Viasat sin supporttelefon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Viasat sin supporttelefon

Jeg har prøvd å ringe Viasat sin supporttelefon et par ganger i det siste og jeg opplever det som utrolig frustrerende. Man må gjennom en forferdelig langtekkelig automatisk tjeneste som forteller meg om de absolutt enkleste tingene (som f.eks at man faktisk må sette i strømkabel for å få boksen til å virke) men det loves at man skal få snakke med en operatør til slutt. Jeg har et par ganger opplevd å endelig bli koblet til en tekniker men i stedet for å bli satt over blir samtalen brutt. Når jeg så ringer opp igjen må jeg gjennom hele den lange "samtalen" med det automatiske systemet enda en gang.

Mine problemer er ikke beskrevet verken på internett eller i manualen og følgelig da heller ikke på den automatiske telefontjenesten til Viasat. Finnes det en snarvei gjennom denne tjenesten slik at man kan snakke med et menneske med det samme? Jeg prøvde den ene gangen å velge "Faktura" i stedet for "Teknisk" i første meny og da kom jeg rett fram til person jeg kunne snakke med.

Såvidt jeg kan se står det ikke oppført noen mailadresse til Viasat på nettsidene. Noen av dere som har lignende erfaringer?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snakket med Viasat kundesupport ved noen anledninger. Jeg føler ikke jeg har blitt sittende lenge i den automatiske loopen slik du beskriver. Men kanskje jeg bare har hatt flaks og ikke fått "treff" på min beskrivelse?.. Jeg har iallefall fått hjelp ganske raskt.

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til denne, men mange slike supportelefoner setter deg automatisk over til noen dersom du IKKE tar noen tastevalg i det hele tatt.

Det er mitt party-tricks!

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når den automatiske tjenesten ber meg forklare problemet sier jeg bare:

'ingen signal'

Blir da alltid satt rett til manuell kundeservice. Funker som bare det
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For første gang på lenge har jeg også måttet ringe Viasat i dag. Den automatiske loopen var ikke så lang, noe derimot ventetiden var i etterkant (og det hjalp ikke med forferdelig jazzmusikk som ventelyd).

Har fått ny HD-mottaker og kort, men får ikke aktivert dette. Han første jeg snakket med påstod at problemet var at jeg hadde en Diseqc-svitsj, så jeg har vært ute i 15 blå i dag og lagt ny kabel bare til Viasat-boksen. Men det hjalp jo selvfølgelig ikke.

Nestemann på support fikk kjørt oppgradering på mottakeren slik at den kom opp på nyeste versjon, men står fortsatt bare beskjed om at jeg må ringe for å aktivere kortet (har prøvd den automatiske tjenesten 4-5 ganger).

Hjelper ikke når de prøver å aktivere fra support heller, så kundebehandleren snakket med flere kollegaer av seg før han ga opp og ba meg finne frem den gamle tuneren min for å teste der. Jeje, den er godt pakket vekk et eller annet sted, så blir ikke noe Viasat-tv på meg med det første...(men har nå signaler fra CD også, så overlever nok).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det unna, ja. Etter mye om og men med diverse folk på support fikk jeg i dag endelig et nytt kort - og dette fungerer faktisk.

Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viasat Kundeserive er null verdt.

Ja Frustrerende viasat Har Nå ¨gått over til Canaldigital Enestående service der. egen chatt funksjon som også fungerer veldig bra.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HD PVR fra både CD og Viasat. Jeg må si begge har sine sterke og svake sider. Dessverre er ingen av dem perfekte. Kundeservice er ymse fra begge aktører. Men jeg har stort sett fått den hjelpen jeg trenger fra begge hold.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BenDixxon
    .......Finnes det en snarvei gjennom denne tjenesten slik at man kan snakke med et menneske med det samme?......

Du må si kundeservise.
    Då svarer dama at: du må si hva du har problemer med for at du ska bli satt til riktig avdelning.
    Då sier du kundeservise igjen,
    så svarer hon: du blir nå satt over til kundeservice.

Hvis du ikke vil vente, trykk 9 så ringer de deg opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trekko
    Du må si kundeservise.
    Då svarer dama at: du må si hva du har problemer med for at du ska bli satt til riktig avdelning.
    Då sier du kundeservise igjen,
    så svarer hon: du blir nå satt over til kundeservice.

Hvis du ikke vil vente, trykk 9 så ringer de deg opp.
    Må for all del ikke si noe fornuftig. Forsøk med å si bare Nei til alle spørsmål. Tingen er å IKKE bli satt til den automatiske 'idiothjelpen' - du blir behandlet som en idiot av en robot. Skulle ikke vi være herre over robotene?

Det funker bra hvis du får snakke med noen. Men det er en stor mangel at det ikke finnes hverken chat eller mail mulighet. Det er ikke alle som hører så godt. Noen er helt døve. Bør det ikke være et krav til leverandører at de også skal betjene slike handicap? Det er for øvrig ikke alle man treffer på som snakker så veldig lettforståelig heller. Stemmebruk og dialekt har litt å si

Det skulle vel finnes organer i statsapparatet som tok seg av slikt og ikke lot selskapene behandle oss som kveg?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Må for all del ikke si noe fornuftig. Forsøk med å si bare Nei til alle spørsmål. Tingen er å IKKE bli satt til den automatiske 'idiothjelpen' - du blir behandlet som en idiot av en robot. Skulle ikke vi være herre over robotene?

Det funker bra hvis du får snakke med noen. Men det er en stor mangel at det ikke finnes hverken chat eller mail mulighet. Det er ikke alle som hører så godt. Noen er helt døve. Bør det ikke være et krav til leverandører at de også skal betjene slike handicap? Det er for øvrig ikke alle man treffer på som snakker så veldig lettforståelig heller. Stemmebruk og dialekt har litt å si

Det skulle vel finnes organer i statsapparatet som tok seg av slikt og ikke lot selskapene behandle oss som kveg?
    -------------------------------------------------------

Hei folks
    ENDELIG har de tatt til fornuft - ringte VIASAT i dag og kom rett i den gode gamle tlf køen hvor det ble opplyst øyeblikkelig hvor jeg var i køen og at jeg kunne taste 9 og ble oppringt - håper dette holder framover....
    Kundesupporten er god nå !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker faktisk veldig bra å bare si "kundeservice". Jeg sa det 2 ganger i dag og da kom jeg rett til en hyggelig svensk dame

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •