Kjære CD. Vi vil ha SVT1 og SVT2 på parabol!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjære CD. Vi vil ha SVT1 og SVT2 på parabol!

Nå kommer SVT1 og SVT2 på RiksTV i rikstv pakken fra 14. september.

Regner nå med at så lenge dette blir kringkastet i Norge via RiksTV, så burde det ikke være noen problem lenger for å distibuere dette via satelitt til Canal Digital`s abbonenter???

Canal Digital klare å få dette til!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av tandberg

Regner nå med at så lenge dette blir kringkastet i Norge via RiksTV, så burde det ikke være noen problem lenger for å distibuere dette via satelitt til Canal Digital`s abbonenter???

Det var det da....men har ikke din Pioneer MPEG4 mottaker?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det er bare å skaffe seg canal digital kort for kabel og vips så får du disse + tv4 på parabol....

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om TVen kan ta imot signalene, så regner jeg med at SVT 1 og 2 vil være kodet, så en må uansett ha abonnement.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å skaffe seg canal digital kort for kabel og vips så får du disse + tv4 på parabol....

hadde telefonen i handa og 06090 så seeeg det inn,må vell ha en sånn szhwartz eller dreambox får att det skal fungere, men takk får tipset.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser akkurat nå på ishockey på svt1 på min Vantage 7100.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av island
    Flott og greit det, men jeg vil ha det på parabol kortet. Ikke så lett å abbonere på kabel, når jeg ikke har kabel fra CD...

Ja, jeg har også riksTV cam i Pioneeren, men det er elendig bilde i forhold til CD..

Ja, jeg har og Vantage HD mottaker med EMU, og får inn SVT1 og SVT2 i tillegg til DR1, DR2 og TV2 Danmark, via Sirius 5øst.....

Men, jeg vil ha det på CD abbonnementet mitt for parabol, og gratis inn i "family" pakken!!!

Før var problemet vistnok distribusjon via satelitt forbudt, men gikk greit via kabel, da østlanske kabelnett kunne "ta inn" Sverige via vanlige antenner.
    Men kabelnettet ble som oftest matet via satelitt, og da fulgte svenskekanalene med der, da det omgikk regelverket, da dette var "kabel".

Nå, nå det blir distribuert av RiksTV via vanlig eter, dog kodet, så er det ingen ting i vegen for at ikke Canal Digital kan gjøre det samme. Det eneste som må godsnakkes med er Norwaco... noe RiksTV har gjort.

Som jeg ser det, så er det gamle regelverket satt tilside og gjort ugyldig, så regner med at det er fritt fram.

En annen ting, det danske bakkenettet har det innfellt i konsesjonen at de skal distribuere naboland kanalene. Når de kan sende våre kanaler, hvorfor kan ikke vi sende deres???

Jeg bare spørr...

Jeg vil ha en debatt rundt hvorfor vi ikke kan ha naboland kanalene fritt på alle distribusjons platformene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheheh savner ikke disse kanalene da jeg får den inn både via get og via bakkenett, men forstår godt hva du mener

Jeg er en Parabol entusiast, og har nå snart hele takket fult av paraboler. Det er som du også sier at det er best bilde via satellitt og spesielt via CD sine sendinger.

SVT på Get og Bakenett er ikke så bra kvalitett

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konkurransevridning

Norwaco kan umulig nekte CD og ViaS distribusjon av nabolandskanalene da dette vil være sterkt konkurransevridende mellom de ulike distribusjonsformene i det norske TV-markedet: Satellitt, kabel og RiksTV. Slik konkurransevridning er nettopp fremhevet i dagens pressemelding fra Norwaco/RiksTV: "Alle som idag ser tv via parabol får ikke inn svensk TV1 og TV2." Tilsvarende distribusjon skjer også i Boxers marknett i Danmark der norsk TV2 og svensk TV4 overføres. Kabelnettene har lenge formidlet nabolandskanalene.

Ifølge Norwacos Fellesavtale 2010 inngår SVT 1/2/HD, svensk TV4, DR 1/2/HD og dansk TV2 m.fl. Disse kanalene bør være tilgjengelige til Norwacos relativt beskjedne priser, og siden kanalene allerede sendes fra Thor og Astra 4A(Sirius) vil det ikke oppstå ytterligere kostnader for distributørene.

Her er det bare for CD og ViaS å dette igang mot Norwaco.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD og Via gjør ikke en ting, så lenge de ikke tjener stort på det... Sjekk forresten hva et ekstrakort for parabol koster hos CD i Sverige. De har flere kanaler, men slipper unna med under halve prisen for ekstrakort. :twisted:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott og greit det, men jeg vil ha det på parabol kortet. Ikke så lett å abbonere på kabel, når jeg ikke har kabel fra CD...

Ja, jeg har også riksTV cam i Pioneeren, men det er elendig bilde i forhold til CD..

Ja, jeg har og Vantage HD mottaker med EMU, og får inn SVT1 og SVT2 i tillegg til DR1, DR2 og TV2 Danmark, via Sirius 5øst.....

Men, jeg vil ha det på CD abbonnementet mitt for parabol, og gratis inn i "family" pakken!!!

Før var problemet vistnok distribusjon via satelitt forbudt, men gikk greit via kabel, da østlanske kabelnett kunne "ta inn" Sverige via vanlige antenner.
    Men kabelnettet ble som oftest matet via satelitt, og da fulgte svenskekanalene med der, da det omgikk regelverket, da dette var "kabel".

Nå, nå det blir distribuert av RiksTV via vanlig eter, dog kodet, så er det ingen ting i vegen for at ikke Canal Digital kan gjøre det samme. Det eneste som må godsnakkes med er Norwaco... noe RiksTV har gjort.

Som jeg ser det, så er det gamle regelverket satt tilside og gjort ugyldig, så regner med at det er fritt fram.

En annen ting, det danske bakkenettet har det innfellt i konsesjonen at de skal distribuere naboland kanalene. Når de kan sende våre kanaler, hvorfor kan ikke vi sende deres???

Jeg bare spørr...

Jeg vil ha en debatt rundt hvorfor vi ikke kan ha naboland kanalene fritt på alle distribusjons platformene?
    (løfter denne...)

Fortsatt ikke noe fornuftig svar fra Canal Digital?

Nytt ønske:

Billig eller inkludert fler-rom løsning fra Canal Digital!
    Hvorfor er dette så mye dyrere i Norge en i Sverige?
    Hvorfor ikke "riksTV-modellen"?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øbben
    Norwaco kan umulig nekte CD og ViaS distribusjon av nabolandskanalene da dette vil være sterkt konkurransevridende mellom de ulike distribusjonsformene i det norske TV-markedet: Satellitt, kabel og RiksTV. Slik konkurransevridning er nettopp fremhevet i dagens pressemelding fra Norwaco/RiksTV: "Alle som idag ser tv via parabol får ikke inn svensk TV1 og TV2." Tilsvarende distribusjon skjer også i Boxers marknett i Danmark der norsk TV2 og svensk TV4 overføres. Kabelnettene har lenge formidlet nabolandskanalene.

Ifølge Norwacos Fellesavtale 2010 inngår SVT 1/2/HD, svensk TV4, DR 1/2/HD og dansk TV2 m.fl. Disse kanalene bør være tilgjengelige til Norwacos relativt beskjedne priser, og siden kanalene allerede sendes fra Thor og Astra 4A(Sirius) vil det ikke oppstå ytterligere kostnader for distributørene.

Her er det bare for CD og ViaS å dette igang mot Norwaco.
    Norwaco avtalen gjelder ikke satellittsendinger. CD og Viasat parabol må lage avtaler direkte med SVT og kan trolig ikke benytte seg av de gunstige prisene som gjelder for kablede nett. CD gjorde dette tidligere med DR1 og DR2 og prisen var tilsvarende Dansk TV lisens. Viasat og CD aner antageligvis at ikke så mange er interessert i å betale Svensk TV lisens. I tillegg så er det tvilsomt om faktisk SVT vil forhandle om distribusjon til Norske kunder direkte via satellitt. SVT har aldri hatt noe slikt tilbud via satellitt utenfor Sverige.

Det har også vært tvilsomt om reglene for nabolandskanaler gjelder for bakkenett. Det blir spennede å se om RiksTV får sende SVT1 og SVT2 uten å sensurere bort enkelte sendinger. RiksTV har tidligere uttalt at Norwaco avtalen gjelder for kabelnett og at distribusjon av SVT i bakkenettet kan føre til problemer(f.eks. blokkering av enkelte sendinger som fotball EM/VM , OL osv).

Forhåpentligvis kan SVT1 og SVT2 også komme via CD og Viasat. Det gjør de garantert dersom SVT tillater det og prisen er den samme som Norwaco krever inn.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Rettigheter er stikkordet....mye strengere nå enn før i tiden....og ser ikke bort fra at noen(sports) f. eks begivenheter kan bli "sensureret" fra bakkenettet....
    Eller at det blir lettere med samarbeid om store begivenheter over landegrensene...men ser ikke for meg at NRK blir tilgjengelig i det svenske bakkenettet, selvom det er sånn det skulle vært...også med Danmark....
    og så var det det med kapasitet....

Først så var svensk TV tilgjenglig over landegrensen ved hjelp av svenskeantenne....så kom det på kabelnett i Oslo og noen andre byer...
    Senere også på kabelnett andre steder i landet....til og med på Vestlandet som ikke aner hva Svensktoppar er...
    Nå gjennom fiber og andre kabelnett, og til slutt NÅ: over HELE landet...men kryptert via RiksTV....
    Så vi får se hvordan det går....
    Jeg har svensk Canal Digital, med MANGE kanaler...men synes vel at SVT var bedre før....men som Øystein Sunde sier: Kjekt å ha :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mmm. Murphy kommer til å få se en kalddusj i begynnelsen av februar....!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Quicky

Which means???

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quicky
    ????

Er det noe på gang som du veit om???

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warhole

hadde telefonen i handa og 06090 så seeeg det inn,må vell ha en sånn szhwartz eller dreambox får att det skal fungere, men takk får tipset.
    Jøss, betyr dette at CDs kort beregnet på kabel også funker på parabol?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •