TIVO + Canal Digital = Hva nå?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation TIVO + Canal Digital = Hva nå?

Starter ny tråd anngående TIVO og Canal Digital.

Pressemelding:

TiVo© skal levere avanserte TV-tjenester til Canal Digital

(OSLO, 19.11.2010) Canal Digital har inngått avtale med amerikanske TiVo om levering av tjenester til avanserte dekodere med opptaksfunksjon. Canal Digital får eksklusiv rett i en periode for dekodere med TiVo-tjenester i Norge, Sverige, Danmark og Finland.

- Det er meget stor konkurranse i det nordiske TV-markedet. Det betyr at Canal Digital må tilby best innhold og ha de beste brukeropplevelsene. TiVo er verdensledende innenfor avanserte TV-tjenester, og har satt en standard for hele bransjen hva såkalt brukergrensesnitt angår. TiVo sine innovative løsninger vil være svært viktige for oss for å holde markedsposisjonen, og for Canal Digitals parabol-kunder betyr det at de vil få tilgang til TV-markedets trolig mest avanserte dekoder, sier adm. direktør Christian Albech i Telenor Broadcast Holding som eier Canal Digital-selskapene.

TiVo var først ute med å lansere dekodere med PVR-funksjon (Personal Video Recording), og er verdensledende på brukervennlighet der seerne lett kan navigere mellom vanlig TV-innhold og innhold levert via web til TV-apparatet. TiVo gjør det også mulig for seerne å finne og spille inn programmer som passer deres interesser etter tittel, skuespiller, regissør, kategori, eller søkeord. TiVo løsningen har også en rekke funksjoner for deling av innhold i et hjemmenettverk.

- Canal Digital har en meget sterk posisjon i Norden. Vi ønsker å ekspandere utenfor USA, og er svært glade for å kunne samarbeide med en så sterk aktør i et meget spennende marked, sier Tom Rogers, President and CEO i TiVo Inc.

Canal Digital og TiVo vil bruke krypteringstjenester fra Conax (www.conax.com).

TiVos unike brukeropplevelser:
    TiVo Premiere: much more than a DVR - TiVo

Internasjonal pressemelding:
    Press room - TiVo
    -----------------------

Hva nå?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lenge å vente!!

Dette blir bra, men det blir veldig lenge å vente i 1-2 år!

Som avtalt sender vi over en komplett kopi av din chatsamtale med Frøydis som fant sted 13:01:27 til 13:06:11.
    Vennlig hilsen Canal Digital.

03/12/2010 13:01:26
    Frøydis

: Frøydis
    Melding
    System (13:01) 9230864
    System (13:01) Ref:
    System (13:01) Ref2:
    Frøydis (13:01): Hei, du snakker med Frøydis, hva kan jeg hjelpe deg med?
    User (13:01): Hei! Er det noe info om når man kan bestille TIVO dekoderen til parabol?
    Frøydis (13:02): TiVo kommer til Canal Digital i 2012
    User (13:03): 2012?
    Frøydis (13:04): Ja.
    User (13:04): altså om 1-2 år?
    Frøydis (13:04): ca 1 år.
    User (13:04): såpass ja..
    User (13:05): takk for hjelpen
    Frøydis (13:05): Bare hyggelig, god helg!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det egentlig som skiller Tivo fra en vanlig velfungerende pvr? Da tenker jeg på en evt fremtidig ADB pvr og IKKE Sagem.

Det inkluderes div nett tjenester. Det har jeg både på tv og bluray, og er ikke særlig interessant i mine øyne.

Filmleie får man via pvr, også serieopptak. Foreløpig kan man vel ikke søke etter programmer som passer smak ol.

Men utover dette, hva kan Tivo tilby?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet noe? Vil det bli noe annerledes enn i USA? Hvis ikke man kan spole over reklame, så tror jeg ikke det vil slå an i Norge.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi får samme spesifisert boks som Virgin Media lanserer, ser jo det veldig spennende ut;

- 1TB disk
    - 3 tunere
    - Remote programming
    - Mulighet for opptak bassert på brukerpreferanser
    - Spennende brukerinterface

Spesielt 3 tunere (når det måtte bli aktivert) og mulighet for å styre opptak over nett ser jeg som veldig nyttig og et godt framskritt.

Hele 1 TB lagringsplass høres bra ut. Men man klarer vel å fylle opp det også...

Det at boksen kan ta opp programmmer basert på brukerpreferanser er også spennende. Men det spørs jo hvordan det fungerer og hvor mye som blir tatt opp. Det er forhåpentligvis store tilpasninsmuligheter.

Det store spørsmålet er hva dette skal koste. Blir det dyrere abonnement, dyr boks eller begge deler..?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM

Det store spørsmålet er hva dette skal koste. Blir det dyrere abonnement, dyr boks eller begge deler..?
    Ja det blir spennende. På TiVo Premiere: much more than a DVR - TiVo kan man se at prisen for å benytte TIVO PVR i USA er ca. 20 dollar pr. måned, dvs. kr. 115 pr. måned.

Hvis det blir noe slikt for TIVO så blir det spennede å se om folk heller velger gratis PVR løsning (f.eks. ADB) eller TIVO. En PVR som f.eks. CD's HDPVR benytter kun åpne standarder for PVR løsningen. Det betyr at det ikke koster noe å benytte den. Går ut fra at det blir det samme med den nye ADB PVR'en når den kommer.

Det aller beste er jo om det ikke vil koste noe ekstra selv om det kanskje er litt usannsynlig.

Get PVR, Viasat+ og Sky+ benytter alle proprietært PVR system fra NDS. Dette skal selvfølgelig NDS ha en pen sum penger for som kundene må betale. Tidligere var det vel ca. 100kr. pr. måned for Sky+ , Viasat+ osv. men det er mulig at dette er endret og at det kan være mer bundlet inn i TV abbonementene (eller dekoder leie).

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det aller beste er jo om det ikke vil koste noe ekstra selv om det kanskje er litt usannsynlig.

Get PVR, Viasat+ og Sky+ benytter alle proprietært PVR system fra NDS. Dette skal selvfølgelig NDS ha en pen sum penger for som kundene må betale. Tidligere var det vel ca. 100kr. pr. måned for Sky+ , Viasat+ osv. men det er mulig at dette er endret og at det kan være mer bundlet inn i TV abbonementene (eller dekoder leie).
    Jeg har pr i dag både CD HD PVR og Viasat HD PVR. Det er ikke lenger noen dedikert abonnementskost for Viasat HD PVR (Viasat+). Det er dyrt nok med abonnement fra begge distributørene. Jeg vil være skeptisk til TiVO om det påløper ytterligere abonnemenskost. Da er jeg langt mer villig til å betale en høyere engangskost for boksen.
    Hvis det blir eget TiVO ab, vil jeg helt klart vurdere ADB boksen i stedet. Men det må selvfølgelig vurderes hva ab. kosten evt blir opp mot hva TiVO tilbyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvis vi får samme spesifisert boks som Virgin Media lanserer, ser jo det veldig spennende ut;

- 1TB disk
    - 3 tunere
    - Remote programming
    - Mulighet for opptak bassert på brukerpreferanser
    - Spennende brukerinterface

Spesielt 3 tunere (når det måtte bli aktivert) og mulighet for å styre opptak over nett ser jeg som veldig nyttig og et godt framskritt.

Hele 1 TB lagringsplass høres bra ut. Men man klarer vel å fylle opp det også...

Det at boksen kan ta opp programmmer basert på brukerpreferanser er også spennende. Men det spørs jo hvordan det fungerer og hvor mye som blir tatt opp. Det er forhåpentligvis store tilpasninsmuligheter.

Hmmm.. Virker som om det er sant det som sies i pressen, man skal være langt over gjennomsnittlig interessert i tv for å velge Tivo. Personlig frister det ingenting utover en velfungerende pvr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det vere mogeleg å sjå andre (gratis) kanalar enn CD, skal tru? Og andre satellittar via DiSEqC?

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ringt opp i forrige uke av en selger fra Canal Digital som ville belønne meg som lang og trofast kunde (dvs siden sommeren 2009...).

Fikk tilbud om å oppgradere fra Norgespakken (199,-/mnd) til Family for 323,-/mnd, med 2 mnd gratis dersom jeg bandt meg i 12 mnd. Prisen er nøyaktig den samme som dersom hvem som helst bestiller selv, og de gir vel gladelig vekk 2 mnd dersom de kan få folk til å binde seg i 12.

Han spurte ellers om jeg var fornøyd, og jeg sa saklig hva jeg mente om HD-PVR'en deres (treg, mister opptak som er programmert, favorittlista lever sitt eget liv, bråker, mute ved oppstart osv osv) Han lurte på om jeg hadde passet på at den ikke står trangt inne i TV-hylla, og jeg kunne betrygge ham med at dekoderen står på champagneplastglass-stett, omgjort til dekoderføtter for å løfte den og gi luft rundt.

Jeg passet på å spørre ham om når den nye dekoderen vil komme, og han sa han hadde hørt snakk om mars/april. Han kunne imidlertidig ikke love noe.

Jeg spurte videre om vi som har kjøpt en HD-PVR til 3000,- vil få muligheten til å oppgradere gratis, eller med et eventuelt mellomlegg om den nye koster mer enn dette. Han svarte at han regnet med det, da han en gang hadde oppgradert fra SD til HD-dekoder mot et beløp tilsvarende mellomlegget.

Takket pent nei til flere kanaler, la på og skulle se siste kvarteret av opptaket fra helgas Superbowl, og skulle gjerne hatt ham på tråden idet jeg oppdaget at de siste 10 minuttene manglet...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nytter ikke å tro på noe han sier, det er bare svada. Sommeren 2009, det var jo lenger enn de fleste? ;-)

Dette minner meg om den gangen Viasat kundeservice ringte meg og lurte på om jeg fornøyd med kundeservicen. Nei svarte jeg. "Ehh...ok......hade.."

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er alle planene om Tivo skrinlagt for godt?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare for kabeltv det ikke kommer. Har sett i andre tråder at det nevnes høsten 2012.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •