Problemer med viasat sin premier league kanal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 56
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med viasat sin premier league kanal

Jeg har et problem med noen av kanalene på viasat sin kanal liste. Hovedsaklig er problemet med den nye hovedkanalen til tv2 sin premier league satsing. Når jeg slår på tv`n og slår på tv2 sin pl1 kanal kommer bilde og det funker helt fint(så tyder på at det er signal). Men om jeg skiffter til en anen kanal for og se noe annet, så er bilde borte når jeg slår tilbake til pl1 kanalen. Da kommer ikke bilde tilbake om jeg skiffter kanal eller slår av tuneren. Jeg har det samme problemet med noen av de andre kanalene også ( viasat sport hd) men der kommer bilde tilbake om jeg slår innom en anen kanal og så går til bake til kanalen der skjermen var svart.
    Hadde nylig service- mann for og stille inn parabolen og han sa det var signal på 38%, og mente det var bra nok signal.
    Kan også nevne at viasat sender pl kanalene i vanlig kvalitet og der funker pl1 kanalen helt fint,men med mye dårligere biledkvalitet så klart. Snakket med viasat kundeservice og fikk faktisk litt hjelp,men de forstod lite av det.
    Håper noen kan komme med råd eller tips om hva som kan være feil, eller om det er andre som har eller har hatt samme problem.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har samme prblem, har hatt det på viasat sport hd lenge, kunde service kan ikke hjelpe som vanlig. Min løsning er å gå innom NRK1HD først og så trykke kanalnummeret til viasat sport hd, det fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Ja jeg bruker samme "teknikk" på viasat sport hd kanalen som du nevner, men det funker ikke på premier league1 kanalen. Når bilde blir svart på den kanalen og du prøver og skifte for så og gå tilbake er bilde fortsatt svart og blir det time etter time. Pluttselig kan det være bilde igjen, men om du skifter kanal så er det borte i timevis igjen. Fatter ikke hva det er:? Har sakt fra til viasat og de skulle holde igjen noe av regningen og få en teknikker til og ringe meg. Kan vel egentlig bare være to ting: signal eller noe galt med boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er andre her inne som har Premier league gjennom viasat sin HD-pvr boks og har problemer hadde det vært greit og få et lite pip, slik at jeg eventuelt kan nevne at det er flere med samme problem når viasat ringer. Eller om alt fungerer bra hadde det vært greit og høre fra dere og.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg viasat, men ser ut som om det er mange som sliter med den Viasat sport HD kanalen? Både forsinkelse på lyd, og bilde som ikke fungerer optimalt. Må være forferdelig irriterende.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan se ut til å ha samme problem. Problemet med Viasat sport HD kjenner jeg igjen. Det skjer noen ganger at den er svart. Jeg slår da av og på boksen igjen for å få bilde. Jeg har så vidt vært innom de nye PL kanalene for å sjekke. Jeg så da at bildet på PL1 ikke kom tilbake etter at jeg hadde switchet videre. Jeg har ikke sjekket dette veldig nøye da offisielle sendinger enda ikke har startet.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av merson
    Jeg har et problem med noen av kanalene på viasat sin kanal liste. Hovedsaklig er problemet med den nye hovedkanalen til tv2 sin premier league satsing. Når jeg slår på tv`n og slår på tv2 sin pl1 kanal kommer bilde og det funker helt fint(så tyder på at det er signal). Men om jeg skiffter til en anen kanal for og se noe annet, så er bilde borte når jeg slår tilbake til pl1 kanalen. Da kommer ikke bilde tilbake om jeg skiffter kanal eller slår av tuneren. Jeg har det samme problemet med noen av de andre kanalene også ( viasat sport hd) men der kommer bilde tilbake om jeg slår innom en anen kanal og så går til bake til kanalen der skjermen var svart.
    Hadde nylig service- mann for og stille inn parabolen og han sa det var signal på 38%, og mente det var bra nok signal.
    Kan også nevne at viasat sender pl kanalene i vanlig kvalitet og der funker pl1 kanalen helt fint,men med mye dårligere biledkvalitet så klart. Snakket med viasat kundeservice og fikk faktisk litt hjelp,men de forstod lite av det.
    Håper noen kan komme med råd eller tips om hva som kan være feil, eller om det er andre som har eller har hatt samme problem.
    Hvis du ringer Viasat og forteller at du har signal på 38 % så vil de nok si det samme som meg...det er langtfra nok...min ligger på 62-63 % og da er det ingen problem....tror det er litt mer tricky å stille inn parabolen bra på Sirius...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Hvis du ringer Viasat og forteller at du har signal på 38 % så vil de nok si det samme som meg...det er langtfra nok...min ligger på 62-63 % og da er det ingen problem....tror det er litt mer tricky å stille inn parabolen bra på Sirius...
    Jeg vet ikke akkurat hvor mye den prosentsatsen forteller. Én må i hvertfall spesifisere hvilken tuner det er snakk om for at det skal gi noe. Jeg har HD-tuner fra Viasat både med og uten PVR. Den ene viser signalstyrke i området 46-51%. Mens den andre ligger i området 92-100%, selv når jeg bytter om kablingen. Begge tunerne fungerer helt knirkefritt uten tegn på signalproblemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg synes 38% var lite, men det rare er at når bilde er inne på pr1 kanalen så faller det ikke ut. Men om du skifter kanal så er skjermen svart når du går tilbake. Og alle de andre kanalene, inkludert hd kanalene, fungerer bra. Sånn sett skulle man ikke tro det var noe med signalet. Kan jeg spørre om du har premier league kanalene gjennom viasat og om alt eventuelt fungerer bra?

Og med tanke på signalet. Jeg har den lille parabol- antenna som viasat sender deg når du bestiller. Kan det ha noe og si for signalet? Bør jeg invistere i en større parabol?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg kan se ut til å ha samme problem. Problemet med Viasat sport HD kjenner jeg igjen. Det skjer noen ganger at den er svart. Jeg slår da av og på boksen igjen for å få bilde. Jeg har så vidt vært innom de nye PL kanalene for å sjekke. Jeg så da at bildet på PL1 ikke kom tilbake etter at jeg hadde switchet videre. Jeg har ikke sjekket dette veldig nøye da offisielle sendinger enda ikke har startet.
    Har du snakket med viasat? Jeg ringte de før helga og de hadde ikke hørt om problemet med kanalen. Jeg har vært i kontakt med flere nå som har lignende problemer. Kanalen har jo sending hele dagen så den skal jo fungere. Viasat sa et en teknikker skulle ringe meg over helga og da tenkte jeg det var viktig og høre om det er flere som har problemet, slik at jeg kan nevne det til han. Viasat påstod til meg, som sagt, at de ikke hadde hørt om dette problemet.
    Viktig at viasat vet om dette hvis det er et problem for flere, slik at de kan prøve og gjøre noe med det.
    Nermer seg stor kamp på søndag, og må ha alt på stell til da

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja faan.. Skal det være sånn så tør jo ikke jeg å skifte kanal under en United kamp.
    Og hvertfall ikke la fjernkontrollen ligge fremme på bordet!!:shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme problemet

Opplever akkurat det samme med min Pace Hd pvr dekoder og TV2 PL 1 og Viasat Sport HD. Kjenner jeg blir mektig irritert :evil: , og angrer mer og mer for at jeg byttet fra Canal Digital til Viasat. Imorgen forventer jeg hjelp fra kundeservice og det litt brennkvikt. Er jo ikke gratis denne dekoderen heller, selv om den nok ikke koster Viasat stort. Tror det ikke har noen ting med signalkvalitet/styrke å gjøre da jeg har alt tipp topp. Dette ville påvirket de andre kanalene også ganske sikkert. Tipper på oppdateringsproblemer eller noe het annet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s_collier
    Opplever akkurat det samme med min Pace Hd pvr dekoder og TV2 PL 1 og Viasat Sport HD. Kjenner jeg blir mektig irritert :evil: , og angrer mer og mer for at jeg byttet fra Canal Digital til Viasat. Imorgen forventer jeg hjelp fra kundeservice og det litt brennkvikt. Er jo ikke gratis denne dekoderen heller, selv om den nok ikke koster Viasat stort. Tror det ikke har noen ting med signalkvalitet/styrke å gjøre da jeg har alt tipp topp. Dette ville påvirket de andre kanalene også ganske sikkert. Tipper på oppdateringsproblemer eller noe het annet

Jeg har flere ganger nå vært i kontakt med viasat om dette problemet og de sier at de ikke har hørt om det. Jeg fikk avslag på neste regning da jeg fortalte at jeg har betelt dyrt for dekoder og at viasat ikke leverer en vare som de lover. En teknikkker skulle ringe meg denne uka, men har enda ikke hørt noe. Og som du sier så tror jeg ikke dette kan relateres til dårlig signal. Alle andre kanaler fungerer fint hos meg også.
    Må bare oppfordre alle som har liknende problem om og ringe viasat slik at de blir klar over det, og gjør noe med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viasat, hva skal man si?

Har vært i kontakt med viasat 2 ganger idag. De påstår at det har med signalet å gjøre. At Viasat sport HD for eksempel krever litt ekstra signalstyrke. For meg høres dette helt fjernt ut, og det virker som noe de koker sammen på bakrommet. For hvordan har det seg sånn at når man tilfeldigvis får inn kanalen så er den stabil og ikke faller ut :?: :?: Iforhold til TV2 PL HD kanalene skal disse bli stabile til helga og seriestart i england. Hvis ikke er det bare en ting å gjøre, bytte tilbake til Canal Digital :twisted:

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av s_collier
    Har vært i kontakt med viasat 2 ganger idag. De påstår at det har med signalet å gjøre. At Viasat sport HD for eksempel krever litt ekstra signalstyrke. For meg høres dette helt fjernt ut, og det virker som noe de koker sammen på bakrommet. For hvordan har det seg sånn at når man tilfeldigvis får inn kanalen så er den stabil og ikke faller ut :?: :?: Iforhold til TV2 PL HD kanalene skal disse bli stabile til helga og seriestart i england. Hvis ikke er det bare en ting å gjøre, bytte tilbake til Canal Digital :twisted:
    Alle vet jo at med den mengden signal det kreves for å lage et HD bilde kontra et SD bilde, så er sjansen for feil mye større med et signal som inneholder 3-5 ganger så mye informasjon..at elektronikken i boksen klarer å holde på signalet en stund uten problemer er vel også sånn det skal være, men det er jo umulig å se hvor nærme grensen for at det ikke skal virke er...det synes jo ingen plass....så innstilling av parabol, samt ikke for gamle ledninger inn er alfa og omega...
    Jeg har to Viasatbokser(850 og 855 HD PVR) og ingen problemer, men min parabol er satt opp av en som visste hva han gjorde for 5 år siden.....
    Og Sirius er mer tricky å få til riktig enn Thor satelitten...såvidt jeg har lest meg til etterhvert...Viasat sin bokser er engelske, Canal Digital sine er franske..
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle vet jo at med den mengden signal det kreves for å lage et HD bilde kontra et SD bilde, så er sjansen for feil mye større med et signal som inneholder 3-5 ganger så mye informasjon..at elektronikken i boksen klarer å holde på signalet en stund uten problemer er vel også sånn det skal være, men det er jo umulig å se hvor nærme grensen for at det ikke skal virke er...det synes jo ingen plass....så innstilling av parabol, samt ikke for gamle ledninger inn er alfa og omega...
    Jeg har to Viasatbokser(850 og 855 HD PVR) og ingen problemer, men min parabol er satt opp av en som visste hva han gjorde for 5 år siden.....
    Og Sirius er mer tricky å få til riktig enn Thor satelitten...såvidt jeg har lest meg til etterhvert...Viasat sin bokser er engelske, Canal Digital sine er franske..
    Så det du sier er faktisk at folka i Viasat kan ha rett? Dette var interessant lesning, og nå forstår jeg at det tydligvis ikke hjelper å få en vanlig installatør til å sette opp parabolen....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du kan ha rett. Problemene med Viasat Sport HD virker hos meg være verre ved dårlig vær. Men det er allikevel rart at kanalene Viasat Sport HD og TV2 PL HD så og si alltid kommer inn første gang man går til dem. Jeg har switchet fram og tilbake i kveld mellom TV2 HD og TV2 PL HD. Jeg har opplevd at også TV2 PL HD 2 etter at jeg har forlatt den også er sort når jeg kommer tilbake. Men jeg har også oppdaget at jeg kommer inn på kanalene igjen bare jeg venter noen få minutter. Hva kommer dette av? Det virker å være konsekvent slik at jeg alltid kommer inn på PL HD kanalene på første forsøk, men aldri direkte etter at jeg har switchet vekk fra dem.. Etter noen minutter kommer jeg inn på dem igjen. Hvorfor er disse kanalene så følsomme? Det er aldri noen slike problemer med TV2 HD eller NRK1 HD. Krever ikke disse samme signalstyrke? Min Pace 855 HD PVR viser sågar 100% påde på styrke og kvalitet..
    Jeg har også en Samsung H670N (uten PVR). Den oppfører seg på akkurat samme viset. Men der viser signalindikatoren 100% på kvalitet, men kun 49-51% på styrke. Er dette kanskje mitt "sanne" nivå?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg tror du kan ha rett. Problemene med Viasat Sport HD virker hos meg være verre ved dårlig vær. Men det er allikevel rart at kanalene Viasat Sport HD og TV2 PL HD så og si alltid kommer inn første gang man går til dem. Jeg har switchet fram og tilbake i kveld mellom TV2 HD og TV2 PL HD. Jeg har opplevd at også TV2 PL HD 2 etter at jeg har forlatt den også er sort når jeg kommer tilbake. Men jeg har også oppdaget at jeg kommer inn på kanalene igjen bare jeg venter noen få minutter. Hva kommer dette av? Det virker å være konsekvent slik at jeg alltid kommer inn på PL HD kanalene på første forsøk, men aldri direkte etter at jeg har switchet vekk fra dem.. Etter noen minutter kommer jeg inn på dem igjen. Hvorfor er disse kanalene så følsomme? Det er aldri noen slike problemer med TV2 HD eller NRK1 HD. Krever ikke disse samme signalstyrke? Min Pace 855 HD PVR viser sågar 100% påde på styrke og kvalitet..
    Jeg har også en Samsung H670N (uten PVR). Den oppfører seg på akkurat samme viset. Men der viser signalindikatoren 100% på kvalitet, men kun 49-51% på styrke. Er dette kanskje mitt "sanne" nivå?
    Det kan være...var hos svoger til min kjære her om dagen og han har også Viasat problemer....synes å huske å ha lest et sted at disse to satelittene vi snakker om Sirius og Thor krever litt forskjell når det gjelder mottak...da jeg fikk min første Viasat HDPVR fikk jeg med nye hoder fra Viasat,,,det er nå 2 år siden...samme installatør byttet hoder og la noen ekstra ledninger....
    Er jo en del parametre som må klaffe da: Vinkel på skåla=parabolen, vinkel på hoder og vinkel på stanga som holder hodene....og hodene selv...det kan jo være at div. forhold gjør at man må være mer nøyaktig for å få et bra resultat med Viasat enn med Canal Digital....men det går altså fint hos meg og broren min...men han bor i Stockholm og har parabolen på et helt annet sted enn jeg har på huset...og han har heller ikke problemer...
    Som vanlig så er ingen kjede sterkere enn det svakeste ledd...og alle her som har parabol problemer må jo ha noen trær/koller/fjell osv som ikke alltid gir optimale forhold....Lykke til:-)
    I morgen skal jeg til en annen svoger av min kjære som også har Viasat...har vært der flere ganger før, men skal sjekke PLHD hos han....

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at de frekvensene som brukes har cirkulær polarisasjon.

Hvis ikke feedhorn er beregnet for cirkulær så får en problemer...
    En mister da nesten halve signalet. Dette vil være spesielt kritisk på HD sendinger.

Du kan prøve å jukse litt, vri hodet mot 22.5 grader i begge retninger. Se om du får bedre signal da.

11750 - 12500 Ghz frekvensbånd tilsier standarden Cirkulær polarisasjon... Dette var typisk for gamle Sirius, Nå ASTRA 4A på 4.8 grader øst.

En måtte tidligere bruke en depolarizer for å få de cirkulære signalene til å bli linjære. I gamle dager var det rett og slett en adapter man satte mellom feedhorn og hode, der det var montert en teflon plastbit i røret som stod i 45 graders vinkel. Uten dette var det ikke mye signal.

(nå husker jeg SMW Swedish MicroWave AB sine produkter fra "gamle" dager)..

Så det kreves litt "bedre" LNB-hoder en vanlig for å oppnå dette, og god installatør.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Mener at de frekvensene som brukes har cirkulær polarisasjon.

Hvis ikke feedhorn er beregnet for cirkulær så får en problemer...
    En mister da nesten halve signalet. Dette vil være spesielt kritisk på HD sendinger.

Du kan prøve å jukse litt, vri hodet mot 22.5 grader i begge retninger. Se om du får bedre signal da.

11750 - 12500 Ghz frekvensbånd tilsier standarden Cirkulær polarisasjon... Dette var typisk for gamle Sirius, Nå ASTRA 4A på 4.8 grader øst.

En måtte tidligere bruke en depolarizer for å få de cirkulære signalene til å bli linjære. I gamle dager var det rett og slett en adapter man satte mellom feedhorn og hode, der det var montert en teflon plastbit i røret som stod i 45 graders vinkel. Uten dette var det ikke mye signal.

(nå husker jeg SMW Swedish MicroWave AB sine produkter fra "gamle" dager)..

Så det kreves litt "bedre" LNB-hoder en vanlig for å oppnå dette, og god installatør.
    Tenkte litt på at det kunne ha med LNB å gjøre, men jeg har jo 94-95% signal. Burde vel være mer enn bra nok selv for HD kanalene. Kanskje LNB er ustabil... Jeg har fortsatt problemer med å forstå at dette er grunnen til de merkelige problemene med Viasat Sport HD. Hva med dekoderen i seg selv? Hadde aldri problemer med Canal Digital sin HD pvr dekoder på parabol...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •