3D tuner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: 3D tuner?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D tuner?

Må en ha 3D tuner for å se 3D kanaler på tv eller kan en bruke en vanlig tuner?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    "Side by side" 3D går med en vanlig mottager som kan motta HDTV. Det kan komme bedre 3D systemer i fremtiden som gir full HD til begge øyne men det vil kreve ny mottager. Slike mottagere finnes ikke og det finnes heller ingen slik standard ferdig en gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    "Side by side" 3D går med en vanlig mottager som kan motta HDTV. Det kan komme bedre 3D systemer i fremtiden som gir full HD til begge øyne men det vil kreve ny mottager. Slike mottagere finnes ikke og det finnes heller ingen slik standard ferdig en gang.
    En trenger kanskje ikke HD tuner heller, for jeg har forstått det slik at 3D ikke er HD?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En trenger kanskje ikke HD tuner heller, for jeg har forstått det slik at 3D ikke er HD?
    Jo de 3D testene og kanalene som kjører i Europa i dag sender 3D side by side med en oppløsning på 1920x1080i. Når man ser et slikt 3D bilde sendt over en vanlig HD kanal så er skjermen delt i to. Et bilde til hvert øye. Hvert øye ser derfor 960x1080i som ikke er "full HD" oppløsning.

På BlueRay finnes det andre muligheter for å sende full HD til hvert øye men såvidt jeg vet er det heller ikke mulig å levere full HD til hvert øye & 3D med 50Hz. Blueray tror jeg holder seg til 1920x1080 24p , 1920x1080 30p eller 1920x1080 25p til hvert øye (uten at jeg er helt sikker).

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Jo de 3D testene og kanalene som kjører i Europa i dag sender 3D side by side med en oppløsning på 1920x1080i. Når man ser et slikt 3D bilde sendt over en vanlig HD kanal så er skjermen delt i to. Et bilde til hvert øye. Hvert øye ser derfor 960x1080i som ikke er "full HD" oppløsning.

På BlueRay finnes det andre muligheter for å sende full HD til hvert øye men såvidt jeg vet er det heller ikke mulig å levere full HD til hvert øye & 3D med 50Hz. Blueray tror jeg holder seg til 1920x1080 24p , 1920x1080 30p eller 1920x1080 25p til hvert øye (uten at jeg er helt sikker).
    Ok, høres bra ut at det er HD likevel

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg fikk idag tilbud på Sky HD box 3D-ready.Prisen var på 499.-euro.Sendingene starter offisielt 1.okt.2010.Jeg skal tenke litt og så får vi se hva jeg gjør.PL i 3D virker jo heftig.
    Stølen

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg fikk idag tilbud på Sky HD box 3D-ready.Prisen var på 499.-euro.Sendingene starter offisielt 1.okt.2010.Jeg skal tenke litt og så får vi se hva jeg gjør.PL i 3D virker jo heftig.
    Stølen
    Sky benytter "side by side" i 1920x1080i så vidt jeg vet. Skulle egentlig ikke være nødvendig med ny mottager da dersom du allerede har SkyHD.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •