Prabolhjelp - kompetanseproblemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prabolhjelp - kompetanseproblemer

Jeg har nettopp flyttet og skal sette opp parabol. Den er riktignok allerede fysisk oppe, men problemet begynner allerede på "kontaktnivå", dette kan jeg virkelig ingen ting om. Kabelen er altså trukket fra parabolen og gjennom veggen, men for å få til det er kontakten, eller pluggen som sitter i enden som nå er inne fjernet. Det ble gjort før jeg fikk parabolen, og jeg så ikke hva som satt der. Den skal kobles til en temmelig standard dekoder fra Canal Digital, men hva slags plugg trenger jeg nå? Det er vel ikke type f-plugg jeg skal bruke her? Det er altså enden av kabelen som skal i dekoderen jeg trenger, og jeg så for meg at det måtte være noen sånt jeg skulle bruk Antenneplugg 9,5 mm HANN plugg ?

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en identisk plugg lik den du skrudde fast i LNB.
    Clas Ohlson Internettbutikk

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Jeg har nettopp flyttet og skal sette opp parabol. Den er riktignok allerede fysisk oppe, men problemet begynner allerede på "kontaktnivå", dette kan jeg virkelig ingen ting om. Kabelen er altså trukket fra parabolen og gjennom veggen, men for å få til det er kontakten, eller pluggen som sitter i enden som nå er inne fjernet. Det ble gjort før jeg fikk parabolen, og jeg så ikke hva som satt der. Den skal kobles til en temmelig standard dekoder fra Canal Digital, men hva slags plugg trenger jeg nå? Det er vel ikke type f-plugg jeg skal bruke her? Det er altså enden av kabelen som skal i dekoderen jeg trenger, og jeg så for meg at det måtte være noen sånt jeg skulle bruk Antenneplugg 9,5 mm HANN plugg ?
    Bruk en proff. installatør :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Bruk en proff. installatør :-)
    Bedre og riktigere går det ikke an å si det.De pengene du bruker på en proff får du igjen i signalstyrke og stabilitet f.eks. i dårlig vær.
    Stølen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •