TechniSat DIGIT HD8-SX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer diezel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TechniSat DIGIT HD8-SX

God kveld, har nettopp pakket opp og plugget i min nye HD-mottaker som kom i posten idag. Som trofast Force-bruker virker denne tuneren meget lovende!

Men lurer på om siste software som ligger på TechniSat sine websider inkluderer norsk i menyene? Software Version 2.40.13.4-1565 (4,25 MB)

Den som er i boksen nå er 2.40.13.3 (14. des. 2009)

Vil være sikker på at det er norske menyer og slikt før eg oppgraderer, noen som har peiling. Og om det er store endringer på dei to versjonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den virker lovende, hvor kjøpte du den å pris?

Jeg å er int i norske menyer hvis jeg kjøper en

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av diezel
    God kveld, har nettopp pakket opp og plugget i min nye HD-mottaker som kom i posten idag. Som trofast Force-bruker virker denne tuneren meget lovende!

Men lurer på om siste software som ligger på TechniSat sine websider inkluderer norsk i menyene? Software Version 2.40.13.4-1565 (4,25 MB)

Den som er i boksen nå er 2.40.13.3 (14. des. 2009)

Vil være sikker på at det er norske menyer og slikt før eg oppgraderer, noen som har peiling. Og om det er store endringer på dei to versjonene.
    TechniSat Digital: Downloads
    Denne er fra 12.07.2010 og kan trygt installeres.

Den inneholder norske menyer, og så langt som jeg veit, så ligner den veldig på software som er i DigiCorder HD S2Xplus.

Men jeg tror den har "familiekontrol" i tillegg der en kan sette opp forskjellige brukerprofiler på f.eks. barna, og begrense kanaler og tider de kan se på tv.
    (har beskrevet dette litt her: http://avforum.no/forum/satellitt/10...-mottaker.html )

Til lykke med din high-end hd mottaker! :grin:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Den virker lovende, hvor kjøpte du den å pris?
    Jeg å er int i norske menyer hvis jeg kjøper en
    Kjøpte den hos Tantec. Har flere på lager ser eg. Tilbud: 2690,- inkl. frakt er ikkje en gale pris syns eg!

Kjøpte den her:
    Satelittmottaker Technisat Digit HD8 SX, HD-mottaker u/ hdd.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    TechniSat Digital: Downloads
    Denne er fra 12.07.2010 og kan trygt installeres.

Den inneholder norske menyer, og så langt som jeg veit, så ligner den veldig på software som er i DigiCorder HD S2Xplus.

Men jeg tror den har "familiekontrol" i tillegg der en kan sette opp forskjellige brukerprofiler på f.eks. barna, og begrense kanaler og tider de kan se på tv.
    (har beskrevet dette litt her: http://avforum.no/forum/satellitt/10...-mottaker.html )

Til lykke med din high-end hd mottaker! :grin:
    Da hiver eg innpå den nyeste softwaren senere i dag. :-D Fikk kun testet den i kort tid før strømmen forsvant. ( Høyspentmast tok fyr - bt.no )
    Gleder meg til helgen.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hiver eg innpå den nyeste softwaren senere i dag. :-D Fikk kun testet den i kort tid før strømmen forsvant. ( Høyspentmast tok fyr - bt.no )
    Gleder meg til helgen.
    Er spent nå... :-)

Fungerer den greit? Hvordan er brukeropplevelsen og kvaliteten?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Er spent nå... :-)

Fungerer den greit? Hvordan er brukeropplevelsen og kvaliteten?
    Fungerer som en drøm! (Force, uten at den henger seg, var av og til plaget med det ved avspilling av PVR) :-D

Samme dag eg fikk tuneren kjøpte eg en ekstern 2,5" 500 GB HDD. Var bare å plugge i, alt funker. Nå er eg blitt vant med fjernkontrollen også, og brukeropplevelsen er veldig bra.

Irriterte meg litt over EPG som lastet inn hver gang på enkelte kanaler, men hadde ikkje merket alle kanalene i listen. Stilt den til å laste inn EPG hver dag kl 06:00. Så det funker også, kjekt med EPG 1 uke frem i tid, uten huller. (Går utifra at frekvens 11 862, service-id 1016 er riktig sted å hente EPG fra?)

Blir mer og mer fornøyd med den, bilde og lyd er helt i toppklasse! Har bestilt ny receiver og høyttalere så blir knall dette. :-D

Tuneren anbefales! 8)

Btw: Finnes det program til å redigere kanallisten på pc?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Går utifra at frekvens 11 862, service-id 1016 er riktig sted å hente EPG fra?)
    Nei på den frekvensen er det kun nå & neste informasjon.

Bruk frekvens 10.872V service-id 1809 (Visjon Norge). Der sendes 7 dagers EPG. Det sendes også EPG på 10.934V men der er det bare 3 dagers EPG. Hvis boksen laster EPG i bakgrunnen og du zapper til TV2 PL1 HD eller TV2 PL2 HD så er det mulig at EPG'n overskrives slik at den "resettes" tilbake til 3 dager. Det skjer hvertfall med min VU+DUO boks.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt en ett år gammel HD8-SX, for å erstatte en gammel Force tuner. Jeg har koblet den opp med switch og fire hoder, det fungerer fint, men har to problemer.

Den første er at den laster ganske få kanaler på 1v der Canal digital kanalene ligger, finner ca 370 tv kanaler, (Panasonic VT 30 finner 650 tv kanaler på samme hodet) det er ikke noe stort problem, men den finner nesten ingen HD kanaler heller, det var jo hovedgrunnen til at jeg kjøpte denne tuneren.

På de HD kanalene jeg fant så er det bare "skurr" på lyden, så de fungerer heller ikke optimalt.

Noen som har en ide på hva som er feil?. Signalkvalitet og styrke på 1v viser 98% på begge, så jeg tror ikke det er problemet. Jeg har satt tuner opp til å laste alle kanaler når jeg kjører søk også, men....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Har kjøpt en ett år gammel HD8-SX, for å erstatte en gammel Force tuner. Jeg har koblet den opp med switch og fire hoder, det fungerer fint, men har to problemer.

Den første er at den laster ganske få kanaler på 1v der Canal digital kanalene ligger, finner ca 370 tv kanaler, (Panasonic VT 30 finner 650 tv kanaler på samme hodet) det er ikke noe stort problem, men den finner nesten ingen HD kanaler heller, det var jo hovedgrunnen til at jeg kjøpte denne tuneren.

På de HD kanalene jeg fant så er det bare "skurr" på lyden, så de fungerer heller ikke optimalt.

Noen som har en ide på hva som er feil?. Signalkvalitet og styrke på 1v viser 98% på begge, så jeg tror ikke det er problemet. Jeg har satt tuner opp til å laste alle kanaler når jeg kjører søk også, men....

Har nå alle HD kanaler, gjorde et nytt søk, denne gangen fant tuneren 450 kanaler så da var HD kanalene på plass

Men.......... skurr er eneste lyden på Discovery HD, Animal Planet HD og BBC HD, hvordan bli kvitt dette? noen som vet.

Har testet forskjellige innstillinger i tuner, digital on/ off, PCM, bitstream osv.
    Det er skurr via HDMI, og det er skurr med Coaxial / Optical via en DAC også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •