Astra 28.2 utenfor Bergen (freesat)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Astra 28.2 utenfor Bergen (freesat)

Heisann jeg er vel en av dem som bare driver og leser her inne og er lite flink og poste , har vært her i noen år nå og det er ett veldig nyttig forum.

Det jeg lurer på er 28.2 utenfor bergen (sotra) har forstått det slik at vi ligger gunstig til med tanke på freesat så planen var og få opp en parabol til i løpet av morgendagen så jeg kan se litt champions league på itv. Har en 80cm triax liggende klar.

Har montert endel paraboler tidligere og har en annen parabol mot thor på 0.8 , vanligvis er det jo bare og se litt på de nærmeste husene og jobbe seg utifra det med tanke på retning også finjustere til du blir grønn

Ikke så mangen naboer som har 28.2 så spm er vel om jeg står foran parabolen og se inn i skåla som allerede er montert på 0.8 skal da 28.2 være til høyre eller venstre for denne ?

Håper det ble mulig og forstå problem stillingen

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei side , men trenger vel ett kompass og det hadde jeg desverre ikke på lur akkurat nå , men kan se ut som venstre for 0.8 sett forfra ? 18.94 på selve antenna så er det vel bare og ta runden så skal den vel dukke opp ?

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er iallefall til venstre på min Torodial..men usikker på om det er det samme på din.

Er iallefall veldig lett å finne om du kjøper deg en sånn billig satbeeper på Biltema eller Clas ohlsson

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av virtouz
    Heisann jeg er vel en av dem som bare driver og leser her inne og er lite flink og poste , har vært her i noen år nå og det er ett veldig nyttig forum.

Det jeg lurer på er 28.2 utenfor bergen (sotra) har forstått det slik at vi ligger gunstig til med tanke på freesat så planen var og få opp en parabol til i løpet av morgendagen så jeg kan se litt champions league på itv. Har en 80cm triax liggende klar.

Har montert endel paraboler tidligere og har en annen parabol mot thor på 0.8 , vanligvis er det jo bare og se litt på de nærmeste husene og jobbe seg utifra det med tanke på retning også finjustere til du blir grønn

Ikke så mangen naboer som har 28.2 så spm er vel om jeg står foran parabolen og se inn i skåla som allerede er montert på 0.8 skal da 28.2 være til høyre eller venstre for denne ?

Håper det ble mulig og forstå problem stillingen
    Har du en godkjent Freesat tuner? Freesat sendingene i HD er ikke åpne.Bl.a. må tuneren settes opp med en engelsk postkode som det blir spurt om i innstallasjonen. Husk å skrive inn en engelsk og ikke skotsk postkode fordi det er andre BBC/ITV kanaler i Scotland endel av dagen. Håper at du får det til. Det er veldig enkelt å sette opp tuneren når du først har fått signalet på plass.NB! Postkoden jeg bruker er postkoden til firmaet som sendte tuneren til meg.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Har du en godkjent Freesat tuner? Freesat sendingene i HD er ikke åpne.Bl.a. må tuneren settes opp med en engelsk postkode som det blir spurt om i innstallasjonen. Husk å skrive inn en engelsk og ikke skotsk postkode fordi det er andre BBC/ITV kanaler i Scotland endel av dagen. Håper at du får det til. Det er veldig enkelt å sette opp tuneren når du først har fått signalet på plass.NB! Postkoden jeg bruker er postkoden til firmaet som sendte tuneren til meg.
    Stølen
    Har desverre ikke det , må mann ha en spesiell tuner for og ta dem inn har ett dvd s2 kort som står klart i maskinen ( htpc ). Eller gjelder det bare hd ? For min del er det champions league som er det store og signalet trenger ikke være hd.

Skikkelig dårlig vær i dag så ikke det beste været og holde på i

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikke det , må mann ha en spesiell tuner for og ta dem inn har ett dvd s2 kort som står klart i maskinen ( htpc ). Eller gjelder det bare hd ? For min del er det champions league som er det store og signalet trenger ikke være hd.

Skikkelig dårlig vær i dag så ikke det beste været og holde på i

Leste litt her Are there any Freesat PCI cards? - AVForums.com og ser ut som det er epgen evnt mann ikke får inn. Men ellers skal det vel gå greit ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Leste litt her Are there any Freesat PCI cards? - AVForums.com og ser ut som det er epgen evnt mann ikke får inn. Men ellers skal det vel gå greit ?
    Dere skulle ikke tilfeldigvis blande sammen Freeview og Freesat??
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg usikker hvertfall uansett skader ikke og prøve fant ett program på nettet som het satfinderpro eller noe slikt 1 times prøveversjon.

Opp og ned på antenna satt jeg til 18.94 det vil si den står på 19.
    Dro den en runde og fikk ingenting , dro den en runde til og da skjedde det noe.
    100% signal og 88% kvalitet så sitter og scanner inn kanalene i mediaportal nå så får vi se åssen det går

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gikk overaskende bra , den fant 702 kanaler. Itv1 kom no hvertfall inn samt bbc. Sliter litt med hd kanalene men det kan ha noe med laptoppen og gjøre også. Orginal canal digital antenne som jeg hadde liggende 0.3 db hode.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gikk overaskende bra , den fant 702 kanaler. Itv1 kom no hvertfall inn samt bbc. Sliter litt med hd kanalene men det kan ha noe med laptoppen og gjøre også. Orginal canal digital antenne som jeg hadde liggende 0.3 db hode.

Da har vi testkjørt endel og lagt opp kabler permanent eneste jeg tenker er hvorfor gjorde jeg ikke dette tidligere BBC HD og ITV HD samt alle de andre går inn med supert bilde , det er klarvær i dag så kan jo hende ting faller ned når regnet kommer men så langt er alt bare supert om det skulle bli ustabilt så får jeg oppgradere fra 60 cm antenne til noe vassere.

Takker for god hjelp her inne ellers hadde jeg nok aldri prøvd , og til dere som vurdere det ? Kjør på !!!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forbered deg på dårlig vær...

bor på sotra selv og har 28.2 montert på separat parabol, tror den er ca 90 cm. bruker vuplus duo og tar inn freesat utmerket, også HD. men i tungt regnvær hender det at signaler faller ut. ikke mer enn på 13Ø og 19Ø, men dæven som det kan regne her ute.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heljik
    bor på sotra selv og har 28.2 montert på separat parabol, tror den er ca 90 cm. bruker vuplus duo og tar inn freesat utmerket, også HD. men i tungt regnvær hender det at signaler faller ut. ikke mer enn på 13Ø og 19Ø, men dæven som det kan regne her ute.

Har fått testet noen dager nå på en 64cm triax sånn som følger med stander canal digital pakke og den står alene mot 28.2 og den har fått prøvd seg i skikkelig regnvær nå har enda ikke fallt ut det er verre med antennen jeg har på andre siden av huset mot 0.8 thor den faller til stadighet ut på regnvær tror den er 85cm sånn biltema antenne.

Jeg kjører htpc med mediaportal på den som tar 28.2 og er veldig fornøyd.

Og ja det regner noe enormt om dagene , men det varer heldigvis ikke så lenge som det gjør inne i Bergen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •