Canal Digital HDPVR vs. Altibox PVR?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital HDPVR vs. Altibox PVR?

Hei,

Jeg har en god stund sittet litt på gjerdet med en løsning jeg ikke er helt fornøyd med. Tar i dag inn tv med CAM (Canal Digital) i min Pioneer KRP-500A.

TV'en er jo state of the art. Men jeg savner bl.a PVR funksjon, som det ikke er i KRP tuneren/mediaenheten. HD-kanaler er også litt begrenset/trøblete.

Valget mitt står mellom å
    a.) fortsette som Canal Digital kunde og kjøpe deres HDPVR, eller
    b.) å gå over til Altibox og deres PVR. Jeg har fiber i hus (bruker kun fiber til internett i dag), så alt ligger til rette.

Jeg klarer ikke å bestemme meg, og har i hodet en del negative argumenter i mot begge løsninger (som jeg har fått for meg, eller hørt/lest om) som gjør at jeg i grunn vegrer meg litt for begge løsninger......

Hovedargumenter MOT Canal Digital HDPVR:
    Tidenes søpleboks? (TV2 hjelper deg sin reportasje var jo nesten fornøyelig i så måte). Ustabil, henger, bugs i n'te potens når det gjelder EPG og opptak, softwareoppdateringer en gang hvert skuddår. I det hele tatt et gjennomført dårlig produkt, som de i tillegg tar 2.500,- for.

Hovedargument FOR Canal Digital HDPVR:
    Bra bilde når ting funker. Mange HD kanaler inkludert.

Hovedargumenter MOT Altibox PVR:
    Dårligere bilde enn Canal Digital. Blassere bilde, og ikke så rik i fargene. Skyldes lavere bitrate? HD-kanaler på Altibox gir dårligere bilder enn HD-kanaler på CD. Færre HD-kanaler enn CD.

Jeg hater tanken på dårligere bilde når jeg har en så bra tv.

Hovedargumenter FOR Altibox PVR:
    Den kan vel umulig være så ustabil og elendig som CD sin?

Råd tips?
    Er det noen som kan hjelpe meg litt her i forhold til dette? Hva ville dere valgt i min situasjon, der infrastrukturen ligger til rette for begge løsninger. Jeg må bare velge en av de.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare tale for meg selv, men nå har jeg hatt 2 PVR bokser fra CD (dette er kabel ved og merke) i henholdsvis 6 og 2 mnd. Begge to har funket knirkefritt hos meg fra dag 1, bortsett fra at den eldste støyet litt mer enn den nyeste så den fikk jeg byttet lett!! Ingen problem her i gården med heng, epg, opptak og/ eller andre plager. Tror kanskje mange er blitt kvitt problemer med boksen etter de siste oppdateringene? Altibox vet jeg ingenting om..

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Hei,

Jeg har en god stund sittet litt på gjerdet med en løsning jeg ikke er helt fornøyd med. Tar i dag inn tv med CAM (Canal Digital) i min Pioneer KRP-500A.

TV'en er jo state of the art. Men jeg savner bl.a PVR funksjon, som det ikke er i KRP tuneren/mediaenheten. HD-kanaler er også litt begrenset/trøblete.

b.) å gå over til Altibox og deres PVR. Jeg har fiber i hus (bruker kun fiber til internett i dag), så alt ligger til rette.

Jeg klarer ikke å bestemme meg, og har i hodet en del negative argumenter i mot begge løsninger (som jeg har fått for meg, eller hørt/lest om) som gjør at jeg i grunn vegrer meg litt for begge løsninger......

Tidenes søpleboks? (TV2 hjelper deg sin reportasje var jo nesten fornøyelig i så måte). Ustabil, henger, bugs i n'te potens når det gjelder EPG og opptak, softwareoppdateringer en gang hvert skuddår. I det hele tatt et gjennomført dårlig produkt, som de i tillegg tar 2.500,- for.

Dårligere bilde enn Canal Digital. Blassere bilde, og ikke så rik i fargene. Skyldes lavere bitrate? HD-kanaler på Altibox gir dårligere bilder enn HD-kanaler på CD. Færre HD-kanaler enn CD.

Råd tips?
    Er det noen som kan hjelpe meg litt her i forhold til dette? Hva ville dere valgt i min situasjon, der infrastrukturen ligger til rette for begge løsninger. Jeg må bare velge en av de.
    Mine to CDHDPVR fungerer utmerket og har gjort det i hhv 2 og 1 og et halvt år....og nye oppdateringer har gjort den bedre...og nye oppdateringer er på gang ganske snart...og sannsynligvis en ny boks....best bilde og flest HD kanaler....Altibox mangler vel litt mer erfaring når det gjelder HD kanaler osv...men har jo bra med fotball....
    Satelitt vil alltid gi best bilde :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min hd pvr fra canal digital virker helt fint. Og nå i høst skal det komme en software oppdatering som muliggjør direkte nedlasting av leiefilm gjennom menyer på tuneren.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg bytter fra CD til Altibox idag. Har dog ikkje hatt pvr dekoderen til CD, men føler at Altibox gir meg meir stabilitet i oppsettet. Er litt værhardt her på høsten (bor 50-100m fra sjøkanten) så har hatt litt problemer med bilde. I tillegg har epg vert heilt på tryne til tider.
    Har vert kunde hos altibox i 2år med bredbånd, og har ingenting vondt å sei om dem.

Ønsker deg lykke til med valget ditt! ;-)

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PVR'en fra Canal Digital fungerer greit den så lenge du ikke trenger PVR-mulighetene (irony intended)... Da tråkker du inn i et vepsebol av problemer...

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Råd tips?
    Jeg har selv altibox med PVR dekoder, har koblet opp både mot Pio LX5090 og 436 FDE, må si jeg er strålende fornøyd med HD bilder via altibox, om du ønsker å se fotball er det bare løpe og kjøpe, CD har vel "bare" 3 PL kanaler mens altibox har 6 eller 7. (husker ikke i farten) de viser uansett alle kamper, du kan og se kamper i opptak. I tillegg er det en lavere pris for tippeligaen og premier league hos altibox. Jeg har ingen erfaring med CD og HD bilder, men er du sikker på at bildekvaliteten er bedre via CD?

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doncorl
    Jeg har selv altibox med PVR dekoder, har koblet opp både mot Pio LX5090 og 436 FDE, må si jeg er strålende fornøyd med HD bilder via altibox, om du ønsker å se fotball er det bare løpe og kjøpe, CD har vel "bare" 3 PL kanaler mens altibox har 6 eller 7. (husker ikke i farten) de viser uansett alle kamper, du kan og se kamper i opptak. I tillegg er det en lavere pris for tippeligaen og premier league hos altibox. Jeg har ingen erfaring med CD og HD bilder, men er du sikker på at bildekvaliteten er bedre via CD?
    Altibox - Fotball
    Der ligger fotballtilbudet pr idag hos altibox. Mykje snadder for den fotballfrelste!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Jeg kan bare tale for meg selv, men nå har jeg hatt 2 PVR bokser fra CD (dette er kabel ved og merke)
    Siden du har kabel så vet jeg ikke om dette da er direkte sammenliknbart for mitt vedkommende. Spesielt med tanke på at jeg også lurer på bildekvalitet mellom CD PVR og Altibox.
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Mine to CDHDPVR fungerer utmerket
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Min hd pvr fra canal digital virker helt fint.
    Kan det være at dere har vært spesielt heldige? Det finnes jo plenty med eksempler på folk som er oppgitte og frustrerte. Nærmest for meg er min tante/onkel som kjøpte HDPVR'en for litt over et år siden. De måtte bytte den inn 3 ganger på et år!! Siste gangen gikk de således 1 uke uten tuner og dermed uten mulighet til å se tv. Enden på visa var at de ikke orket mer CD og byttet til Altibox.

Etter det TV2 Hjelper deg innslaget så ble det vel også opprettet en egen facebook gruppa pga denne PVR'en og all frustrasjon folk sitter inne med.

og nye oppdateringer er på gang ganske snart...og sannsynligvis en ny boks.
    Sitat Opprinnelig postet av zeek
    Og nå i høst skal det komme en software oppdatering
    CD og softwareoppdateringer er en historie for seg selv . Så her sier vel all erfaring at man skal ta alt CD sier om evt. kommende godsaker med med en STOR klype salt.

Satelitt vil alltid gi best bilde
    Ja, det er hva jeg tror (har hørt) også. Men jeg vet det jo ikke. Vet du dette med sikkerhet? Og hvorfor er det slik, og hva er det som er synlig bedre bildemessig med satelitt fremfor Altibox? Er det fordi Altibox komprimerer mer, enn CD via satelitt?

Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Har dog ikkje hatt pvr dekoderen til CD
    Dumt. For da kunne du ha gitt meg en direkte sammenlikning mellom de to og hva du synes i ifht funksjonalitet rundt PVR-funksjon. Men kom gjerne med dine erfaringer ifht bildekvalitet. Hadde du HD-tuneren (den uten PVR) fra CD?

Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    PVR'en fra Canal Digital fungerer greit den så lenge du ikke trenger PVR-mulighetene (irony intended)... Da tråkker du inn i et vepsebol av problemer...
    Nettopp. Dette er jo hele problemstillingen, og en av hovedgrunnene til at jeg aldri kjøpte inn HDPVR'en da jeg kjøpte meg tv'en....og det begynner å bli en stund siden nå....Virker jo som om flere i denne tråden ikke har hatt problemer, men eksemplene den andre veien er så mange, at det like gjerne kan være de her som har hatt flaks. Bokse koster tross alt 2.500,- og jeg betaler ikke 2.500,- for å skaffe meg grått hår. Det kommer tidsnok uansett :???:

Jeg har selv altibox med PVR dekoder, har koblet opp både mot Pio LX5090 og 436 FDE, må si jeg er strålende fornøyd med HD bilder via altibox
    Du synes ikke at bildene er blasse, eller kan mangle litt informasjon/farger etc? Evt. andre typer artifakter?

Jeg har ingen erfaring med CD og HD bilder, men er du sikker på at bildekvaliteten er bedre via CD?
    Nei, jeg er ikke det. Jeg vet ikke. Jeg siterer bare det jeg har hørt/lest. Men aner ikke om det stemmer, og dette gjør valget mitt vanskelig. Derfor denne tråden og mine spørsmål

Hvordan synes du HD-bildene fra Altibox er opp mot f.eks en Blu-Ray film?

Der ligger fotballtilbudet pr idag hos altibox. Mykje snadder for den fotballfrelste!
    Forblir dette gratis noe lengre enn ut 2010? Jeg tipper at dette er betalingstjeneste fra neste år.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har hatt CD HD-PVR for kabel i snart 2 år. Der har vært litt problemer med programmerte opptak som ikke har blitt utført, men etter de siste softwareoppgraderingene har den blitt dønn stabil. Fra å ha vært rimelig fornøyd, så er jeg nå veldig fornøyd med boksen.

Tror man får et alt for negativt inntrykk når man leser trådene om HD-PVR her på forumet, siden det i stort sett bare er de som opplever problemer som poster.

Jeg har mange venner som har HD-PVR for parabol, har ikke hørt om særlige problemer fra dem heller.

Hva gjelder CD HD-PVR trådene (både kabel og parabol) her på forumet, så har aktiviteten nesten stoppet helt opp etter de siste softwareoppgraderingene, det tyder jo på at boksene fungerer veldig bra nå.

HD tilbudet hos CD er jo også en god del bedre enn Altibox, spesielt liker jeg TVNorge som sender mange serier og de fleste filmene i HD. Dessverre får jeg ikke ESPN HD på kabel ennå, men den får du jo i parabolpakken.

En annen ting som taler for CD er at Telenor er eiere, like it or not, men det er tross alt Telenor som kontrollerer det meste innen markedet.

Jeg ville absolutt fortsatt med CD, det eneste usikkerhetsmomentet er at det ryktes om at en ny HD-PVR er på gang, men hvis man kjøper den er jo altid risikoen at man må gjennom en masse barnesykdommer igjen.

En ting er i hvert fall sikker, jeg hadde ikke klart meg uten PVR funksjonene, de er like avhengighetsskapende som narkotika

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dumt. For da kunne du ha gitt meg en direkte sammenlikning mellom de to og hva du synes i ifht funksjonalitet rundt PVR-funksjon. Men kom gjerne med dine erfaringer ifht bildekvalitet. Hadde du HD-tuneren (den uten PVR) fra CD?

Forblir dette gratis noe lengre enn ut 2010? Jeg tipper at dette er betalingstjeneste fra neste år.
    Fekk min Altibox pvr dekoder idag. Det eg kan sei ang. bilde er at eg ser ikkje antydning til pixelering på bildene som eg hadde med CD.Epg er også spot on. I tillegg så har eg aldri vert borti ein enklere installasjon. 3 plugger inn på baksiden, velg 1080i og boksen gjør resten til bildet er på skjermen. Det er forresten kommet nye dekodere hos Altibox. Det er den eg har fått. Har ikkje fått testa ut pvr enda, men kan evt. komme tilbake med litt info ang det om du vil.

Er usikker på kordan fotballtilbudet vil bli framover, men rettighetene er kjøpt, og det ser ut som dei fortsatt satser sterkt på fotball. Fekk vertfall inntrykk av det når eg snakka med sjefen for Altibox idag. Er ingen fotballfan sjølv, så eg forteller bare det eg har fått med meg i farten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg ville absolutt fortsatt med CD
    Du har helt sikkert noen gode poenger her. Mulig at alt tullet som var med disse boksene tidligere henger litt igjen i hodet mitt. Men har opp igjennom hatt en god del dårlige erfaringer med CD, og deres til dels elendige kundebehandling, så vanskelig å stole helt på dem også.

Har som sagt en tante/onkel som måtte bytte HD PVR 3 ganger på et år, slet med den konstant og til slutt ga opp. Så jeg har sett dette førstehånds også - ikke bare lest om det her. Det er ikke så lenge siden. Tenker også på TV2 Hjelper deg reportasjen der det virket som det var veldig mange som slet. Facebook-gruppen rundt dette har flere tusen medlemmer også, tror jeg. Det kan jo derfor ikke bare være noen få her inne som sutrer (Min tante/onkel vet ikke hva dette forumet er engang...og det er sikkert mange tilsvarende vi aldri hører om også). Men kanskje ting har blitt bedre nå den helt siste tiden (?).

Den CD HD-PVR'en din for kabel - er dette forresten helt samme boks og helt samme software som for satelitt? Slik at det er direkte sammenlignbart?

Fekk min Altibox pvr dekoder idag. Det eg kan sei ang. bilde er at eg ser ikkje antydning til pixelering på bildene som eg hadde med CD.Epg er også spot on. I tillegg så har eg aldri vert borti ein enklere installasjon. 3 plugger inn på baksiden, velg 1080i og boksen gjør resten til bildet er på skjermen. Det er forresten kommet nye dekodere hos Altibox. Det er den eg har fått. Har ikkje fått testa ut pvr enda, men kan evt. komme tilbake med litt info ang det om du vil.
    Hva slags tuner tok du inn CD med, og hva slags TV ser du dette på?

Dette med pixelering har jeg aldri hørt om i en slik sammenheng. Hva tenker du på der? Det jeg har hørt fra de som har "advart" meg mot Altibox, er at Altibox forsåvidt har like skarpt bilde (tror ikke dette er noen forskjell), men at det er noe med mer blasshet i bildet. Mindre info per pixel (forskjellig bitrate), slik at det blir blassere/kaldere farger, eller hva det er man mener. Jeg har ihvertfall blitt fortalt at det er synlig dårligere ved sammenligning. Vil du si at dette bare er vås i den forstand at dette ikke er synlig for menigmann?

Vet du forresten hva som er nytt på den nye dekoderen til Altibox vs den forrige? Software etc er vel det samme?

Hører gjerne en liten oppdatert rapport fra deg på erfaringer når du får brukt den noen dager.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva slags tuner tok du inn CD med, og hva slags TV ser du dette på?

Dette med pixelering har jeg aldri hørt om i en slik sammenheng. Hva tenker du på der? Det jeg har hørt fra de som har "advart" meg mot Altibox, er at Altibox forsåvidt har like skarpt bilde (tror ikke dette er noen forskjell), men at det er noe med mer blasshet i bildet. Mindre info per pixel (forskjellig bitrate), slik at det blir blassere/kaldere farger, eller hva det er man mener. Jeg har ihvertfall blitt fortalt at det er synlig dårligere ved sammenligning. Vil du si at dette bare er vås i den forstand at dette ikke er synlig for menigmann?

Vet du forresten hva som er nytt på den nye dekoderen til Altibox vs den forrige? Software etc er vel det samme?

Hører gjerne en liten oppdatert rapport fra deg på erfaringer når du får brukt den noen dager.
    Har hatt både SD (cdc) og standard hd tuneren fra CD.

Med pixelering mener eg små firkantmønster som legger seg ved linjer osv på bilder. Legger ved ett bilde som viser dette.
    Har satt ein rød ring rundt der det vises best på bildet.

Dette var meir eller mindre ett konstant problem. Justering, finjustering osv hjalp dårlig.

Ang ny type dekoder, så tror eg bare at de har bytta leverandør.
    Software på de nye dekoderene er den samme ser det ut som. Ser vertfall ikkje forskjell fra dei andre eg har prøvd. Synes denne nye har litt raskere respons via fjernkontroll i forhold til dei eldste.
    Ellers er det 300gb ledig til pvr bruk, Serieopptak, Qwerty tastatur, filmleie osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt både SD (cdc) og standard hd tuneren fra CD.

Med pixelering mener eg små firkantmønster som legger seg ved linjer osv på bilder. Legger ved ett bilde som viser dette.
    Har satt ein rød ring rundt der det vises best på bildet.

Dette var meir eller mindre ett konstant problem. Justering, finjustering osv hjalp dårlig.

Ang ny type dekoder, så tror eg bare at de har bytta leverandør.
    Software på de nye dekoderene er den samme ser det ut som. Ser vertfall ikkje forskjell fra dei andre eg har prøvd. Synes denne nye har litt raskere respons via fjernkontroll i forhold til dei eldste.
    Ellers er det 300gb ledig til pvr bruk, Serieopptak, Qwerty tastatur, filmleie osv.
    Ok. Kan ikke si at jeg har lagt merke til eller tenkt noe særlig på dette her. Men nå bruker ikke jeg noen av de tunerne (bruker den innebygde tuneren i mediaenheten som er til tv'en / KRP-500A).

Nå har du brukt altiboxen noen dager. Hvordan er ditt førsteinntrykket vs. CD sålangt?

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Kan ikke si at jeg har lagt merke til eller tenkt noe særlig på dette her. Men nå bruker ikke jeg noen av de tunerne (bruker den innebygde tuneren i mediaenheten som er til tv'en / KRP-500A).

Nå har du brukt altiboxen noen dager. Hvordan er ditt førsteinntrykket vs. CD sålangt?
    Det er godt mulig at du har mykje meir klart bilde enn eg hadde med CD. Har sett andre har hatt bedre bilde med cd enn når eg hadde det. Pvr dekoderen til CD skal være bedre på SD signal enn standard HD dekoderen. Har vertfall blitt fortalt det, uten å sammenlignet sjølv.
    Altibox har fungert smertefritt til no. Har testa filmleige i HD som var veldig bra. For meg personlig var dette ei stor oppgradering. Bytta mest pga stabilitet, men blei overraska over bilde i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altibox ulempe: Koster ca 1500kr ekstra i året for PVR funksjon. Synes det er noe drøyt og gadd ikke fortsette etter kampanjeperiode som var gratis. Ellers fungerte det forsåvidt bra og kjekt med programguide på internett hvor en kan sette opptak også.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man tar familepakken til CD, så koster den 323 i måneden og har 61 kanaler med 13 HD-kanaler, mens Altibox koster 348 med grunnpakken plus HD pakken og har bare 40 kanaler og 8 HD kanaler.Det er ikke tvil at CD sin pakke er klart best.Ser feks at utvidet pakke med kanaler som Vox, RTL med flere koster 140 kroner i måneden som er latterlig siden dem sendes FTA på satelitt.Får lagt inn Altibox i disse dager men med kun internettdelen.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Får lagt inn Altibox i disse dager men med kun internettdelen.
    Samme her. Dvs jeg får lagt inn fiber, men har skrevet kontrakt kun på internett. Jeg beholder parabolen til TV inntil videre. Forøvrig er det NextGenTel som står for fiberutrullingen der jeg bor. Og uten at jeg har studert tilbudene i detalj, har vel NextGenTel sin TV-løsning enda færre kanaler enn Altibox?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som flere nevner her så har CD best kvalitet på bildet, billigere pr kanal, fler kanaler.
    Men det er jo andre alternative dekodere på markedet som fungerer meget bra. Dog trenger man og være noe kyndig for å komme i gang.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomle
    Altibox ulempe: Koster ca 1500kr ekstra i året for PVR funksjon. Synes det er noe drøyt og gadd ikke fortsette etter kampanjeperiode som var gratis. Ellers fungerte det forsåvidt bra og kjekt med programguide på internett hvor en kan sette opptak også.
    1500kr? 79kr x 12mnd burde bli 948kr

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •