Rar lyd på noen av HD kanalene..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rar lyd på noen av HD kanalene..

Kjøpte meg ny tv i dag, og for å få lyden fra tv'n ut til en forsterker brukte jeg en coax kabel fra dekoder til forsterker. Men lyden på noen av HD kanalene er ikke riktig. Høres ut som center ikke er med. Og volum lar seg ikke regulere med fjernkontrollen til dekoderen, kun med forsterkeren. Gjelder bl.a. Discovery HD, Animal Planet HD og National Geographic HD. History HD og de norske HD kanalene fungerer som de skal. Har HD dekoder fra canal digital. Noen som har vært borti lignende eller vet hva dette skyldes? Hadde bilderørstv før hvor jeg overførte lyden med scart til phono rett fra tv'n, og alt fungerte fint da.

Takk :-D

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AudunN
    Kjøpte meg ny tv i dag, og for å få lyden fra tv'n ut til en forsterker brukte jeg en coax kabel fra dekoder til forsterker. Men lyden på noen av HD kanalene er ikke riktig. Høres ut som center ikke er med. Og volum lar seg ikke regulere med fjernkontrollen til dekoderen, kun med forsterkeren. Gjelder bl.a. Discovery HD, Animal Planet HD og National Geographic HD. History HD og de norske HD kanalene fungerer som de skal. Har HD dekoder fra canal digital. Noen som har vært borti lignende eller vet hva dette skyldes? Hadde bilderørstv før hvor jeg overførte lyden med scart til phono rett fra tv'n, og alt fungerte fint da.

Takk :-D
    History HD og de Norske HD kanalene sender ikke 5.1 lyd. Derfor lar volum seg regulere ned (selv om det gir dårligere lydkvalitet). Antagelig er det et eller annet med TV eller AVreceiver som gjør at du mister senter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Da har jeg blitt litt klokere... Ser ut til at jeg har fikset det. Hadde ikke valgt digital lyd på forsterkeren, stod på prologic... Volumjustering fungerer fortsatt ikke, men lyden er bra nå

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •