NY ADB-5720SX Hybrid HD PVR boks fra Canal Digital - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 36 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 705
    Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilbake til tråden...

Synes noen av de senere kommentarene ikke hører innunder denne tråden. (mer i et symøte) Jeg har ivertfall mer interesse av å holde denne tråden på et "teknisk" nivå... Har også motatt denne dekoderen nå, og foreløpig er jeg veldig fornøyd, kjapp,stille,bedre tekst tv,spoling. Likte også veldig godt at en kunne se flere programmer enn nå,og neste under info. (slippe å gå under EPG)

Prøvde å stille den til 1080P, men da tok den en reset, selv om hadde stillt inn dette i innstillingerpå dekoderen. Har fått svar fra CD at 1080I er det beste nå, så da er det greit på en måte.. Når det gjelder lyd. Har kobblet den opp mot ONKYO TX-SR606 med HDMI, er det noen som hvet om det funker med Dolby lyd på denne måten, eller må en da i tillegg kobble opp med Spidf?
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat montert den nye HDPVR boksen og må si førsteinntrykket er meget bra. Men..."time will show". :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein2
    Har akkurat montert den nye HDPVR boksen og må si førsteinntrykket er meget bra. Men..."time will show". :-D
    Hvor fikk du kjøpt denne boksen?

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Hvor fikk du kjøpt denne boksen?
    Det er bare å gå inn på "Min Side" på nettsidene til Canal Digital og bestille der. Ellers kan du sikkert ringe å.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk boksen idag, men vegrer litt for å koble den til.. har mange opptak på den andre... kan jeg fortsatt gå tilbake å se disse oppgavene hvis jeg kobler opp den nye boksen, og flytter programkortet over fra den gamle til den nye?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsd121
    fikk boksen idag, men vegrer litt for å koble den til.. har mange opptak på den andre... kan jeg fortsatt gå tilbake å se disse oppgavene hvis jeg kobler opp den nye boksen, og flytter programkortet over fra den gamle til den nye?
    Sagem PVR'n kan du spille av opptak selv om boksen mangler smartkort så da bør du kunne starte opp ADB boksen din uten trøbbel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Sagem PVR'n kan du spille av opptak selv om boksen mangler smartkort så da bør du kunne starte opp ADB boksen din uten trøbbel.
    takker og bukker for raskt svar

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som har det slika t kanaler med dolby digital spiller for full guffe og kan ikke justeres via fjernkontrollen til dekoderen?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Er det flere som har det slika t kanaler med dolby digital spiller for full guffe og kan ikke justeres via fjernkontrollen til dekoderen?
    Da tipper jeg at du har skrudd ned volum med fjernkontrollen til PVR'n.

Generellt sett er det ingen bokser som kan regulere volum på Dolby Digital lyd. Unntaket er dersom du velger å downmixe DD lyden til stereo. Dvs. hvis du ikke setter opp boksen i "dolby digital" modus.

Det er en dårlig ide å benytte volumkontrollen til dekoder/PVR dersom du har satt den opp i "hjemmekino/dolby digital" modus. Da bør du i stedet benytte volumkontrollen på AVreceiver. Det finnes billige multiremotes fra Logitech (noen hundrelapper) hvor man selv kan velge hvilken enhet som justerer volum. CD burde ideelt sett ha satset på en multi fjernkontrolltype som gir mulighet til å velge hvilken enhet som justerer volum.

Dersom du har satt opp ADB boksen (eller en hvilken som helst annen dekoder) til dolby digital/hjemmekino modus så bør volum kontrollen kun benyttes til å "matche" stereolydnivå med 5.1 lydnivå. Volumkontrollen gir deg da muligheten til å finne en volum setting som gir likt lydnivå for stereo som for DD5.1. For min ADB så ble volum settingen ganske lav for å matche 5.1 lyd. Det er naturlig siden DD5.1 lyd har ca. 10dB høyere dynamikk . Lydnivåeti DD oppleves derfor ofte 10dB lavere.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tipper jeg at du har skrudd ned volum med fjernkontrollen til PVR'n.

Generellt sett er det ingen bokser som kan regulere volum på Dolby Digital lyd. Unntaket er dersom du velger å downmixe DD lyden til stereo. Dvs. hvis du ikke setter opp boksen i "dolby digital" modus.

Det er en dårlig ide å benytte volumkontrollen til dekoder/PVR dersom du har satt den opp i "hjemmekino/dolby digital" modus. Da bør du i stedet benytte volumkontrollen på AVreceiver. Det finnes billige multiremotes fra Logitech (noen hundrelapper) hvor man selv kan velge hvilken enhet som justerer volum. CD burde ideelt sett ha satset på en multi fjernkontrolltype som gir mulighet til å velge hvilken enhet som justerer volum.

Dersom du har satt opp ADB boksen (eller en hvilken som helst annen dekoder) til dolby digital/hjemmekino modus så bør volum kontrollen kun benyttes til å "matche" stereolydnivå med 5.1 lydnivå. Volumkontrollen gir deg da muligheten til å finne en volum setting som gir likt lydnivå for stereo som for DD5.1. For min ADB så ble volum settingen ganske lav for å matche 5.1 lyd. Det er naturlig siden DD5.1 lyd har ca. 10dB høyere dynamikk . Lydnivåeti DD oppleves derfor ofte 10dB lavere.
    Hvet du om ADB dekoderen sender ut Dolby lyd gjennom HDMI? Eller må en bruke Spidf ledningen i tillegg (fra dekoder til resiver)
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville reklamere for min elendige, 4 år gamle Sagem pvr hos C D. Da ble prisen på ny ADB HD kun 1000kr. Ser frem til å teste den ut:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert fordi du kjøpte Sagem for 2500 og fikk kreditert den.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et problem. On demand funker ikke, og det ser ut for meg at nettverkskoblingen ikke fungerer eller er aktivert.

Routeren registrerer den ikke når jeg kobler den til. Noen som har tips?

Edit: Fungerte pluselig :S

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Hvet du om ADB dekoderen sender ut Dolby lyd gjennom HDMI? Eller må en bruke Spidf ledningen i tillegg (fra dekoder til resiver)
    Alle CD's HD mottagere inkl. ADB kan sende Dolby Digital over HDMI hvis de settes til å foretrekke "Dolby Digital" eller "hjemmekino" modus. Krever selvfølgelig at kanalen sender Dolby Digital.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle CD's HD mottagere inkl. ADB kan sende Dolby Digital over HDMI hvis de settes til å foretrekke "Dolby Digital" eller "hjemmekino" modus. Krever selvfølgelig at kanalen sender Dolby Digital.
    Takk for svar Bobben1. Du har mer kunskap enn tekniker på CD :-D Bombe..

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,892
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

8)
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Synes noen av de senere kommentarene ikke hører innunder denne tråden. (mer i et symøte) Jeg har ivertfall mer interesse av å holde denne tråden på et "teknisk" nivå... Har også motatt denne dekoderen nå, og foreløpig er jeg veldig fornøyd, kjapp,stille,bedre tekst tv,spoling. Likte også veldig godt at en kunne se flere programmer enn nå,og neste under info. (slippe å gå under EPG)

Prøvde å stille den til 1080P, men da tok den en reset, selv om hadde stillt inn dette i innstillingerpå dekoderen. Har fått svar fra CD at 1080I er det beste nå, så da er det greit på en måte.. Når det gjelder lyd. Har kobblet den opp mot ONKYO TX-SR606 med HDMI, er det noen som hvet om det funker med Dolby lyd på denne måten, eller må en da i tillegg kobble opp med Spidf?
    Går fint med bare HDMI-----og for de som har savnet "andre" kanaler så er det jo noen åpne her, og ganske mange krypterte....8)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de fjernet tilbudet plutselig? Er bare vås om gratis inkluderte CanalDigital Go filmer?

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Har de fjernet tilbudet plutselig? Er bare vås om gratis inkluderte CanalDigital Go filmer?
    På CD FB svarte de en kunde med at de 15 første kjøpene ikke ble fakturert.
    Dette var frem til årslutt. Da må en holde tellinga selv da.. Men kan ikke garantere noe, da forskjellige kundebehandlere gir forskjellige svar..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare å lese på CD's egne sider.....to klikk unna. Kan ikke være så vanskelig vel...

https://parabol.canaldigital.no/Temp...le.aspx?id=732

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det nevnes i en av de første svarene at denne har kompositt ut muligheter, går utifra at det er en kompositt ut via scart? Og uvisst om denne leverer HD.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har lyst å kjøpe meg en Slingbox PRO HD, som bare kan ta inn HD via composite pga HDMI since HDCP begrensninger. Men jeg leser at flere sier at det er bare filmleie som pleier å være "blokkert" materiale.. eventuelt en HDMI -> Composite om ikke all kommunikasjon er HDCP aktivert i boksen?

Side 10 av 36 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •