Canal Digital HD-pvr: SAT-inngang smelter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital HD-pvr: SAT-inngang smelter

Etter å ha hatt litt ruskevær den siste uken har mest sannsynlig parabolen min kommet litt ut av stilling, og det har naturligvis ført til at bildet har hakket litt. Iløpet av gårdagen forverret hakkingen seg og igår kveld mistet jeg signalene helt.
    Da bildet og lyden forsvant hørte jeg en svak knitring ifra boksen og jeg koblet straks fra og tok fram boksen. Det viser seg at plasten inni i den ene antenneinngangen var svart og smeltet.

Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Er det kabelen eller LNB som er synderen?

Mottakeren jeg har nå er nemlig bare noen måneder gammel da den forrige mottakeren også fikk svidd inngangen. Den ville ikke engang starte opp da jeg slo den på.
    Det er forresten samme kabelen som har svidd inngangene på den gamle og den nye, så for meg virker det ikke som om problemet er med mottakeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk IF koblingen, klipp av noen cm og gjør den på nytt.
    Se side 7 i denne: Veiledning for montering av parabolantenne - Canal Digital NO

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er TV koblet til jordet stikkontakt?
    Har du kabel-TV også?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er TV koblet til jordet stikkontakt?
    Har du kabel-TV også?
    Nei det er den ikke og jeg har ikke kabel-tv.

Sjekk IF koblingen, klipp av noen cm og gjør den på nytt.
    Se side 7 i denne: Veiledning for montering av parabolantenne - Canal Digital NO
    Når jeg gjør koblingen på nytt virker alt som det skal igjen, MEN jeg gjorde koblingen på nytt på den gamle tuneren også og det gikk ikke lang tid før det samme skjedde igjen. Det førte da til at tuneren tok helt kveld.

Men når jeg gjorde koblingen på nytt nå la jeg merke til at skjermtrådene på den ene kabelen ikke har "krom belegget" hvis du skjønner. Det virker nesten som om de er irrete. Dette vil vel føre til dårlig kontakt og varmgang? Jeg klipte av en meter og det ser ut til at hele kabelen er slik. Det er kun den ene kabelen som smelter inngangen, den andre er helt fin.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •