VU+ Solo VS Dreambox DM500HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VU+ Solo VS Dreambox DM500HD

Skal kjøpe ny boks til mine foreldre,de har pr idag en gammel DM500s. Nå lurer jeg på hvilken av e 2 jeg skal kjøpe til de. Ønsker innspill fra begge leire. Noen påstår jo at VU+ boksen er kjappere og har bedre bilde enn Dreambox....håper å få noen gode innspill her.
    Prisen er så å si lik og spesifikasjonene er identisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både den ene og den andre, min favorit er SOLO
    Grunnen til det er at jeg syns at SOLO boksen er bedre på bilde og stabilitet.

500 HD har mere images og slikt, mens Solo har ikke så utbred support pga den er fersk enda.

Skal jeg velge på nytt, så er det SOLO boksen jeg velger uten tvil, jeg trenger ikke tussen images, 2-3 stk som er bra og stabilt er nok til min bruk.

Lykke til med valget

mvh

bobi

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Skal kjøpe ny boks til mine foreldre,de har pr idag en gammel DM500s. Nå lurer jeg på hvilken av e 2 jeg skal kjøpe til de. Ønsker innspill fra begge leire. Noen påstår jo at VU+ boksen er kjappere og har bedre bilde enn Dreambox....håper å få noen gode innspill her.
    Prisen er så å si lik og spesifikasjonene er identisk.
    Har desverre ikke DM 500HD selv, kan ikke sammenligne dem vis a vis.
    Håper bobi har en DM 500HD , slik at han kan lage en liten test.
    Hvis ikke han klarer, skal jeg låne DM 500HD hos noen av mine kollegger,
    flere på jobben har kjøpt DM500HD på nett og som regel det er meg som hjelper med oppsett på disse, så jeg vet nøyaktig hvordan disse fungerer, basert på NewNigma2 image. Men jeg har ikke mulighet å sammenligne bilde kvalitet,respons hastighet m.m , siden jeg har kun VU+Solo .
    Men etter par dager bruk med omtrent brutalt behandling må jeg ærlig si at jeg tviler veldig sterkt at DM 500HD har større muskler enn VU+Solo.
    Ja , det er ikke mange image for VU+Solo , men hva skal man med 50 image team , når 1 st lager nærmest perfekt programvare til denne VU+Solo

He-he ;
    Imens jeg skrev svaret, og rakk å publissere den , har du fått allerede svar fra bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv var jeg en dreambox feak, og mente det ikke var noen over eller under.
    Men jeg måtte svelge min stolthet da vu+duo kom i hus. Den er overlegen. Og den er på lik linje med DB8000HD

Og når man er på småsøsken, så mener jeg at solo, som den viser til, er like bra, og så ikke bedre en DB500HD
    JOda, såer det ikke mange img ute til solo, men man trenger ikke flere en de so mer nå. Da de virker topp, og man har VTI team, som lager fantastiske img. Som jeg mener, er bedre en Dream elite sine.. Og det på grunn av en ting. Live update. Pluss, de som lager VTI img. jobber mot et market som ikke tåler at det er ny boks som er konge

Nå regner jeg med at enkelte blir sint på meg, men, det får så være..

Nei, vist du ikke er en som MÅ har dreambox. Så anbefaller jeg deg en vu+ boks. Vet med sikkerhet at du ikke vil angre et sekund..

Det eneste negative jeg har med min vu+, er at den ikke gir meg noe utfordringer

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går mot VU+ Solo.....har vert i kontakt med 2 forhandlere...de selger både DM500HD og VU+ Solo...begge har anbefalt VU+....men at det er mitt valg.
    Så kan jeg jo samtidig få prøve den i daglig bruk en stund, før mine foreldre overtar den....har en plan om å bytte ut min DM800HD med en VU+ Duo....VU+ Solo kommer helt sikkert til å gi meg de svarene jeg vil ha ang billedkvalitet osv osv

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du DM HD som kjører Enigma fra før så vet du cirka hva du kan forvente fra en VU+ boks, det er ikke so mye forskjell på disse vet du. Jeg har ikke VU+ DUO lenge men vet at når den kom var den ikke så bra på bilde, senere er det mange mange her og ellers andre steder som sier at driverne har gjort en kjempe jobb og at alt fungerer perfekt nå.
    i bunn og grunn ser dem ganske likt ut i bruk, menyer, navigering, mange plugin og addon og bruk er så å si ganske likt
    Jeg liker Soloen fordi jeg syns at bilde er bedre, den har CAM slot, jeg har en extern HDD som jeg bruker å ta opp og etter det tar jeg med HDD rett in i serveren og vips har jeg opptakk tilgjengelig overalt, den er stabil, fjern kontrollen er også mye bedre en DM sitt.
    Vet ikke jeg men det jeg ser og det jeg leser stemmer ikke mange steder, derfor er det ikke lett å tro på alt det man leser før man har prøvd ting ut selv. Jeg kan ikke si noen annen at det som falle i smak for meg er ikke sikkert at den gjør for deg 

Jeg oppdaterer driver så fort det er noen nye der ute, jeg bruker selv Original image og har selv installert manuelt CCcam som leser både Viasat og Canal Digital kort og jeg er meget fornøyd med siste image fra VU+. Jeg bruker boksen primært å se på tv og ta opp av og til og det klarer den kjempe bra.

Men jeg vil også si at mange problemer med Linux bokser som bruker Enigma2 er ikke relatert til Hardwaren, det er mye som er feil med Enigma2. Jeg er stor fan ev Enigma1 bokser og har fortsatt min gode gamle DM 7000 som er kjapt men den har ikke HD dessverre

mvh

bobi

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    S
    JOda, såer det ikke mange img ute til solo, men man trenger ikke flere en de so mer nå. Da de virker topp, og man har VTI team, som lager fantastiske img. Som jeg mener, er bedre en Dream elite sine.. Og det på grunn av en ting. Live update. Pluss, de som lager VTI img. jobber mot et market som ikke tåler at det er ny boks som er konge
    Her må jeg minne alle sammen at VTI er en Team som lar seg ikke påvirke av mektige DMM ! Bak VTI som sponsor står importøren til VU+ i Tyskland,Østerrike og Sveits !
    VTI team "konstruerer" KUN image til VU+ og ikke til Dreambox, som betyr i praksis at de blir ikke påvirket av andre sponsorer , som PLI f.eks.
    Har fulgt med utviklingen i diskusjonen ang. Solo på PLI forumet og der ser man tydelig tendens å "svarte" hardvare kvaliteten til Vu+ Solo
    Ja, ja , lurer på hvor dette kommer fra
    Det samme skjedde tidlig i februar , når store bror sprengte bomben: Mange forum lo ironisk , men hvem som ler nå

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hadd en DB 7020 i mange år var fornøyd med den,men den har no tatt kvelden. Har sjekket litt rundt på endel forum ang DB og andre boxer med HD. Vart anbefalt å kjøpe BD800HD,men utifra siste dagers lesing på diverse forum så vil eg prøve VU+med 500Gb disk.Den er kjøpt i dag hos Maxsat og er på vei i posten.
    Så no er det bare å vente på boxen å sjå om den lever opp til forventningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terminus
    Har hadd en DB 7020 i mange år var fornøyd med den,men den har no tatt kvelden. Har sjekket litt rundt på endel forum ang DB og andre boxer med HD. Vart anbefalt å kjøpe BD800HD,men utifra siste dagers lesing på diverse forum så vil eg prøve VU+med 500Gb disk.Den er kjøpt i dag hos Maxsat og er på vei i posten.
    Så no er det bare å vente på boxen å sjå om den lever opp til forventningen.
    Da vil jeg bare gratulere deg emd en flott valg. Vet med sikkerhet, at du ikke vil angre et sekund. Men, husk, enigma2 er helt annet en enigma1. Men, er oversiktelig, og rask..

Så, velkommen til familien vu+

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solo på vei fra maxsat....så får jeg håpe jeg får til både MgCamd og få bilde på boksen....Gleder meg til å knote på en ny boks

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får en norsk språk på VU+ images?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Får en norsk språk på VU+ images?
    Norsk Språk er inkludert blant mottakerens "locale" :wink:
    Når det gjelder Mgcamd er ikke sikker , jeg har lest at VU+ har problemer med Newcs , her foregår diskusjon på digsat.net om akkurat denne problestillingen:
    Problemer med å finne VIA kortet i Vu+ Duo med DE BH image...... MG Camd-New CS - VU+ - Digsat Net

Det er forsåvidt normalt at de fleste utvikling team legger ikke energi for denne type EMU , da det bekreftes fra flere steder at utviklingen til NewCs er terminert.
    De fleste går over til CCcam med Oscam 0.99.4 som fungerer utmerket på DB og Vu+.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VU+Duo

Har brukt denne boxen en stund nå,og den leverer mye mer en DB7020 som eg hadde tidligere.Rask kanalskifte godt bilde. Det var endel nytt å sette seg inn i forhold til PC basert progranvarere mot VU+
    Det er en ting eg enno ikke har fått til,som eg håper noen her kan hjelpe meg med,og det er streame fra VU+ til PC. Har prøvd VLC men har ikke lykkes enno.
    8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •