Problemer med 9802 etter oppdatering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med 9802 etter oppdatering

Ifølge Nokia skulle ikke funksjonaliteten på 9802 endres ved oppdatering til NDS, men vår tuner har blitt (om mulig) enda tregere enn før og bilde "fryser" ved kanalskifte. I tillegg kræsjer den oftere enn før. Noen andre som har opplevd dette, eventuelt har løsninger på problemet?
    Det er faren min som bruker denne tuneren og han synes dette er irriterende.

Jeg vurderer å skaffe meg en 9902 selv istedenfor Pace-tuneren til Viasat. Noen som vet hvordan denne er i forhold til 9802? Nokia burde kanskje ha en ny bedre Viasat-tuner med harddisk etc. på gang?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært uten satellittmottak i hele sommer, og grunnen later til å være oppgraderingen i kombinasjon med naboens trær. La meg forklare:

Hver sommer har vi fått litt dårlig mottak på grunn av løvverket i naboens tre. Det har stort sett fungert greit, og sommer er sommer - det er ikke så mye TV-titting uansett.
    Satellittmottakeren (9802) fungerte i vår fint helt til vi oppgraderte, noe som førte til frys og heng hele tiden, og det ble verre etterhvert som løvverket vokste. Tror rett og slett at Viasats oppgradering til NDS gjør at alt blir mye mer kresent på mottaket. Vurderer å si opp hele greia hvis det ikke bedrer seg. At systemet blir mer kresent på signalmottaket ble det aldri opplyst om.

Skal låne en kvistesag og ta toppen av treet en av dagene, så får vi se om det blir bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, men jeg tror ikke det er problemet her. Denne parabolen har helt fri sikt. Det er ikke noe problem med mottak etter oppgradering, men den har altså blitt tregere og mer ustabil. Kanskje den kunne vært stilt inn bedre, men det er ingen kanaler som mangler. Riktignok forsvinner signalene ved styrtregn (ingen værbeskyttelse).

Ellers har jeg nok det samme problemet med trær på min egen antenne (se annet innlegg).

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oeb
    Takk for svar, men jeg tror ikke det er problemet her. Denne parabolen har helt fri sikt. [...]
    Ellers har jeg nok det samme problemet med trær på min egen antenne (se annet innlegg).
    OK, her trengs en avklaring: Har du fri sikt, eller har du ikke fri sikt?

Nå har jeg endelig fått trimmet toppen av naboens tre, og det er blitt mye bedre. Det er fortsatt noen småfeil som trolig skyldes noen barnesykdommer i den oppgraderte softwaren, men nå fungerer alt. Både Viasat og Canal Digital (via CAM) kommer helt fint inn med sine grunnpakker. Kanalskifte er tregt, men ikke spesielt tregere enn før. Hvis jeg bytter til kanaler som jeg ikke har tilgang til, hender det at jeg får "heng". Det er nå løst ved at jeg ikke har slike kanaler i min kanalliste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har to antenner - den som er koblet til Nokia-tuneren har helt fri sikt. Etter re-installering ble det i alle fall litt bedre. Ellers er vel vi bare ekstra utålmodige siden det ikke ser ut som mange andre har merket dette .

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plages med frys av betjeningen... altså, får ikke skiftet kanal verken med fj.kontroll eller på tuneren. Dette er en nyere nokia9xxx (husker ikke nr) til canal digital. Dette skjer ca. 2 ganger per dag etter den nye oppdateringen, før var det vel bare en gang i mnd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •