Sagem ITSD81 HD: BBC 2 på Astra 2 ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sagem ITSD81 HD: BBC 2 på Astra 2 ??

På den gamle boksen fra CD fikk jeg inn nesten alt mellom himmel og jord, det var en CDC5000.
    På den nye, Sagem ITSD81 HD, er det store begrensinger!!!

Jeg har to antenner på denne en Thor og en for Astra 2 på 28,2

Jeg har fått inn noen kanaler fra Astra 2, men ikke alle. Ønsker spesielt BBC2.
    Det kan virke som om boksen er programmert for Astra 1 på 19,2.

Ser at den samme boksen brukes i England for SKY og BBC, har de tilgang til en annen software? Kan jeg laste ned denne softwaren?

Jeg bruker CDC5000 enda, men den er så slitt at den fusker, vil derfor helst ha alt over på Sagem-en.

Noen som kan hjelpe??

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av NokiaNokia
    På den gamle boksen fra CD fikk jeg inn nesten alt mellom himmel og jord, det var en CDC5000.
    På den nye, Sagem ITSD81 HD, er det store begrensinger!!!

Jeg har to antenner på denne en Thor og en for Astra 2 på 28,2

Jeg har fått inn noen kanaler fra Astra 2, men ikke alle. Ønsker spesielt BBC2.
    Det kan virke som om boksen er programmert for Astra 1 på 19,2.

Ser at den samme boksen brukes i England for SKY og BBC, har de tilgang til en annen software? Kan jeg laste ned denne softwaren?

Jeg bruker CDC5000 enda, men den er så slitt at den fusker, vil derfor helst ha alt over på Sagem-en.

Noen som kan hjelpe??
    Eg godt råd er å fortsette med å benytte CDC-5000 når du skal se på andre satellittposisjoner.

Sagem ITSD81HD har riktig nok en funksjon for å søke inn Sirius, Hotbird og Astra-1 men det fungerer dårlig. Astra-2 er det i utgangspunktet ikke støtte for å søke inn mottageren finner veldig få kanaler uansett om den søker Astra-1 eller forsøkes på Astra-2. Du kan forsøke å endre startfrekvensen for den satellitten du har søkt inn Astra-2. Går ut fra at du f.eks. har søkt inn 28.2øst fra inngangen Sagem tror er Astra-1. Da kan du forsøke å endre startfrekvensen til BBC 2 sin frekvens, polarisasjon & symbolrate.

Den nye HD106S fungerer bedre med andre satellitter men om den finner alle kanalene på 28.2øst vet jeg ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •