Canal Digital og HD-PVR og mux?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital og HD-PVR og mux?

Jeg har gått til anskaffelse av en HD-PVR mottaker fra Canal Digital. Har en parabloantenne på husveggen. Denne har flere hoder, men jeg har bare lagt opp en coax kabel frem til stuen der denne nye boksen står. Får så beskjed om at boksen må ha tilkobling til to hoder for at den skal fungere optimalt. Skal jeg trekke en ny kabel, må jeg "rive ned" store deler av huset og det synes jeg er en dårlig løsning.
    Er det noen som vet om det finnes en type multiplexer/demultiplexer løsning, som gjør at jeg kan trekke signaler fra to hoder frem til HD-PVR boksen.

per

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stacker/destacker bør fungere. Du trenger også minimum en Twin LNB men det leverer vel Canal Digital deg.

Det kan være trøbbel med stacker/destacker hvis coaxen er veldig lang men tror det fungerer fint med de kabellengdene CD leverer i cash&carry pakkene.

Eneste butikken jeg fant i farten er:
    Satelitt1.no Stacker DeStacker - Diverse - Tilbehør - Parabol & RiksTv

Tror prisen er rimelig lik uansett butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rsakt svar, er bestilt!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fungerte det?

Hei,

Jeg holder på med tilsvarende installasjon. Jeg vet at tråden er gammel men håper at trådstarter kan fortelle om dette fungerte eller ikke så jeg vet om det er på tide å begynne å borre i veggene.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tormy
    Hei,

Jeg holder på med tilsvarende installasjon. Jeg vet at tråden er gammel men håper at trådstarter kan fortelle om dette fungerte eller ikke så jeg vet om det er på tide å begynne å borre i veggene.
    Hvis du har Sagem bokser er en slik stacker eneste mulighet for å benytte en kabel. Har du derimot en av de andre HD boksne til CD så kan du benytte single cable LNB og splitte signalet inne ved mottager. Dette er antagelig rimligere og ikke minst en bedre løsning. Det kan hvertfall tilkobles 4 tunere til en single cable LNB. Også Viasat benytter liknende løsning. CDs tunere som skal støtte single cable LNB er ADB PVR 5720-SX, ADB HD zapper 2510-ST og CDC-9000.

Single Cable LNB'er (ofte omtalt som SatCR,Unicable osv.) har som regel en "gammeldags" utgang som gjør det mulig å trekke egen kabel til mottager som evt. ikke støtter single cable.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •