HJELP! mista signalene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face HJELP! mista signalene

Er det noen som kan hjelpe meg å finne en løsning på dette mon tro??
    jeg har dobbelthodet tallerk, og samle-boks 20 cm fra antenna.med en kabel ut. kabelen til tv nr 1 er ca 25m lang. dette har fungert utmerket i årevis.
    i går kjøpte jeg en tv nr 2, og en tilleggsdekoder. (canal digital)
    jeg brukte en triax 1-2 splitter (delenr 347102) ca 3m fra antenna, og dro kabel til tv nr 2 (ca 10m)
    MEN nå har jeg da altså ikke signaler på noen av tv'ene.
    jeg får opp beskjeden "finner ikke start-transponder" på den nye dekoderen, og "no signal" med et kryss over et satellitt-ikon på den gamle.
    jeg har dobbelsjekket 5 ganger at f-koblingene på splitteren er korrekte, og jeg blir ikke noe klokere. noen som har et forslag??

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av M3cabriolet
    Er det noen som kan hjelpe meg å finne en løsning på dette mon tro??
    jeg har dobbelthodet tallerk, og samle-boks 20 cm fra antenna.med en kabel ut. kabelen til tv nr 1 er ca 25m lang. dette har fungert utmerket i årevis.
    i går kjøpte jeg en tv nr 2, og en tilleggsdekoder. (canal digital)
    jeg brukte en triax 1-2 splitter (delenr 347102) ca 3m fra antenna, og dro kabel til tv nr 2 (ca 10m)
    MEN nå har jeg da altså ikke signaler på noen av tv'ene.
    jeg får opp beskjeden "finner ikke start-transponder" på den nye dekoderen, og "no signal" med et kryss over et satellitt-ikon.
    jeg har dobbelsjekket 5 ganger at f-koblingene på splitteren er korrekte, og jeg blir ikke noe klokere. noen som har et forslag??
    Du kan ikke splitte signalet fra hodet.

Triax splitteren er for å splitte kabeltv eller bakkenett signaler.

Triax 2- Way Splitter

Normalt sett får du med twin (eller LNB med 4 utganger) når du tegner alle rom abbonement hos Canal Digital. Fra denne LNB'en må du trekke en coax kabel direkte til hver mottager.

Siden du har to LNB'er på antennen og kun ser Canal Digital så er den ene LNB'en ikke i bruk(den peker i en annen retning som antagelig er 5-øst Viasat). Når du står foran antenna og ser inn i antenna så er det LNB'n til høyre som er den som mottar Canal Digital 1-vest (dersom antennen er montert korrekt). Det er i den holderen du må plassere twin(eller quad) LNB'n.

Samleboksen (trolig en DiseqC boks) bør du fjerne siden denne bare fungerer som en unødvendig feilkilde når det er Canal Digital (1-vest) du mottar. Dersom du også har en Viasat mottager så er det bedre å trekke egen coax kabel direkte fra Viasat hodet til Viasat mottageren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier du det ja. det var som f***! imponert over Han fjotten på elkjøp da, når jeg kommer inn og sier at jeg skal ha en ekstra tv i huset, og utvide mitt abonnement hos CD for å ha to dekodere. og jeg forklarte i detalj at jeg hadde kun en kabel inn i huset fra tallerken, og han sender med meg en splitter som dette. :evil: problemet nå er jo at kabelen er kuttet for å installere splitteren, og jeg kjøpte da ikke skjøtestykker til kabelen, så da blir jeg sittende uten signal på begge tv'ene til jeg får tid til å dra å kjøpe en ny LNB og skjøter. for selv med kun en dekoder koblet til splitteren får jeg ikke signal....:cry:

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av M3cabriolet
    imponert over Han fjotten på elkjøp da, når jeg kommer inn og sier at jeg skal ha en ekstra tv i huset, og utvide mitt abonnement hos CD for å ha to dekodere. og jeg forklarte i detalj at jeg hadde kun en kabel inn i huset fra tallerken, og han sender med meg en splitter som dette.
    Fjotten må ha trodd du hadde CD kabeltv eller så var han ganske enkelt en selger

Dersom du er desperat etter å få tilbake signalene så trekker du tilbake 10meter kabelen din som er trukket til rom2 (hvis du ikke har en ekstra 3-4 meter coax kabel liggende).

Hvis du kan bruke 10meter kabelen så kan du flytte "samle boksen" din til det stedet hvor du kuttet kabelen. Da bruker du 10m kabelen fra 1-vest hodet til "samle boksen" og eksisterende kabel videre fra "samle boksen" til din TV.

1-vest hodet er som sagt hodet til høyre på antenna når du står foran antenna og ser inn mot reflektor (dersom antennen er korrekt juster.... )

Bare pass på at samme hode kobles riktig inngang på samleboksen etter du har flyttet den.

På mandag bør du gå tilbake til fjotten og få pengene tilbake . Han bør gi det ekstra F konnektorer og en f-konnektor skjøtestykke slik at du kan "reparere" kabelen. Det beste er nok å trekke ny kabel men det er en annen sak...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •