Jeg fikk plutselig et besynderlig problem. Jeg har to tunere, og inntil i dag var den ene på nettet via DLAN fra D-link, mens den andre kommuniserte via et D-Link accesspunkt som var satt opp som klient, altså trådløst. Dette har fungert fint som snus, men etter ønske fra min kone om å begrense wi-fi nettet i huset, ville jeg skifte ut accesspunktet med nok en DLAN-boks fra D-Link. Dette fungerte tilsynelatende bra. Begge tunerene kan nås fra PC-en min, men det viser seg at de ikke lenger kommuniserer sammen. Har noen av dere erfaring med dette..? To tunere, satt opp med D-Link DHP-P306AV fungerer fint, men de kan ikke lenger kommunisere med hverandre. Setter jeg den ene over på trådlødt nett, er kommunikasjonen i gang med en gang. Disse HomePlug-enhetene, er det noe i disse som gjør kommunikasjon mellom to tunere vanskelig?

Om man ser det hele som en skisse, kommuniserer den ene tuneren fint trådløst, og den andre kan da stå med HomePlug. Kommunikasjonen fra begge sluses gjennom routeren, og alt er såre vel. Tar jeg tuneren som står trådløst, og kobler den til med HomePlug, da stopper kommunikasjonen mellom tunerne opp, men begge kan fortsatt nås fra PC-en min. Hvorfor skjer dette?

Alle råd er gode råd. Kanskje problemet ligger i at begge enhetene på sett og vis er koblet til samme kabel (strømnettet)?