Erfaringer med Triax Europa pakke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Triax Europa pakke?

Hei dere,

Jeg trenger nytt parabol utstyr til å kunne ta imot signalene fra Astra 1- (19,2) og Astra 3 - (23,5), spesielt med hensyn til Nederlandske HD kanalene. Fram til nå har jeg brukt en Wavefrontier T55 men den er ikke tilstrekkelig til å ta inn bra nok signal fra Astra 23,5, samt at LNBene jeg bruker ikke kommer tett nok inntil hverandre fordi avstanden mellom Astra 1 en Astra 3 er mindere enn 5 grader.

Min interesse går nå ut til en Triax 60 cm eller 74 cm parabol med bruk av en spesiell laget Duo LNB (Twin) fra CanaalDigitaal Nederland for mottagelse av Astra 1 og 3 i kombinasjon med en Triax 60cm parabol. Duo LNB kjøpte jeg ifjor men det visste seg at den ikke kunne brukes på en Wavefrontier. :roll:

Alternativet er at jeg kjøper en Triax Europa pakke.

Er det noen her som har erfaringer med en slik oppstilling med en 60 cm Triax eller en 70 cm Triax eller med en Triax Europa pakke?
    Viktigst for meg er å kunne ta inn Astra 1 og 3.

Vi bor forøvrig i Drammens område.

Alle tips og gode råd er velkommen.

Winfriend

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

resultat installering parabol på Astra 3 23,5 ALPS LNB

Då svarer jeg på mitt eget innlegg.

Jeg har kjøpt og installert en Triax 78 cm disk og installert og konfigurert denn i første omgang med en single LNB hode på Astra 3 (23,5). Knallbra signal!

Det viste seg at Dreambox 800 HD ikke er det mest optimale tuner til å finjustere parabolen. Tuneren i en DB 800 HD er visst svakere enn i f.e. DB 500. Så bruk heller en DB av eldre type eller en 'vannlig' satellittuner. Etterpå blir det mye lettere å scanne satelliten og lage senderlister i DB 800.

Neste skritt er å få inn Astra 19,2 også. Til det har jeg bestemmt meg å bruke to ALPS LNBer fordi det klarer en vnkel < enn 4,0 grader. Problemet er bare at jeg ikke finner en (nett)butikk som selger disse Alps LNB her i Norge. Er det noen her som vet hvor?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •