ViasatPlusHD mottager

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Newcomer hugoasphaug sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ViasatPlusHD mottager

Noen som har erfaring med denne? Bestilt i dag 8.11.2010.:?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av hugoasphaug
    Helt super, og lett å bruke...ikke trykk for raskt på knapper etterhverandre...
    regner med at du får den som er nyest pr i dag...den krever godt signal for å fungere optimalt...jeg hadde 63 % noen måneder og hadde masse problemer...justering av parabolmannen ga meg 100%...da var det ingen problemer...iflg Teknofil så er det en nyere boks på gang....i løpet av dsemeber...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har byttet fra CD til Viasat og er veldig godt fornøyd. Jeg har Pace 855 boksen og 100% signalstyrke. Men denne boksen virker å være lite følsom på signalstyrken, i hvertfall i forhold til standard HD boks. Fra samme LNB har jeg kun 50% signalstyrke på den boksen... Men begge har uansett tilstrekkelig signal og fungerer uten "drop outs".

Jeg har dog fått ett problem med 855 PVR boksen i det siste. Jeg har tatt opp to episoder av serien "Medium" som ikke lar seg slette.. Andre opptak er det ingen problemer med. Eldre episoder og nyere episoder av samme serie er det heller ingen problemer med. Men disse to episodene sitter altså dønn fast. Det hjelper ikke å slette serieopptak. Det hjelper ikke å restarte boksen.. I følge kundeservice er det kun én ting jeg kan gjøre. Og det er å formatere HDD.Problemet med det er at da må jeg få sett unna alle opptakene som ligger der. Og det er jo ikke veldig lett når det stadig tas opp nye programmer...

Bortsett fra dette "lille" problemet, er jeg veldig fornøyd med boksen. Det har aldrig skjedd at opptak ikke har blitt noe av. Boksen er stillegående (en svak, svak tikking kan dog høres). Og boksen har faktisk aldri hengt seg for meg.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    ...iflg Teknofil så er det en nyere boks på gang....i løpet av dsemeber...
    Interessant! Men litt skuffende at de kun har valgt å gå opp til 320Gb HDD. Denne synes jeg burde vært doblet. Men det er nå bare min mening..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har byttet fra CD til Viasat og er veldig godt fornøyd. Jeg har Pace 855 boksen og 100% signalstyrke. Men denne boksen virker å være lite følsom på signalstyrken, i hvertfall i forhold til standard HD boks. Fra samme LNB har jeg kun 50% signalstyrke på den boksen... Men begge har uansett tilstrekkelig signal og fungerer uten "drop outs".

Jeg har dog fått ett problem med 855 PVR boksen i det siste. Jeg har tatt opp to episoder av serien "Medium" som ikke lar seg slette.. Andre opptak er det ingen problemer med. Eldre episoder og nyere episoder av samme serie er det heller ingen problemer med. Men disse to episodene sitter altså dønn fast. Det hjelper ikke å slette serieopptak. Det hjelper ikke å restarte boksen.. I følge kundeservice er det kun én ting jeg kan gjøre. Og det er å formatere HDD.Problemet med det er at da må jeg få sett unna alle opptakene som ligger der. Og det er jo ikke veldig lett når det stadig tas opp nye programmer...

Bortsett fra dette "lille" problemet, er jeg veldig fornøyd med boksen. Det har aldrig skjedd at opptak ikke har blitt noe av. Boksen er stillegående (en svak, svak tikking kan dog høres). Og boksen har faktisk aldri hengt seg for meg.
    Hvis du henter fram programmet du vil slette i play modus, så har du en slettefunksjon der også, ikke sant? Den virker som regel :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du henter fram programmet du vil slette i play modus, så har du en slettefunksjon der også, ikke sant? Den virker som regel :-)
    Det har jeg ikke prøvd. Takk for tipset! Håper du har rett og at dette fikser biffen uten at jeg trenger å formatere.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker igjen for tipset! Dette fungerte. Når jeg tenker meg om, tror jeg kanskje jeg har lest det før også. Men jeg har aldri slettet opptak på den måten før. Nå slipper jeg i allefall å formatere.
    Da har jeg ikke mye igjen å utsette på denne boksen :-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det kommer nye fjernkontroller til den nye Pace 865 boksen. Det vil nok mange sette pris på. Fjernkontrollene til Viasat boksene i dag er ganske store og klumpete. Det var kanskje fjernkontrollene jeg var mest negativ til da jeg pakket opp Viasat utstyret mitt. I tillegg slet jeg i begynnelsen med at fjernkontrollene tilsynelatende ikke virket. Men her er tipset å trykke på "Viasat" knappen. Da kommer fjernkontrollen tilbake til "tuner-modus" igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne i noen måneder nå, og den er super. Jeg sammenligner da med Canal Digitals PVR (har denne nå), og Viasats HD (har hatt denne).

Viasats PVR er:
    - Lydløs
    - Den starter raskt
    - Den lar seg slå av raskt
    - Den (bank i bordet) har ikke "hengt" seg noe

Skal jeg si noe negativt så liker jeg ikke Viasats menysystem noe særlig (det er forresten likt på PVR'n og vanlig HD tuner), men det er helt klart til å leve med. Canal Digitals menysystem var bra helt til de ødela alt med sin Linux softwareoppgradering, så nå er jo den også dårlig.

Jeg benytter HarmonyOne til å styre den, og det fungerer meget bra. Har ikke brukt Viasat fjernkontrollen siden jeg foretok førstegangsinstallasjon.

Jeg må si at når jeg hadde Viasats HD tuner så brukte jeg CanalDigital på de kanaler som er på begge systemer. Etter at jeg fikk Viasats PVR har dette snudd seg, nå benytter jeg Viasat på de kanaler som er på begge systemer.

Før CanalDigitals softwareoppgradering vurderte jeg om jeg skulle bestille Premiere League på CD eller Viasat. Valget burde egentlig være enkelt siden jeg hadde PVR på CD, men ikke på Viasat. Allikevel bestilte jeg på Viasat, og bestilte også da Viasat PVR. Etter de problemene jeg har hatt med CD's nye software angrer jeg ikke i det hele tatt. Synd av La Liga og Discovery ikke finnes på Viasat, eller så hadde CD være ute av mitt hus.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått den nye boksen i dag, men får ikke opptak til å virke. Ved trykk på "R" kommer det bare opp at jeg må koble til internett for å komme i gang med VOD? Må jeg koble til internett for at lokale opptak skal virke eller er det noe feil med fjernkontrollen? Prøvdf 2 forskjellige fjernkontroller. HJÆLP.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Fått den nye boksen i dag, men får ikke opptak til å virke. Ved trykk på "R" kommer det bare opp at jeg må koble til internett for å komme i gang med VOD? Må jeg koble til internett for at lokale opptak skal virke eller er det noe feil med fjernkontrollen? Prøvdf 2 forskjellige fjernkontroller. HJÆLP.

Har du koblet til med to coax=fra parabolen? Signalstyrke må være god, helst 100%,,,,,for at du skal få signaler så må kortet og HD pvr parres....
    Og du få ikke gjort opptak hvis EPG ikke er lastet inn.....
    Dette er noen av feilkildene....ellers så er kundeservice behjelpelig....

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke opptak

Begge coax er koblet til, signal styrke er 85%, kvalitet 100%, epg er OK, men får bare beskjed om at jeg må koble till internett for å komme igang med VOD? Kortet er parret.
    :twisted:

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vod

Koblet til min router, OK IP-adresser kommer opp, men ved test IP-kommunikasjon kommer feilmelding, sjekk internettforbindelsen. Kobler til en pc på samme kabel = OK. Nå begynner jeg å bli irritert ...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Koblet til min router, OK IP-adresser kommer opp, men ved test IP-kommunikasjon kommer feilmelding, sjekk internettforbindelsen. Kobler til en pc på samme kabel = OK. Nå begynner jeg å bli irritert ...

Ring til kundeservice og få gerei på hvordan du resetter boksen...du kan også prøve å ta ut strømmen en times tid....den er jo en "datamaskin" og mye hjelper når man kobler bort strømmen en stund....
    Lykke til

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Opptak TDS865Nv

Problemet med at jeg ikke fikk tatt opp (fikk bare hvit ramme med Velkommen til Viasat on Demand, koble til internett osv,)
    ER NÅ LØST :-D
    Fikk omsider tak i en kjekk kar inne hos Viasat som sa at min mottager måtte registreres for opptak! Slå den! Det var da ok i løpet av 5 sekunder!
    Dette kunne det vel vært opplyst om på noen måte ved installasjonen så hadde de ergrelsene vært unngått.

Dette er vel kanskje et trekk for å hindre oss i å bruke andfre mottagere? Eller?
    Har vurdert en VU+ ettehvert eller Vantage?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med at jeg ikke fikk tatt opp (fikk bare hvit ramme med Velkommen til Viasat on Demand, koble til internett osv,)
    Fikk omsider tak i en kjekk kar inne hos Viasat som sa at min mottager måtte registreres for opptak! Slå den! Det var da ok i løpet av 5 sekunder!
    Bra det løste seg for deg. Jeg tror ikke jeg fikk noen slik melding spesifikt rettet mot opptak med min 855 boks. Men på den annen side tror jeg også min boks måtte registreres før jeg fikk inn kanaler overhodet. Forklaringen tror jeg var at det det var for å sikre at kort og boks var kommet i rette hender.
    Fordelen med 3. partsboks er mange. Man kan bla. a bruke CD kort i samme boks.
    Problemet med å bruke 3. partsboks er at du ikke vil få inn noen av Viasats HD-kanaler. Dette er en deal breaker for meg..

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd og bilde er ikke synkront

Lyd og bilde er ikke synkront på min nye ViasatPlusHD mottager (Pace865NV)?
    Flere som har samme problem?:?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og bilde er ikke synkront på min nye ViasatPlusHD mottager (Pace865NV)?
    Flere som har samme problem?:?
    Nei, ikke slike problemer her. Det stod et sted at det var ny sw i 865 med oppusset brukergrensesnitt (tror jeg det var). Denne nye sw skulle også etterhvert komme til de andre PVR og HD modellene. Vi får se da om vi også får synkproblemer. Uansett fikses det forhåpentligvis i en sw-oppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viasat Plus HD + Philips 9704H Fjernkontroll

Hei!
    Noen som har forsøkt å bruke fjernkontrollen til Philips 9704H som universalfjernkontroll til Viasat Plus HD? Når jeg skal innstallere nye enheter for fjernkontrollen, vil ikke fjernkontrollen "snakke" med Pace-boksen i det hele tatt.. Noen som har et godt tips eller to?
    Får presisere at det er nyeste type Viasat Plus HD-boks det er snakk om (tror den heter Pace TDS 850NV).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptak TDS865Nv

Dette kunne det vel vært opplyst om på noen måte ved installasjonen så hadde de ergrelsene vært unngått.

Dette er vel kanskje et trekk for å hindre oss i å bruke andfre mottagere? Eller?
    Heisann. Jeg har nøyaktig samme problem som deg. Da jeg fikk koblet opp den nye tuneren i går hadde klokka passert 16 så jeg fikk ikke snakket med noen hos Viasat. Det skal bli spennende å se om jeg får samme beskjed som deg.

Fikk du forresten Viasat on Demand til å fungere mens du hadde denne feilen? Det får ikke jeg.. Både tuneren og routeren sier at alt er i orden (kabel mellom tuner og router) men det er altså ikke mulig å bruke VOD likevel. Jeg får en melding på skjermen om at jeg må koble boksen til internett..

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •