Ny bruker - tips til satelittmottaker ønskes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny bruker - tips til satelittmottaker ønskes

Hei!

Min første post på forumet, har tidligere lest masse om hifi, tv'er og mediacenter pc og funnet masse nyttig info!

Derfor tenkte jeg å prøve lykken med en egen post da jeg nå skal flytte på landet og ikke lengre kan bruke kabeltv med HD-PVR fra Get.

Jeg har aldri hatt parabol før, og er helt grønn på området!
    Men, med huset følger det med en parabolantenne med 2 hoder for viasat/canaldigital.

Jeg har bestilt abbonement fra cabal digital, men etter å ha lest og hørt så mye negativt om deres pvr (bla. her på forumet!) droppet jeg å bestille denne og tok heller HD boksen.

Men så over til kjernen i posten:

Hvilken PVR skal jeg så kjøpe?
    Jeg har lest masse på forumet her, og er klar over at det finnes liknende tråder, men problemet er jo mer jeg leser jo mer forvirret blir jeg!

Jeg trodde jeg hadde bestemt meg for en VU+duo, men så anbefaler andre en Spider-boks, og så dukket det jammen opp en tråd med Technisat Digicorder HD S2! Jeg som trodde jeg hadde det klart...

De ser ut til å ligge noenlunde i samme prisklasse, men pris eller heller ikke avgjørende for min del.

Det som betyr noe er å få en helt grei pvr-boks som funker uten for mye om og men, gjerne noe ala GET hd-pvr. Jeg er forsåvidt ikke uerfaren med knoting med duppeditter, men i utgangspunktet hadde jeg håpet å ikke sitte dagesvis på div forum og teste 5 forskjellige images.

Jeg har altfor mange esker å pakke ut og møbler å skru sammen :-D

Ok, ble en lang post dette, men har dere fulgt med så langt kunne dere kanskje komme med noen tips eller dele noen erfaringer?

-T

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det ble litt dårlig respons ved første forsøk, skal prøve å konkretisere litt.

Med min begrensede kunnskap om temaet, har jeg kommet fram til følgende alternativer for ny HD-pvr boks

- VU+ duo
    - Spiderbox 9000
    - Technisat Digicorder HD S2

Den perfekte boksen for meg er en kombinasjon av bildekvalitet og brukervennlighet/stabilitet.

Jeg er forberedt på noe knoting, men vil helst slippe å bruke dagevis på å få ting til å funke..

Hvilken av disse tre vil dere anbefale til en nybegynner med hensyn til bildekvalitet og "rett-ut-av-boksen" funksjonalitet?

-T

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronso
    det ble litt dårlig respons ved første forsøk, skal prøve å konkretisere litt.

Med min begrensede kunnskap om temaet, har jeg kommet fram til følgende alternativer for ny HD-pvr boks

- VU+ duo
    - Spiderbox 9000
    - Technisat Digicorder HD S2

Den perfekte boksen for meg er en kombinasjon av bildekvalitet og brukervennlighet/stabilitet.

Jeg er forberedt på noe knoting, men vil helst slippe å bruke dagevis på å få ting til å funke..

Hvilken av disse tre vil dere anbefale til en nybegynner med hensyn til bildekvalitet og "rett-ut-av-boksen" funksjonalitet?

-T
    Technisat Digicorder HD S2X plus

:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke Vu+ duo lenge men må si at denne har mye bra for seg som du kan lese her på forumet, jeg har SOLO boksen enkelt utgave og er kjempe fornøyd med den.
    som du sikkert har lest så har jeg fra tidlig en Spiderbox 9000 som ikke var i bruk på en periode, men tok den opp her om dagen da min IPbox 9900 ble sendt tilbake for reperasjon, Jeg må si at spiderbox er en enkelt boks å bruke, har instalert en ekstern 320 usb hdd og tar opp når jeg ikke er hjem og er meget meger fornøyd med den, timeshif er på 8 timer og aldri går jeg glip av noen.

Men her er det en enkelt og bilig boks, skal man ha litt mer avansert så vil jeg si velg heller IPbox eller Vu+ bokser, der har du litt mer avanser gui og mer frihet da det er linux i bun som software

Jeg vil anbefale Spiderbox på det varmeste så lenge du er ut eter en enkelt og meget vennlig boks, er du kresen på mange bupe diter så velg en litt mer avansert boks som , Dreambox, IPbox , eller Vu+ alle de sist nevnte er mere avansert, skal du ha både Multimedia og satelitt boks da velger du en avansert boks

lykke til med dit valg og velkommen til satelitt kluben

mvh

bobi

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør seriøst vurdere også Vantage VT-1, hvis bilde kvalitet og hardvare resurser betyr noe for deg. Den er ganske heftig i pris , men mottakeren leverer 100 % " value for money" .
    Den er ganske lett å sette opp og har flotte og logisk konstruerte menyer.
    Canal Digital sin HDTV kort fungerer utmerket i VT-1 også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, takk for innspillene så langt!
    Da er det bare dager igjen til flytting og jeg må kjøpe boks.

Har landet på Digicorder HD S2 plus.
    Tenkt å kjøpe den på Finn
    Klarte ikke å finne noen forhandlere av HD S2X plus, noen som vet? Pris?

Bare for å være helt sikker, denne vil funke med CanalDigital kort, også HD-kanalene? (Jeg får med HD-dekoder fra cd)

Vil jeg kunne se på en kanal og samtidig ta opp en annen?

Takk for svar!

T

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronso
    Hei igjen, takk for innspillene så langt!
    Da er det bare dager igjen til flytting og jeg må kjøpe boks.

Har landet på Digicorder HD S2 plus.
    Tenkt å kjøpe den på Finn
    Klarte ikke å finne noen forhandlere av HD S2X plus, noen som vet? Pris?

Den på finn.no som du refererer til blir solgt direkte fra distributør, (Tantec), og den modellen de har der er et kjempe kjøp, litt liten harddisk, men du kan sette på en ekstern harddisk via USB.
    Og ja, mener det er en X modell, bare at de har utelatt dette i teksten.

Bare for å være helt sikker, denne vil funke med CanalDigital kort, også HD-kanalene? (Jeg får med HD-dekoder fra cd)

Ja.
    Vil jeg kunne se på en kanal og samtidig ta opp en annen?

Ja.

Takk for svar!

T
    Lykke til med ditt valg. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Lykke til med ditt valg. :-D
    Takk for det!

Nå er den bestilt :-D

-T

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alternativer til CanalDigital sin HD PVR boks...

Her er hva våre danske venner har funnet så langt.

:-D

link: Alternativer til Canal Digital HD PVR boksen? : DIGITALT.TV

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •