låse seg ? Av og til kan Tv'er forstyrre for IR men da burde din gamle mottager også feilet (hvis ikke ADB er mer følsom da).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv dette: ta strømmen. Hold inne res og epg på boksen inne, sett på strømmen, hold knappene inne til det står 0% i display. Mulig den nå laster sw på nytt.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Prøv dette: ta strømmen. Hold inne res og epg på boksen inne, sett på strømmen, hold knappene inne til det står 0% i display. Mulig den nå laster sw på nytt.
    Ble tipset om dette fra kundeservice, og har prøvd dette 3-4 ganger...får ikke opp noen %, bare vanlig oppstart. Men takk for tipset!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer foresten -b1- i displayet hver gang jeg starter opp, tenker kansje dette er en feilmelding? Eller har alle det hver oppstart? Er det første som kommer opp i display.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål ifht ADB'en:
    Når man tar opp et norskspråklig program fra f.eks TV2 eller NRK (f.eks Nytt På Nytt) - får man da "med seg" tekst-tv muligheten for undertekster i opptaket, som man har tilgjengelig dersom man ser programmet live? (Undertekster er på side 222 på TV2 og 777 på NRK).

Dvs. kan man få norske undertekster på norsk tale, på et opptak?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Spørsmål ifht ADB'en:
    Når man tar opp et norskspråklig program fra f.eks TV2 eller NRK (f.eks Nytt På Nytt) - får man da "med seg" tekst-tv muligheten for undertekster i opptaket, som man har tilgjengelig dersom man ser programmet live? (Undertekster er på side 222 på TV2 og 777 på NRK).

Dvs. kan man få norske undertekster på norsk tale, på et opptak?
    Nei det får man ikke.
    Sett heller på undertekst for hørselhemmede i språk menyen og bruk NRK 1 HD, da får du denne teksten automatisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer foresten -b1- i displayet hver gang jeg starter opp, tenker kansje dette er en feilmelding? Eller har alle det hver oppstart? Er det første som kommer opp i display.
    Normalt ja.
    Prøv epg res knapp flere ganger, det kan være litt vanskelig å få den i riktig modus.
    Ofte jeg må gjøre flere forsøk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Nei det får man ikke.
    Sett heller på undertekst for hørselhemmede i språk menyen og bruk NRK 1 HD, da får du denne teksten automatisk.
    Ok, takker.

Side 11 av 36 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •