Off-topic: Hvilke programmer er i HD på NRK og TV2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Off-topic: Hvilke programmer er i HD på NRK og TV2?

Beklager litt off-topic, men jeg finner ikke noen tv-oversikt på nettet (heller ikke på NRK og TV2) som sier hvilke programmer som sendes i HD. Både NRK1 HD og TV2 HD sender jo en blanding av SD og HD, men bortsett fra at det står HD oppe i høyre hjørne så finner jeg ikke noe sted jeg kan se på forhånd om programmet er i HD.

Noen som vet av en slik oversikt?

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein4
    Beklager litt off-topic, men jeg finner ikke noen tv-oversikt på nettet (heller ikke på NRK og TV2) som sier hvilke programmer som sendes i HD. Både NRK1 HD og TV2 HD sender jo en blanding av SD og HD, men bortsett fra at det står HD oppe i høyre hjørne så finner jeg ikke noe sted jeg kan se på forhånd om programmet er i HD.

Noen som vet av en slik oversikt?
    Aner ikke, men noe som er tydelig på NRK1 HD er at de IKKE sender i FULL HD. De første dagene ved lansering var sendingen i 1920 X 1080 50i men dette ble raskt nedgradert til 1280 X 720. Aner ikke hvorfor. Tipper det kommer av kostnader...

Har ikke sjekket dette konstant, men de gangene jeg har sjekket er det slik. Andre med samme erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for respons. Ser at tråden nå går i en off-topic retning i forhold til mitt off-topic emne... :-)

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Tipper det kommer av kostnader...

Slapp av, blir sikkert løst elegant ved enkelt å innføre en dobling av lisensen for å få full HD.8)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Aner ikke, men noe som er tydelig på NRK1 HD er at de IKKE sender i FULL HD. De første dagene ved lansering var sendingen i 1920 X 1080 50i men dette ble raskt nedgradert til 1280 X 720. Aner ikke hvorfor. Tipper det kommer av kostnader...

Har ikke sjekket dette konstant, men de gangene jeg har sjekket er det slik. Andre med samme erfaring?
    NRK sendte åpnings og avslutningssermonien i Bejing OL som en test. Da ble det sendt i 1080i.

Når NRK1 HD ble lansert så startet den opp med 720p og det er det fortsatt. NRK benytter en konverter i millionklassen for å få bort så mye som mulig av problemene med 1080i så for bevegelig video er det ikke sikkert 1080i ville blitt så mye bedre. TV2 har også valgt 720p for alle Premier League HD kanalene selv om produksjon i England er 1080i.

Pass på at dekoderen leverer ut 720p for NRK1 HD. CD's HDPVR ødelegger kvaliteten fullstending på NRK1 HD dersom den gir ut 1080i (fungerer hvertfall slik mot min Pioneer TV9.

Når NRK1 HD,TV2 HD og TVNorge HD sender ekte HD innhold så står det HD i kanallogoen. Enkelt og greit.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Når NRK1 HD,TV2 HD og TVNorge HD sender ekte HD innhold så står det HD i kanallogoen. Enkelt og greit.
    Med "ekte" mener du da 1080i og ikke 720p?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein4
    Med "ekte" mener du da 1080i og ikke 720p?
    720 er like mye hd som 1080i/p!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •