Forskjell mellom Technisat HD S2X plus og S2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell mellom Technisat HD S2X plus og S2

Jeg benyttet ferieturen til Tyskland i sommer til å kjøpe ny sattelitt tuner som erstatning for min nær 10 år gamle Force 1189 (som vi har vært veldig fornøyde med!). Valget falt på Technisat Digicorder HD S2 plus, men dessverre ikke X versjon (S2X). Gikk litt for fort ja... Tuneren fungerer utmerket med unntak av EPG og mangel på norsk menyspråk. (Må velge mellom engelsk eller svensk...)

Er det noen som vet hva som er forskjellen mellom de to versjonene ("S2 plus"og "S2X plus")?

Har noen fått inn EPG for norske kanaler (fra Thor) på S2 med eller uten plus?

Jeg har fire hoder på min antenne og får inn EPG for mange kanaler som ligger på de andre satelittene.
    [Tandberg] (takk for mange gode innlegg!) skriver i sitt innlegg http://avforum.no/forum/1487334-post476.html et oppsett for EPG men på S2 plus versjon kan det kun legges inn en kilde og selv om jeg bytter innhold fra Astra til Thor får jeg ikke inn EPG for noen norske kanaler, kun "nå" og "neste".

Mvh Forcefan

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ForceFan
    Jeg benyttet ferieturen til Tyskland i sommer til å kjøpe ny sattelitt tuner som erstatning for min nær 10 år gamle Force 1189 (som vi har vært veldig fornøyde med!). Valget falt på Technisat Digicorder HD S2 plus, men dessverre ikke X versjon (S2X). Gikk litt for fort ja... Tuneren fungerer utmerket med unntak av EPG og mangel på norsk menyspråk. (Må velge mellom engelsk eller svensk...)

Er det noen som vet hva som er forskjellen mellom de to versjonene ("S2 plus"og "S2X plus")?

X modellen er beregnet for land utenfor Tyskland og BeNeLux landene. X = eXport. X modellen har litt annen hardware, implementert barker-EPG.

Har noen fått inn EPG for norske kanaler (fra Thor) på S2 med eller uten plus?

Du kan bare få inn "nå og neste". Alt annet blir ikke lagret.
    På X-modellen blir all den andre EPG`en lagret.

Jeg har fire hoder på min antenne og får inn EPG for mange kanaler som ligger på de andre satelittene.
    [Tandberg] (takk for mange gode innlegg!)
    Takk!
    skriver i sitt innlegg http://avforum.no/forum/1487334-post476.html et oppsett for EPG men på S2 plus versjon kan det kun legges inn en kilde og selv om jeg bytter innhold fra Astra til Thor får jeg ikke inn EPG for noen norske kanaler, kun "nå" og "neste".

Mvh Forcefan
    :-)

S2 og S2X har en DVB-S tunerblokk og en DVB-S2 tunerblokk

S2plus og S2Xplus har 2 stykker DVB-S2 tunerblokker.

uten X, SFI type epg.
    med X, barker-EPG og flere språk, og litt annen Conax implementering.

SFI og barker EPG er ikke kompatible med hverandre.

EPG, en del av DVB standarden, der en kan legge all EPG info inn i "kanal-streamen" (metadata).
    For å få bedre båndbredde til bilde og lyd, så kan en bruke barker-epg.
    Dette er også en del av DVB standarden, men da sender en bare nå og neste i lag med kanalen, mens alt annet blir sendt på en egen frekvens. Mottakeren må da ha evne til å finne og tolke denne "barker-frekvensen".

I tyskland så lager Technisat sin egen EPG som de kaller SFI og SFI+.
    Dette er en mer avansert variant av barker-EPG, der de legges inn mer EPG info på en egen "SFI-frekvens". Der kan de legges inn eks. bilder og filmomtaler.

Difor vil en "modell uten X" ikke lagre den barker-EPG til Canal Digital, den prøver å finne SFI info fra Technisat, som er en ren tilleggs ytelse fra Technisat sin side. (high-end EPG) ;-)

Håper dette klargjorde litt.

EPG frekvenser:

Canal Digital sin EPG ligger på:
    Thor6 1vest
    Transponder A11 frekvens 10872V 24500 DVB-S
    og
    Transponder A15 frekvens 10934V 24500 DVB-S PID: 1021 og 1022 (7dagers epg)

Technisat SFI / SFI+
    Astra 1H 19.2øst
    transponder 111 frekvens 12604H 22000 DVB-S PID: 1809 (SFI+ PID:1270)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •