Spørsmål rundt CA-Modul

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål rundt CA-Modul

Håper eg er på rett forum nå.

Har Samsung PS63C7700 og vurderer innkjøp av Canal Digital CA-modul og håper noen her kan svare på følgende:

1. Sitter i dag med en vanlig HD-tuner fra CA for parabol, vil eg få inn alle HD kanaler med denne modulen slik eg gjør i dag med HD-tuneren?

2. PS63C7700 er så langt eg veit ikke den "nordiske" versjonen av tv'n, kan noen bekrefte at CA-modulen vil kunne fungere med denne tv'n?

3. Hvordan skal eg koble opp systemet mitt ved bruk av en CA-Modul?
    Har en Onkyo TX-SR608 med 5.1 høytaler system inkludert blu-ray spiller, slik det er satt opp nå så er alt koblet opp mot forsterkeren og så videre med hdmi fra forsterker til TV'n, hvordan få lyden fra tuneren i tv'n ned til forsterkeren om eg bruker CA-modul?,...kansje en optisk kabel fra tv ned til forsterker?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

På spørsmål 3: Du vil ikke få 5.1 lyd fra Tv'en din....da må du bruke HD boksen....Svært få hvis noen tv'er videreføerer Dolby Digital 5.1 lyd via sin optiske output....

Sitat Opprinnelig postet av nViz
    Håper eg er på rett forum nå.

Har Samsung PS63C7700 og vurderer innkjøp av Canal Digital CA-modul og håper noen her kan svare på følgende:

1. Sitter i dag med en vanlig HD-tuner fra CA for parabol, vil eg få inn alle HD kanaler med denne modulen slik eg gjør i dag med HD-tuneren?

2. PS63C7700 er så langt eg veit ikke den "nordiske" versjonen av tv'n, kan noen bekrefte at CA-modulen vil kunne fungere med denne tv'n?

3. Hvordan skal eg koble opp systemet mitt ved bruk av en CA-Modul?
    Har en Onkyo TX-SR608 med 5.1 høytaler system inkludert blu-ray spiller, slik det er satt opp nå så er alt koblet opp mot forsterkeren og så videre med hdmi fra forsterker til TV'n, hvordan få lyden fra tuneren i tv'n ned til forsterkeren om eg bruker CA-modul?,...kansje en optisk kabel fra tv ned til forsterker?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5.1 får du ut av optisk eller via HDMI (ARC HDMI 1.4) på denne tv'en uten problemer, får det hos meg. Din forsterker støtter HDMI 1.4 og dermed ARC (Audio return channel) som betyr at du får lyd begge veier i hdmi kabelen. ( HDMI :: Manufacturer :: HDMI 1.4 :: Audio Return Channel ). Om den vil virke på CD er vanskelig å si, men vil tror det. Har samme type tv i led utgave(norsk modell) den fungerer meget bra med CD satelitt også på alle HD kanalene.

PS! Du kan jo søke inn kanalene uten cam skal få bilde om kanalen er kodet hvis det virker, finnes også noen ukodete kanaler, visjon norge osv. EPG skal også virke uten cam.

morten

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av simen02
    5.1 får du ut av optisk eller via HDMI (ARC HDMI 1.4) på denne tv'en uten problemer, får det hos meg. Din forsterker støtter HDMI 1.4 og dermed ARC (Audio return channel) som betyr at du får lyd begge veier i hdmi kabelen. ( HDMI :: Manufacturer :: HDMI 1.4 :: Audio Return Channel ). Om den vil virke på CD er vanskelig å si, men vil tror det. Har samme type tv i led utgave(norsk modell) den fungerer meget bra med CD satelitt også på alle HD kanalene.

PS! Du kan jo søke inn kanalene uten cam skal få bilde om kanalen er kodet hvis det virker, finnes også noen ukodete kanaler, visjon norge osv. EPG skal også virke uten cam.

morten
    Da er den en av de få som gir 5.1 ut...hvilke program/kanaler er det som gir deg 5.1 ut på din TV??
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke sikker har ikke brydd meg så mye om det, men ser at hvis jeg ser på film via canal+ hd så ser jeg min Denon lyser opp med dolby digital.

morten

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

er ikke sikker har ikke brydd meg så mye om det, men ser at hvis jeg ser på film via canal+ hd så ser jeg min Denon lyser opp med dolby digital.

morten
    Og canal+HD får du på hvilken måte? Rett inn i TV'en via kabel=CAM (eller parabol?)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    satelitt rett via tv (cam), men får kun dolby digital/mpeg valg fra intern tv dekoder ikke via hdmi inngangene.

morten

PS
    får også DTS/DD på mkv og avi filer som spilles av via usb disk på tv'en

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

satelitt rett via tv (cam), men får kun dolby digital/mpeg valg fra intern tv dekoder ikke via hdmi inngangene.

morten

PS
    får også DTS/DD på mkv og avi filer som spilles av via usb disk på tv'en
    Ok....blir nok via HDMI på sikt, ellers så spiller det jo ingen rolle for lyden...
    Det burde jo være selvfølgelig at en TV som kan ta inn satelitt direkte, også kan videreføre Dolby Digital.....verden går fremover :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •