Problemer med Thor-satelliten og USALS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Thor-satelliten og USALS

Jeg har en KAON KSC-570HCO tuner med USALS-motorstyring og har problemer med å få stilt inn Thor riktig i forhold til de andre satellitene. Stiller jeg de europeiske satellitene (inkl. Sirius) "perfekt" (ca. 70- 80% signalstyrke), forsvinner Thor helt. Når jeg stiller inn så jeg får inn Thor, blir Astra2 nesten borte og signalet på Astra1 blir vesentlig dårligere. Noen andre som har opplevd at Thor er ekstra vanskelig?

Det er riktignok et tre i veien - tror jeg - for Thor som har gjort mottaket veldig vanskelig i sommer (går bra om vinteren, men jeg kan likevel ikke stille de andre satellitene optimalt) - kan det være at treet sperrer for de "gode" signalene fra Thor slik at jeg må sette parabolen i denne "ukurante" posisjonen? Jeg får alltid ca. 77% signalstyrke, mens signalkvaliteten ligger på 8- 13% (76% når det er gode forhold).

Jeg har også problemer med enkelte frekvenser. NRK, TV2, TVNorge, NRK radio etc. (12322 H) er det eneste jeg har fått inn i sommer (mer eller mindre), mens f.eks. TV2 Xtra (12226 V) er veldig vanskelig å få signal fra selv under gode forhold (aldri over ca. 50% i signalkvalitet). MusicBox/ CCTV9 (12399 H) er også vanskelig. Jeg har fått inn 24 Nordjyske 10988 V en gang, men det har ikke lykkes meg etterpå. Det virker veldig rart at enkelte frekvenser fungerer helt fint, mens andre ikke i det hele tatt?

Er det bare treet som er problemet eller kan det være andre løsninger?
    Det er jo også rart at det skulle ha så stor innvirkning på Thor, mens Sirius aldri blir berørt i det hele tatt, heller ikke i styrtregn?

Newcomer freezeface sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du nevner både Sirus og Astra2 (19,2ø) så skulle jeg tro du har fire lnb'er på tallerken din? Da skal du egentlig bare behøve å få Sirus inn så godt som mulig og så skal resten falle på plass av seg selv.. Du får ganske sikkert ikke inn alle perfekt men ha dette som utgangspunkt.. Du må også ha i bakhodet at det er forskjellig kvalitet på signalet til de forskjellige transponderene..

Newcomer freezeface sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg glemte jo å nevne at tre i veien er "døden" for å få inn sendingene ja... Du kan gjerne se signalet på dekoderen men du får ikke inn en dritt
    Her er det bare å finne frem øksa, evt flytte parabolen :wink:
    F.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har motor av den nye mindre typen (DiSEqC 1.2), altså bare én LNB.
    Noe annet rart er at det virker som signalene ofte blir bedre om kvelden/ natta.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hos en kompis var det faktisk en grein på størrelse med en hagerive som var skille mellom null og "full"-signalstyrke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan gi en grei oversikt over motoroppsett med DiSEqC 1.2 motor og USALS. Er det bare å stille den inn etter HotBird der tuneren setter den automatisk eller skal man manuelt stille HotBird til 0-posisjonen på motoren (jeg hørte også noe om at det var 1 grad fra null til øst eller vest). Jeg har gjort det første, og må da alltid fininnstille på Thor etterpå (sånn at jeg egentlig stiller etter Thor - som naturligvis er feil). Banen blir da ikke helt riktig og jeg får ikke inn noe særlig på Astra2 og noen andre satelliter. (Jeg har jo også problemer med et tre som står i veien, men vil gjerne vite hvordan man egentlig skal gjøre grunninnstillingen.)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •