Canal Digital Kort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital Kort

I tråden http://avforum.no/forum/satellitt/63...ttaker-22.html blir det skrevet at man må ha et kort som begynner med 01127 som kortnummer. dette for å få kortoppdatering til HD kanalene.
    Disse kortene blir også beskrevet som pairingkort.

Jeg har et slikt gult kort som jeg bruker i min Topfield 5510PVR (Ikke HD) og dette har funket siden jeg fikk mottakeren for 4 år siden.

Tenker på å skaffe meg en Technisat Digicorder HD S2 Plus og lurer derfor på om dette vil virke i den (også til HD kanalene)....

Jeg ringte så til Canal Digital for å høre om jeg kunne bestille Premier League kanalene, men fikk beskjed om at jeg måtte ha en HD-mottaker (fra Canal Digital) og HD kort for å kunne få se premier league. Han sjekket så om jeg har et HD-kort og fant ut (i følge ham) at jeg IKKE har et kort som vil funke til HD-sendinger.....!!! ???

Har sjekket "min side" på Canal Digital og der står jeg registrert med et kortnummer som starter på 01167....
    Hva slags kort er i så fall dette ?

(Har tatt ut kortet av mottakeren og sjekket på nytt.....det er et gult kort som starter med 01127.)

Men det snodige er at i løpet av tlf.samtalen nevnte jeg at jeg har en Topfield 5510PVR som har funket med det samme kortet i alle år og at jeg tenker på å skaffe meg en "High-end" HD mottaker. Jeg sier jeg ikke er ute etter CD sin HDPVR da jeg har hørt mye negativt om denne og i stedet vil ha et "High-end produkt"
    Nevner Technisat'en og etterhvert spør han om jeg vil ha tilsendt et nytt kort som vil funke på HD sendinger....
    (Trodde jeg måtte ha enten en godkjent cam eller mottaker jeg nå......hm...!?)

Han sier at dette vil funke i Topfield'en slik som tidligere.....
    Det blir også nevnt at pairing-delen ligger i tuneren og ikke i kortet. Er dette riktig ?

Eller er det en baktanke med at de i så fall sender meg et nytt kort ?

Han sier at når jeg får tilsendt et nytt kort vil det gamle slutte å virke.
    Hvordan funker dette ? Må jeg ta i bruk et nytt før det gamle blir inaktivt ?

Hva gjør jeg ?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Migen

Han sier at dette vil funke i Topfield'en slik som tidligere.....
    Det blir også nevnt at pairing-delen ligger i tuneren og ikke i kortet. Er dette riktig ?

Eller er det en baktanke med at de i så fall sender meg et nytt kort ?

Han sier at når jeg får tilsendt et nytt kort vil det gamle slutte å virke.
    Hvordan funker dette ? Må jeg ta i bruk et nytt før det gamle blir inaktivt ?

Hva gjør jeg ?
    Det ligger sikkert en pairing del i tuneren siden man i øyeblikket kan man bruke 01127... kortene i bokser som ikke støtter pairing. 01127... kortet fungerer ikke i en annen pairing boks pga. pairingen i boksen. Kortet kan også paires. Det gjør RiksTV alle kanaler ( Conax). En slik pairing fungerer ikke i det hele tatt i bokser som ikke er godkjent. Eneste alternativ da er godkjent Common Interface pairing CAM og kort. Om CD har planer om samme type pairing som RiksTV er ikke godt å vite men HD boksene støtter garantert slik pairing siden CD kun har godkjent pairingbokser siden 2005/2006.

CD har følgende pairing dekodere:
    * Canal Digital HD PVR 101 ST
    * Canal Digital HD 106-S
    * Canal Digital 81ITS
    * Canal Digital CDC 7000 ST
    * Canal Digital CDC 5000 og 5050
    * Grundig PVRDSR 6450 og 6452

Har man fått kort sammen med en slik dekoder så har man sikkert 01127... kort.

Hvis du ikke har pairingkort så har antagelig ikke kundeservice noen mulighet til å legge inn PL HD abbonement.

For 499 så er du garantert å få et kort som åpner Premier League HD siden det er prisen
    for den billigste HD boksen. Den boksen gir forresten ut 1080p og det er ikke så mange bokser som gjør det.
    Jeg tror kortet du får med vil fungere i Technisat Digicorder HD S2 Plus så lenge kortet ikke parres. Du har hvertfall ikke andre alterntiv siden Viasats TV 2 PL HD kanaler kun fungerer i Viasats HD bokser.

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk faktisk et nytt kort i posten i dag.
    Det starter på 01167 !
    (Det var derfor at jeg kunne lese det nummeret inne på "min side".... Canal Digital hadde allerede registrert og sendt meg det nye kortet !)
    Det gamle kortet mitt (som jeg har brukt i 4 år på min Topfield) starter med 01127.
    Det funker fortsatt men jeg kan ikke se det er registrert på meg inne på "min side", der er kun det nye kortet, så da slutter vel det gamle å virke snart da eller ?
    Skal jeg bare ta i bruk det nye kortet eller hva gjør jeg ?

Noen som kjenner til 01167 kortet ?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det starter på 01167 !
    (Det var derfor at jeg kunne lese det nummeret inne på "min side".... Canal Digital hadde allerede registrert og sendt meg det nye kortet !)
    Det gamle kortet mitt (som jeg har brukt i 4 år på min Topfield) starter med 01127.
    Det funker fortsatt men jeg kan ikke se det er registrert på meg inne på "min side", der er kun det nye kortet, så da slutter vel det gamle å virke snart da eller ?

Fikk du kun kortet eller tuner også med? Cd kommer til og stenge eksisterende
    kort i løpet av 14 dager så bare ta i bruk det nye.Dette må være en ny kortserie muligens forberett for nye funksjoner.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det starter på 01167 !

Måtte også kjøpe HD dekoder pluss fikk nytt kort for å få TV2 PL HD (selv om jeg også fikk de inn på det gamle 01121 kortet etter en tlf.). Dette starter også med 01167. Kortet ble ihvertfall åpnet for alle kanalene i Vantage tuneren automatisk. Får håpe det fortsetter slik!
    HD dekoderen (HD 106-S) jeg fikk fra CD ligger uåpnet. Tenkte å bruke den på hytta til 01127 kortet der. Vil kortet oppdateres i denne HD tuneren eller stikker noe form for pairing kjepper i hjulene?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk kun kortet og har ingen HD mottaker fra Canal Digital

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun den gamle som aldri har vært brukt og som ikke er HD

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe mer om disse kortene?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe mer om disse kortene?
    Hvilken farge er det på kortet?

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener det var grønn/gult. (Sitter på jobben så får ikke sjekket....)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •