ViasatPlusHD mottager - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp

Sitat Opprinnelig postet av hugoasphaug
    Problemet med at jeg ikke fikk tatt opp (fikk bare hvit ramme med Velkommen til Viasat on Demand, koble til internett osv,)
    ER NÅ LØST :-D
    Fikk omsider tak i en kjekk kar inne hos Viasat som sa at min mottager måtte registreres for opptak! Slå den! Det var da ok i løpet av 5 sekunder!
    Dette kunne det vel vært opplyst om på noen måte ved installasjonen så hadde de ergrelsene vært unngått.

Dette er vel kanskje et trekk for å hindre oss i å bruke andfre mottagere? Eller?
    Har vurdert en VU+ ettehvert eller Vantage?
    Har samme problkem,.... må man kontakte Viasat el. er det noe man kan gjøre selv? Jens

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg dato på opptakene mine??

Jeg ser bare klokkeslettet.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av jenholan
    Har samme problkem,.... må man kontakte Viasat el. er det noe man kan gjøre selv? Jens
    Mye hjelp på nettsidene til Viasat, kanskje ikke med On Demand, min har virket hele tiden på den biten...men har ikke tatt opp mye....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av prefect
    Får presisere at det er nyeste type Viasat Plus HD-boks det er snakk om (tror den heter Pace TDS 850NV).
    Det har kommet to modeller etter TDS 850NV.
    TDS 855NV har vært tilgjengelig en stund (vet ikke hvor lenge).
    TDS 865NV er akkurat sluppet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk til slutt snakket med en hyggelig dame hos Viasat i dag som gav meg omtrent samme beskjed som hugoasphaug fikk. Hun gjorde en eller annen oppdatering fra en satelitt til mitt kort og plutselig virket både opptak og VOD.

Happy days:-D

EDIT: Min mottaker heter TDS865NV.

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også nettopp fått en 865 i hus, som nå fungerer som den skal, men det tok sin tid
    Først leste jeg info'n som fulgte med og fant ut at jeg hadde et quad hode fra før og måtte ha to kabler helt frem til hodet, det fulgte med et nytt hode men ikke hva slags hode dette var (to utganger)? Jeg ringte Viasat for å være helt sikker på at jeg virkelig trengte to kabler, fordi dette ville være veldig vanskelig kabelstrekk. Fikk ikke noe info om at hodet som fulgte med var var et SatCR+ LNB hode. Siden jeg allerede har to tunere i huset ville det ikke hjelpe meg hvis jeg måtte plassere splitteren på loftet, like mye styr med kabler. Dermed satt jeg i gang med å strekke kabler på lørdag, brukte vel ca 6timer på å få kabelen på plass for så å finne ut at det ikke virket På søndag var jeg i gang igjen, nå prøvde jeg hodet som fulgte med etter å ha tittet nøye på hodet og funnet ut at det nettopp var ett SatCR+LNB hode og at dette kunne brukes. Etter mye klatring i stige og resetting av boksen virket det fremdeles ikke fikk bare en av mottakerene til å virke og ikke opptak. Søndag ettermiddag søkte jeg på nettet å fant denne tråden Da forstod jeg at jeg måtte ringe Viasat igjen for å få den registrert selv om jeg hadde parret mottaker og kort på fredag.

Konklusjon: hadde Viasat opplyst at hodet som fulgte med var SatCR+LNB og at registreringen ville ta noen dager for at opptak skulle virke, hadde jeg spart meg for minst en dags arbeid med masse frustrasjon
    Det som mangler nå er at de oppgraderer mitt abonement til Gull i to måneder, lurer på hvor lang tid det tar

Få dere andre info om at begge tunerne er låst? Jeg får beskjed om at en er låst og at det ikke er info tilgjengelig på den andre?

Vidar

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man strekke to kabler til denne pvr? Skjønner hvis jeg skal se på en kanal og ta opp en annen. Jævlig kaldt å styre med det ute nå Kan man foresten bestiile den til 995,- hvis man er abonent fra før?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Må man strekke to kabler til denne pvr? Skjønner hvis jeg skal se på en kanal og ta opp en annen. Jævlig kaldt å styre med det ute nå Kan man foresten bestiile den til 995,- hvis man er abonent fra før?
    Tilbudet gjelder også for de som allerede er Viasatkunder. Du får med et nytt hode som har en SatCr utgang og en LNB utgang. Du bytter hode og plugger/skrurfast den gamle ledingen på SatCr utgangen og kobler den medfølgende splitteren i den andre enden så tar du de to korte kablene og kobler på utgang 1 og 2 på splitteren på tuner ingang 1 og 2 på boksen.
    I tillegg får du Viasat gull i to måneder.

Vidar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må eksisterande kunder ringe for å bestille eller går det ann å bestille på viasat.no?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emerica
    Må eksisterande kunder ringe for å bestille eller går det ann å bestille på viasat.no?
    Jeg bestilte på nett.

Vidar

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidareje
    Jeg bestilte på nett.

Vidar
    Hvordan gikk du frem da?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også bestillt.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaeger
    Da har jeg også bestillt.
    Gratulerer, da er det bare å vente i spenning

Fikk igang VOD i går kveld og det ser ut til å fungere greit. Det tok ca 20min å laste ned en film (ikke HD). Brukte en D-link LAN-WIFI adapter siden Pace'n bare har LAN utgang. Det er for langt mellom routeren og HDPVR boksen til å strekke kabel.

Vidar

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidareje
    Tilbudet gjelder også for de som allerede er Viasatkunder. Du får med et nytt hode som har en SatCr utgang og en LNB utgang. Du bytter hode og plugger/skrurfast den gamle ledingen på SatCr utgangen og kobler den medfølgende splitteren i den andre enden så tar du de to korte kablene og kobler på utgang 1 og 2 på splitteren på tuner ingang 1 og 2 på boksen.
    I tillegg får du Viasat gull i to måneder.

Vidar
    Men jeg må bare bytte hode hvis jeg skal se på en kanal og ta opp på en annen? Eller vil ikke hdpvr funke med gammelt hode?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finner ikkje ut kor en kan bestille på nett uten å velge abb i tillegg, guide?:-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Men jeg må bare bytte hode hvis jeg skal se på en kanal og ta opp på en annen? Eller vil ikke hdpvr funke med gammelt hode?
    Jeg vet ikke, jeg viste ikke at Viasat måtte sende noe info til mottakeren for at opptak skulle virke. Da jeg fikk vite det hadde jeg allerede koblet til det nye hodet.

"finner ikkje ut kor en kan bestille på nett uten å velge abb i tillegg, guide?"

Jeg synes det ser ut som at de ikke har tilbudet lenger, men du kan prøve denne lenken:
    Viasat - Juletilbud

Vidar

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hugoasphaug
    Lyd og bilde er ikke synkront på min nye ViasatPlusHD mottager (Pace865NV)?
    Flere som har samme problem?:?
    Kan endre lipsync på den mener jeg!

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kan endre lipsync på den mener jeg!
    Det er mulig å endre lipsync, men det går i 50ms step. Jeg vet ikke hvordan boksen virker, men det hjelper å bytte kanal eller trykke på record?? Jeg har satt sync til 0ms, det virker heller som at lyden henger etter enn motsatt.

Vidar

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ViasatPlus dekoderen (PVR) har som kjent et lys rundt play/pause knappen som roterer når man ikke er i livesending.
    Jeg har i det siste opplevd at når jeg går tilbake til direktesending så endrer ikke dette lyset status. Hvis jeg går rett fra pause til direkte så kan det fortsatt stå med belyst sirkel, eller hvis jeg går fra forsinket sending til direkte så fortsetter det å rotere med klokken. Hvis jeg da skrur av dekoderen så er lyset der fortsatt. Jeg må da gjentatte ganger spole/pause/stoppe for å få dette på riktig spor. Noen ganger har jeg måtte skifte kanal og prøve der for å få det i orden.

Noen som har opplevd dette?
    Noen som har en fiks?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogo
    ViasatPlus dekoderen (PVR) har som kjent et lys rundt play/pause knappen som roterer når man ikke er i livesending.
    Jeg har i det siste opplevd at når jeg går tilbake til direktesending så endrer ikke dette lyset status. Hvis jeg går rett fra pause til direkte så kan det fortsatt stå med belyst sirkel, eller hvis jeg går fra forsinket sending til direkte så fortsetter det å rotere med klokken. Hvis jeg da skrur av dekoderen så er lyset der fortsatt. Jeg må da gjentatte ganger spole/pause/stoppe for å få dette på riktig spor. Noen ganger har jeg måtte skifte kanal og prøve der for å få det i orden.

Noen som har opplevd dette?
    Noen som har en fiks?
    Jeg har ikke opplevd dette. Hos meg oppfører den seg helt normalt. Jeg har en Pace 855. Muligens er dette ikke en generell feil, men en feil på din enhet?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •