Skiløp på TV=samme sending i HD fra Eurosport og i SD fra NRK

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Skiløp på TV=samme sending i HD fra Eurosport og i SD fra NRK

NRK lanserte jo sine HD sendinger med brask og bram fra OL i Canada....

I dfag f. eks fra Kuusamo.....sendinger i SD fra NRK og i HD fra Eurosprt = live.

Koster det for mye å kjøpe HD feeden for NRK, eller hva er greia???

Sitter langt i fra klistra, men ALL sport er mer severding i HD...synes jeg :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    NRK lanserte jo sine HD sendinger med brask og bram fra OL i Canada....

I dfag f. eks fra Kuusamo.....sendinger i SD fra NRK og i HD fra Eurosprt = live.

Koster det for mye å kjøpe HD feeden for NRK, eller hva er greia???

Sitter langt i fra klistra, men ALL sport er mer severding i HD...synes jeg :-)
    Lurer på dette selv.

Fryktelig lite som går i HD enda. Til og med selvproduserte ting som nyheter ol er ofte ikke hd enda.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kombinerthoppingen fra Kuusamo på Eurosport HD er hvertfall langt unna HD. Når Eurosport HD sender "ekte HD" så står det "Native HD" nede i hjørnet. På hoppingen var det ingen slik merking. Ergo var det SD.

Stod det "Native HD" nede i kjørnet på sendingene fra Kuusamo tidligere i dag?
    Det er ganske overraskdende hvis dette er produsert i HD.

Det er nok også mye dyrere å overføre HD siden det normalt sett krever fiber for å oppnå full HD kvalitet.

Nå starter forresten kombinert langrenn på Eurosport HD , også det i SD.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Kombinerthoppingen fra Kuusamo på Eurosport HD er hvertfall langt unna HD. Når Eurosport HD sender "ekte HD" så står det "Native HD" nede i hjørnet. På hoppingen var det ingen slik merking. Ergo var det SD.

Stod det "Native HD" nede i kjørnet på sendingene fra Kuusamo tidligere i dag?
    Det er ganske overraskdende hvis dette er produsert i HD.

Det er nok også mye dyrere å overføre HD siden det normalt sett krever fiber for å oppnå full HD kvalitet.

Nå starter forresten kombinert langrenn på Eurosport HD , også det i SD.
    Det jeg så på var i går, og det var ikke tvil om hva som var hva, selv uten Native HD nede i hjørnet, som jeg tror henspeiler på at sendingen går i 720, ettersom Eurosprt sender i 1080i.....
    Så står det ingenting, så går sendingen i 1080i.....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil, Native HD betyr at det er filmet i HD. Står det ikkenoe så er sendingen oppskalert.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Feil, Native HD betyr at det er filmet i HD. Står det ikkenoe så er sendingen oppskalert.

Javel....da må jeg nok kjøpe meg ny tv og nye briller og ny boks.....
    For sendingen på lørdag var helt klart i HD.....og det står en sånn HD logo oppe hjørnet på denne kanalen.....så hvorfor de trenger å skrive HD to ganger e litt rart...og selv om jeg ikke sitter klistra til Eurosport så har jeg alltid vært utrolig fornøyd med HD kvaliteten på alle deres sendinger...som f. eks Tour De France som jeg har sett Paris ettappen av 3
    ganger nå....uten Native HD nede i hjørnet....

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Javel....da må jeg nok kjøpe meg ny tv og nye briller og ny boks.....
    For sendingen på lørdag var helt klart i HD.....og det står en sånn HD logo oppe hjørnet på denne kanalen.....så hvorfor de trenger å skrive HD to ganger e litt rart...og selv om jeg ikke sitter klistra til Eurosport så har jeg alltid vært utrolig fornøyd med HD kvaliteten på alle deres sendinger...som f. eks Tour De France som jeg har sett Paris ettappen av 3
    ganger nå....uten Native HD nede i hjørnet....
    Eurosport HD har dessverre alltid HD logo. De følger ikke samme praksis som Skandinaviske HD kanaler. Når Eurosport HD startet så la de på en ekstra "full HD" logo når de hadde sendinger som var i HD. Dette endret de senere slik at det nå skal stå "native HD" nede i høyre hjørne for de sendingene som ikke er SD. Så og si alt som Eurosport HD sender for tiden er oppskalert SD.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eurosport HD sender nå Davos 10km klassisk for kvinner i HD. Det står "Native HD" nede i høyre hjørne. På NRK1 HD var det ingen HD sending.

EDIT: vet ikke om Eurosport er helt til å stole på når det gjelder Native HD merkingen. Nå er det alpint med Native HD merking og det er helt klart oppskalert SD. Damelangrenn fra Davos hadde betydelig bedre kvalitet.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Curling EM sendes i native HD på Eurosport. NRK sender vanlig. Hvorfor sender dem ikke HD når signalene leveres i HD?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vette
    Curling EM sendes i native HD på Eurosport. NRK sender vanlig. Hvorfor sender dem ikke HD når signalene leveres i HD?
    Fordi 90% av ola norman ikke bryr seg / ikke har peilig. Det er nok bare "nerder" som oss som er opptatt av dette. Bare spør rundt lunchbordet på mandag - de fleste svarer HÆ 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på hopprennet nå. Eurosport sender i native hd og NRK sender i SD.

Gjør de dette for å spare penger?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD-symboler

Hallo.

Har et spm ang. symbolbruk på RiksTV's HD-sendinger, bilder er hentet fra en Samsung TV med bruk av "Info"-knappen.

De første fire symbolene er jo selvforklarende, men så blir det litt verre...

Noen som kan hjelpe?

https://picasaweb.google.com/johanse...68887004542466

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å sjekke i manualen?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AsleP
    Hallo.

Har et spm ang. symbolbruk på RiksTV's HD-sendinger, bilder er hentet fra en Samsung TV med bruk av "Info"-knappen.

De første fire symbolene er jo selvforklarende, men så blir det litt verre...

Noen som kan hjelpe?

https://picasaweb.google.com/johanse...68887004542466
    Det betyr garantert at kanalen sender ttxt-tv + undertekst +undertekst for hørselshemmede.

Sannsynligvis er screenshot fra en av NRK kanalene eller TV2.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hva med å sjekke i manualen?
    Har naturligvis sjekket manual, Samsungs nettsider + div. søk på nettet FØR jeg postet spm.

Ikke alle er idioter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det betyr garantert at kanalen sender ttxt-tv + undertekst +undertekst for hørselshemmede.

Sannsynligvis er screenshot fra en av NRK kanalene eller TV2.
    Takk for svar!
    Gjettet på undertekst, men kom ikke på tekstet for hørselshemmet...:smile:

Bildene er fra TVN, TV2 og NRK.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •