Canal Digital HD-Pvr spørsmål.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital HD-Pvr spørsmål.

Heisann. Har endelig fått meg HD tuner. Canal digital sin HD PVR.
    Er ganske fornøyd så langt, men et par ting irriterer meg.
    Ganske mange egentlig.

Valget falt på CD sin tunet siden de hele tiden truer med at
    andre tunere ikke vil virke, og for å ha en sikker garanti når noe går galt.

1. Canalskife går mye for sent i forhold til min gamle cd tuner.
    2. Lang oppstartstid. Det går egentlig greit men pga at jeg bruker loghitech fjernkontroll, og denon forsterker, så må jeg manuelt
    skifte kanal på forsterkeren, bort fra tv og tilbake igjen fordi den ikke får signal fra dekoderen tidsnok. Hva kan jeg gjøre med dette?
    3. Mangler en del kanaler, savner spesielt CityTv. Kan man søke disse opp manuelt?
    4. Sender NRK1 og NRK1 hd, og TV2 det samme som Tv2 hd og det samme med tv Norge, så man bare kan slette de som ikke er hd?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Heisann. Har endelig fått meg HD tuner. Canal digital sin HD PVR.
    Er ganske fornøyd så langt, men et par ting irriterer meg.
    Ganske mange egentlig.

Valget falt på CD sin tunet siden de hele tiden truer med at
    andre tunere ikke vil virke, og for å ha en sikker garanti når noe går galt.

1. Canalskife går mye for sent i forhold til min gamle cd tuner. Det må du leve med desverre..
    2. Lang oppstartstid. Det går egentlig greit men pga at jeg bruker loghitech fjernkontroll, og denon forsterker, så må jeg manuelt
    skifte kanal på forsterkeren, bort fra tv og tilbake igjen fordi den ikke får signal fra dekoderen tidsnok. Hva kan jeg gjøre med dette? Aldri slå av mottakeren, velg i Logitech oppsettet at denne enheten altid skal stå på, eller endre oppstart rekkefølgen under avansert i Logitech softw.
    3. Mangler en del kanaler, savner spesielt CityTv. Kan man søke disse opp manuelt?Nei.
    4. Sender NRK1 og NRK1 hd, og TV2 det samme som Tv2 hd og det samme med tv Norge, så man bare kan slette de som ikke er hd?Ja, de sender det samme, du kan ikke slette, men lag favorittliste, og legg inn de du ønsker i din egen rekkefølge.
    :-)

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker masse for hurtig svar. Las svaret samme kvelden,
    men gjorde det på telefonen, så har ikke skrevet noe tilbake ennå.

2. Jeg får legge inn forsinkelse på kontrollen da, så den velger tv etter 20sek eller så. Madammen er allergisk for ting som står på når det ikke brukes.

Så må jeg lage meg en favorittliste.

Et par ting til som jeg ikke tror jeg kan gjøre noe med, men som jeg syns var mye bedre før.

-Før: De fleste program ble vist i 16/9. Nå: Bare HD kanalene og noen norske sender i 16/9. kan jeg gjøre noe med det?
    -Før: Teksten var ok. Nå: Masse teksting blir skrevet med stor sort bakgrunn.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    --feilpost--slett--

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2. Jeg får legge inn forsinkelse på kontrollen da, så den velger tv etter 20sek eller så. Madammen er allergisk for ting som står på når det ikke brukes.

Så må jeg lage meg en favorittliste.

Et par ting til som jeg ikke tror jeg kan gjøre noe med, men som jeg syns var mye bedre før.

-Før: De fleste program ble vist i 16/9. Nå: Bare HD kanalene og noen norske sender i 16/9. kan jeg gjøre noe med det?
    Det er fler kanaler som sender 16:9 med HDPVR enn det er med SD mottager. Det du savner er at mottageren "forvrenger" 4:3 til 16:9. Dette kan du slå på ved å enten trykke på TV knappen eller OnDemand knappen. Trykk også på disse knappene om du skulle være ute for at deler av bildet klippes bort. For de som har "vanlig HD boks" fra Canal Digital så velger man de forskjellige zoom/strekk funksjonene ved å trykke på HD knappen.

DVB tesksten på HD kanaler som TV2 HD, NRK1 HD,Disc HD,Nat Geo HD, RushHD,BBC HD osv. syns jeg ser rimelig bra ut med HDPVR. HDPVR dekoder denne teksten korrekt mens det er en alvorlig feil i DVB tekst grafikkdekodingen i HD boksen uten harddisk. Den viser ikke farger som har gjennomsiktighetsgrad og dermed blir font'ene veldig stygge på skjermen. DVB teskten er grafikk sendt ut av TV kanalen. Det kan ikke endres i mottageren (det skal heller ikke endres).

Teletext underteksten på SD kanaler har som du sier helsort bakgrunn som ikke er gjennomsiktig. Får håpe det kommer en oppdatering som gjør bakgrunnen mer lik den som finnes på de nevnte HD kanalene. Det er fullt mulig. For felles Nordiske SD kanaler som benytter teletext undertekst er det opp til softwaren i mottageren å benytte god grafikk/fonts etc. Det kan i teorien se like bra ut som teksten på NRK1 HD.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-Før: De fleste program ble vist i 16/9. Nå: Bare HD kanalene og noen norske sender i 16/9. kan jeg gjøre noe med det? Trykk "On Demand" knappen. (nr.3 av de sorte nederst), da skifter den visningsformat.
    Det er det ingen ting å gjøre med desverre. Den underteksten som sendes via DVB standard og ikke er innblendet i sendematerialet tar mottakeren og lager. Det kommer da ann på hvilke karakter sett, og fonter mottakeren bruker.
    :-)
    edit: hehe... så ikke at Bobben1 la inn svar 5min. før...

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptakslisten

Jeg synes tuneren fungerer stort sett greit nå, det som fortsatt er "slitsomt" er tregheten og "heng" når man blar i opptakslisten. Den største grunnen til dette er vel visning av det valgte opptak når man blar. Det skjer også det samme om man velger EPG og trykker blå knapp for den type visning.
    Vis det ikke kan gjøres mer hurtig/stabilt, ville det kanskje være bedre å ta vekk opptaksvisningen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •