Trådløs oppkobling av VU+ Duo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløs oppkobling av VU+ Duo

Hei!

Prøver å få min VU+ Duo til å finne nettverket trådløst ved hjelp av en Asus WL-167 usb adapter.
    Nå har jeg tuneren ca 10m fra routeren uten hindringer, men alikevel greier ikke adapteren å koble seg til.
    Under nettverkstesten er alt i orden, bortsett fra nettverket.
    Innimellom kobler den til, men faller ut like fort. Under tilkoblet status viser den ikke mer enn ca 40% signalkvalitet.
    Når jeg søker etter trådløse nettverk, finner den en hel del. Men det står 0 i signal på alle.

Er denne Asus adapteren av den dårlige sorten, eller? Ble kjøpt samtidig med tuneren fra MaxSat.
    Noen som har et tips til hva jeg evt kan bruke i stedet som accesspunkt?
    Har ikke lysst til å ha en nettverkskabel tvers over stuegulvet. Men en liten boks ved siden av tv'n, får gå.

Håper noen har et tips.

Kunne evt dette vært noe: Elkjøp - Netgear Universal WiFi adapter ?

Mvh
    JAF1

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAF1
    Hei!

Prøver å få min VU+ Duo til å finne nettverket trådløst ved hjelp av en Asus WL-167 usb adapter.
    Nå har jeg tuneren ca 10m fra routeren uten hindringer, men alikevel greier ikke adapteren å koble seg til.
    Under nettverkstesten er alt i orden, bortsett fra nettverket.
    Innimellom kobler den til, men faller ut like fort. Under tilkoblet status viser den ikke mer enn ca 40% signalkvalitet.
    Når jeg søker etter trådløse nettverk, finner den en hel del. Men det står 0 i signal på alle.

Er denne Asus adapteren av den dårlige sorten, eller? Ble kjøpt samtidig med tuneren fra MaxSat.
    Noen som har et tips til hva jeg evt kan bruke i stedet som accesspunkt?
    Har ikke lysst til å ha en nettverkskabel tvers over stuegulvet. Men en liten boks ved siden av tv'n, får gå.

Håper noen har et tips.

Kunne evt dette vært noe: Elkjøp - Netgear Universal WiFi adapter ?

Mvh
    JAF1
    @JAF1,
    Det var lenge siden jeg prøvde en WLAN Usb adapter med VU+Duo , da brukte jeg VTI image og fikk adapteren til å fungere ganske raskt.
    Routeren min ligger kun 4-5 meter fra mottakeren og jeg har lagt nettverkskabel mellom mottaker og router . Den gangen prøvde jeg bare om det var mulig å bruke Wlan USB adapter, kan ikke si med sikkerhet hvor stabil den egentlig er

Mange anbefaler Powerline adaptere, da disse bruker eksisterende strømnett for data overføring og du trenger ikker å strekke lange kabelløp mellom mottaker og router. Dette fungerer KUN i tilfelle stikk-kontaktene til mottaker og router tilhører samme EL tavle.

Den dagen jeg testet adapteren , skrev jeg følgende :

Nå er min VU+Duo Twin tilknyttet min Lynksys Ruter trådløs med Asus USB adapter, kjøpt hos Maxsat, etter anbefaling av de.

Først , installerte jeg siste VTI image, konfigurerte mottakeren og gjørde en "Software Update" via panelet til VTI .
    Viktig ! Når mottakeren restarter etter oppgradering PLUG inn USB nettverksadapteren bak i mottakeren. Det kommer ingen melding på at ny hardvare er funnet.
    Velg "Nettverk" i hovedmenyen , der er allerede kommet alternativ "Trådløs"
    "Søk etter Trådløs nettverk" dykker opp i undermenyen og etter mottakeren har funnet nettverket , konfigurer denne på samme måte som på en PC med WLAN.
    Lagre valget og du blir spurt om " Mottakeren er funnet en annet nettverk i tillegg til din trådløse ( dette er kabel nerttverket - integrert ) og om du vil slette denne JA/NEI .
    That's it , restart mottakeren og vips så kjører din VU+DUO trådløst

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet løst med denne: Netgear Universal WiFi adapter - Elkjøp

Meget enkel og sette opp, og utrolig stabil. I hvertfall enn så lenge.

JAF1

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •