Bildekvalitet CD PVR vs VU+ Duo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bildekvalitet CD PVR vs VU+ Duo

Nå skal Canal Digital boksen legges i lerduekasteren, den SKAL få plass, så da må jeg ha ny tuner.
    Hvordan er bilde på SD og HD kanaler på Vu+ Duo, iforhold til CD sin møkkapvr?
    Jeg har vært greit fornøyd med bildekvaliteten på CD sin tuner, men etter siste tids oppdateringer har jeg fått den dritten i halsen.
    Leste en plass at kvaliteten på SD mottaket på VU+ duo var så som så, men hvis det er likt eller bedre enn CD sin PVR, så kjøper jeg VU+.
    Canal Digital sin boks er mine eneste referanse, så alt som er bedre enn den, er bra nok for meg Og prismessig er det nok Vu+ Duo som er den billigste oppgraderingen...

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vu+ Solo har jeg nettopp satt opp for mine foreldre...Bildet er bedre enn på min Dreambox 800HD, og den DM800.. hadde allerede mye bedre bilde enn CD sin originaltuner. Men VU+ hadde bedre bilde og da spesielt SD bildet. Du kan jo også bruke Solo med Canal Digital, kan ha ekstern HDD på denne, og om du ikke må ha 2 tunere så har du faktisk nok med Solo. Jeg skal forrresten ha Duo. Så skal selge min dreambox.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha duo ja, har jo blitt avhengig av opptak på flere kanaler samtidig etter tiden med CD pvr...:wink:

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rafo
    Må ha duo ja, har jo blitt avhengig av opptak på flere kanaler samtidig etter tiden med CD pvr...:wink:
    Tror ikke du blir lei 1 minutt å gå over til VU+Duo. Sist nevnte åpner døra til mange tillegsprogramvarer , som CD sin PVR mottaker kan bare drømme om.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var iallefall Vu+ Duo bestillt fra Maxsat.no. Skal bli spennende og prøve seg som linux programmerer. Hvilket image anbefales? Vil ha et som er stabilt, og funker bra på opptak fra flere kanaler samtidig. Har intrykk av at DreamElite skal være bra, hvilken versjon er best, og har noen link til image?
    Har HD Familykort fra CD som skal brukes..

Har forøvrig prøvd og registrere meg på sat-linux forum, men det går ikke, da det eneste som kommer opp når jeg skal regge, er :"Sorry, registration has been disabled by the administrator."
    Noen som vet hvorfor ting er "disabled"?
    Kef E301 hele veien rundtXtz Cinema 1x12 Yamaha Rxv-206755" Sony HX855

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 3 image som jeg tror de fleste VU+ Duo eiere bruker .

1) Dream Elite
    2) PLI
    3) VTI

I tillegg er det AAF Team startet med support til VU+ og levert en veldig bra programvare - " Hot Summer v.2".
    Tror ikke du gjør feil uansett hvilken av de du måtte velge .

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine foreldre er på besøk....de skal bl.a hente tuneren....VU+ Solo. Men jeg har jo min DM800HD oppmontert. Så pga diverse opptak så var denne koblet opp til etter kl 20 igår kveld. Da var det på tide å koble opp VU+ for å vise funksjonene.
    Jeg sa bare at det er en helt ny boks på markedet...men den er helt lik Dreambox i funksjon. Kortet deres virket uten problem. Fikk en kommentar fra både min mor og min far...men det er jo skarpere og klarere bilde på denne enn den du har...... Ja det stemmer nok det, måtte eg medgi til de. Så VU+ har absolutt bedre billedkvalitet enn både DM800HD og CD original PVR.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut:-) Kan boksen virke rett ut av esken med canal digital, eller må man ha annet image med softcam?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lastet ned VTI image...og cccamd fra camserver...men duo har flere Images å velge i....er nok bedre beskrevet i den store Vu+ Duo tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt Vu+ siden igår, kjører aaf hot summer image, ccam 2.1.4, og må si bildekvaliteten skuffer, spesielt på SD sending. HD er bra, men synes ikke det er bedre enn Canal Digital sin PVR. Skuffende.

Kan noe gjøres for å bedre bildekvaliteten på Vu+?
    Boksen ble jo kjøpt fordi jeg er lei av bug's hos CD, men når bildekvaliteten ser ut som fra en vhs spiller, er det fare for at den blir sendt i retur. Det er synd, for jeg liker mulighetene linux gir..

For 4500kr forventet jeg mer enn dette...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jo prøve et annet Image før du gir deg.....VTI f eks...kan være du får problem med å sende den i retur siden du har flashet den................

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rafo
    Jeg har nå hatt Vu+ siden igår, kjører aaf hot summer image, ccam 2.1.4, og må si bildekvaliteten skuffer, spesielt på SD sending. HD er bra, men synes ikke det er bedre enn Canal Digital sin PVR. Skuffende.

Kan noe gjøres for å bedre bildekvaliteten på Vu+?
    Boksen ble jo kjøpt fordi jeg er lei av bug's hos CD, men når bildekvaliteten ser ut som fra en vhs spiller, er det fare for at den blir sendt i retur. Det er synd, for jeg liker mulighetene linux gir..

For 4500kr forventet jeg mer enn dette...
    Unnskyld at jeg blander meg inn her, men bruker du autoresolution som jeg bruker på min Dm 8000
    sånn at tuneren sender ut 576i for SD og 720p og 1080i for HD
    hvis du har den muligheten med Vu+

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker autoresolution ja. Retur er ikke noe problem, så lenge original image blir lagt inn først.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får du vel nesten sende den i retur og beholde den trygge Canal Digital PVR. Det er det beste for noen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et auto resolution plugin vil ikke fungere bra dersom man ønsker at MPEG støy i SD video reduseres. De fleste HD mottagere (inkl. CD HDPVR) har innebygget filter for å fjerne MPEG støy (mosquito noise) på SD kanaler. Når dette filteret ikke er aktivert (f.eks. med auto resolution) så vil bildekvaliteten kunne oppfattes som dårligere. Noen liker at videoen er MPEG støy redusert mens andre ønsker å se videoen uten støyreduksjon (dvs. grovkornet kvalitet).

Såvidt jeg kan lese meg til så er det Video enhancement plugin for VU+Duo som lar deg justere "mosquito noise" filter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •