Vu+ duo hjelp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vu+ duo hjelp?

Hei!
    ser dere skriver en del frem og tilbake her på et språk jeg ikke skjønner noe av.
    Håper derfor at mitt spørsmål vil la seg svare på enkelt og greit

vi fikk vår vu+ duo for noen dager siden.
    Jeg har litt vanskeligheter for å finne en tvguide som viser program frem i tid?
    ser der er en tvguide,men den viser jo kun programmet som går der og da, og muligens programmet etter.
    Savner muligheten for å klikke meg frem til tirsdag neste uke for å sette et bestemt program på opptak.
    har også funnet muligheten via timer'en å stille inn kanal og tidspunkt for opptak,men da kommer det jo ikke noe navn for opptaket (bare en tallkode).

Er det en enkelt måte å forbedre dette på, eller er det kanskje en annen opptaksmulighet som jeg fortsatt ikke vet av?

(ja,jeg skulle nok ideelt sett hadd en vanlig canal-digital boks,men mannen ønsket vu+. han er desverre bortreist en god stund fremover og jeg skulle gjerne funnet en løsning på problemet nå)

hjelp?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barnåla
    Hei!
    ser dere skriver en del frem og tilbake her på et språk jeg ikke skjønner noe av.
    Håper derfor at mitt spørsmål vil la seg svare på enkelt og greit

vi fikk vår vu+ duo for noen dager siden.
    Jeg har litt vanskeligheter for å finne en tvguide som viser program frem i tid?
    ser der er en tvguide,men den viser jo kun programmet som går der og da, og muligens programmet etter.
    Savner muligheten for å klikke meg frem til tirsdag neste uke for å sette et bestemt program på opptak.
    har også funnet muligheten via timer'en å stille inn kanal og tidspunkt for opptak,men da kommer det jo ikke noe navn for opptaket (bare en tallkode).

Er det en enkelt måte å forbedre dette på, eller er det kanskje en annen opptaksmulighet som jeg fortsatt ikke vet av?

(ja,jeg skulle nok ideelt sett hadd en vanlig canal-digital boks,men mannen ønsket vu+. han er desverre bortreist en god stund fremover og jeg skulle gjerne funnet en løsning på problemet nå)

hjelp?
    Har ikke forsøkt denne mottageren men EPG sendes fra 10.872V 24500 7/8. Noen mottagere laster inn full EPG dersom man zapper til en av kanalene på denne frekvensen. Noen av kanalene på 10.872V er :
    Discovery World
    Discovery Science
    Discovery Travel & Living
    Motors TV
    Visjon Norge

Discovery kanalene sendes også på andre frekvenser på 1-west (for Digi,Focussat/UPC) så pass på at man velger en kanal som faktisk sender fra 10.872V .

THOR 6 service info - TelenorSBC

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt korrekt , velg f.eks. Discovery Science i ca 10 sek ( imellom tiden mottakeren oppdaterer EPG i 5 dager fram i tid.
    Hvis du vil ha en litt mer profesjonell måte å lagre EPG i 1 uke og automatisk oppdatering , bør du installere Rytec XMLTV plugin. Dette forutsetter at du har enten harddisk i mottakeren eller USB minnepenn tilsluttet ( formatert og mappet ) bak i USB inngangen.
    Hvilken image ( programvare) bruker du ?

Newcomer jotne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bobben1 her tar du litt feil for å være pirkete.
    Siden det er mange Discovery kanaler på Thor, så er det viktig å bruke rett navn.
    På frekvens 10841V så heter Diskcovery kanalene:
    Discov Science
    Discov Tra&Liv
    Discov World

og ikke
    Discovery World
    Discovery Science
    Discovery Travel & Living

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder