Problem med HD kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med HD kanaler

Jeg har en HTPC som jeg har et Hauppauge WinTV-HVR-4400 kort som er koblet opp mot parabolen.
    Alt fungrer perfekt med unntag av alle Canal+ HD kanalene. På disse får jeg artifacts(hakking). Forekommer også noe på Discovery HD og TVNorge HD, men Canal+ er det så mye at det er irriterende. Det som jeg har merket meg er at dette kun skjer på kanaler med høy symbol rates som 27500000 og 30000000.
    På parabolen satt det 2 lnb med innebygd switch, med disse fikk jeg ikke inn HD kanlene en gang. Jeg byttet ut disse med et enkelt LNB, skal sier at dette heller ikke er nytt, men det fungrer på de fleste HD kanaler.

Er det noe spesielt Canal+ krever siden jeg har store problemer med disse HD kanalene?
    Hjelper det om jeg kjøper et helt nytt LNB?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er sikkert et teit spørsmål, men LNB`en er optimalt justert?

Opplevde en god del artifacts på Canal+ HD (og BBC HD) før jeg fikk optimalisert justeringen. Vanlige SD-kanaler er ikke så kilne ettersom de har mindre båndbredde.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flexus
    Jeg har en HTPC som jeg har et Hauppauge WinTV-HVR-4400 kort som er koblet opp mot parabolen.
    Alt fungrer perfekt med unntag av alle Canal+ HD kanalene. På disse får jeg artifacts(hakking). Forekommer også noe på Discovery HD og TVNorge HD, men Canal+ er det så mye at det er irriterende. Det som jeg har merket meg er at dette kun skjer på kanaler med høy symbol rates som 27500000 og 30000000.
    På parabolen satt det 2 lnb med innebygd switch, med disse fikk jeg ikke inn HD kanlene en gang. Jeg byttet ut disse med et enkelt LNB, skal sier at dette heller ikke er nytt, men det fungrer på de fleste HD kanaler.

Er det noe spesielt Canal+ krever siden jeg har store problemer med disse HD kanalene?
    Hjelper det om jeg kjøper et helt nytt LNB?
    Antar du benytter Common Interface Conax CAM. Common interface standarden er "spekket" opp til 58Mbps mens HD kanalene du nevner sender i transpondere med opp til 66.8Mbps. Dvs. høyere enn common interface standarden krever. Har du riktig Conax CAM så skal ikke CAM'en være noe problem men det er en del hardware kort (og mottagere) som ikke klarer den høye bitraten som må sendes gjennom common interface porten.

Jeg hadde et Technotrend kort som ikke taklet 55-66Mbps før det kom en oppdatert firmware til kortet.

Noen CAM'er takler heller ikke høye bitrater men det gjør CD's godkente CAM.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Dette er sikkert et teit spørsmål, men LNB`en er optimalt justert?

Opplevde en god del artifacts på Canal+ HD (og BBC HD) før jeg fikk optimalisert justeringen. Vanlige SD-kanaler er ikke så kilne ettersom de har mindre båndbredde.
    Men før du justerte, fungerte de andre HD kanalene perfekt uteom Canal+ og BBC?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Antar du benytter Common Interface Conax CAM. Common interface standarden er "spekket" opp til 58Mbps mens HD kanalene du nevner sender i transpondere med opp til 66.8Mbps. Dvs. høyere enn common interface standarden krever. Har du riktig Conax CAM så skal ikke CAM'en være noe problem men det er en del hardware kort (og mottagere) som ikke klarer den høye bitraten som må sendes gjennom common interface porten.

Jeg hadde et Technotrend kort som ikke taklet 55-66Mbps før det kom en oppdatert firmware til kortet.

Noen CAM'er takler heller ikke høye bitrater men det gjør CD's godkente CAM.
    Hm, noen måte å måle dette på. Mener du at det kan være driverene til kortet? Kjøre på Win7 64 bits, men ingen kort på HTPCen, kun på Dreamboksen om du skjønner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flexus
    Men før du justerte, fungerte de andre HD kanalene perfekt uteom Canal+ og BBC?
    Nei, de falt ut da det snødde eller regnet hardt. Forrige eier av huset hadde kun SD-dekoder, men vi kjøpte en HDPVR da vi flyttet inn og måtte derfor justere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •